Gå til innhold

Adobe lanserer Photoshop CS6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det før denne versjonen de drev å demonstrerte noe slags revolusjonerende oppskarpingsteknologi for camera shake? Ble dette ikke implmentert i endelig versjon?

 

Nix, den kom ikke med i CS6, fikk vi beskjed om. De hadde en fungerende versjon, men den var for treig og for ressurskrevende til at de tok den med i CS6.

Lenke til kommentar

Var det før denne versjonen de drev å demonstrerte noe slags revolusjonerende oppskarpingsteknologi for camera shake? Ble dette ikke implmentert i endelig versjon?

 

Nix, den kom ikke med i CS6, fikk vi beskjed om. De hadde en fungerende versjon, men den var for treig og for ressurskrevende til at de tok den med i CS6.

 

Takk for info, greit å vite, selv om jeg ikke har helt tiltro til Adobes påstander, hvor treg kan den funksjonen være? Om man virkelig kan hente inn ett bra bilde som ikke er skarpt, så tror jeg mange kunne ha akseptert en relativt høy tidsbruk. Tipper det heller ikke fungerer så bra som man hadde håpt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Eksempelbildene de viste frem tidligere tok noe slikt som to døgn å prosessere per stk, mener jeg de sa.

 

Og når kommer den i salg?..

 

Adobe Creative Suite 6-produkterne og Adobe Creative Cloud kan forhåndsbestilles nå, og er tilgjengelig innen 30 dager.
Står det i info vi fikk fra Adobe i dag.
Lenke til kommentar
Takk for info, greit å vite, selv om jeg ikke har helt tiltro til Adobes påstander, hvor treg kan den funksjonen være? Om man virkelig kan hente inn ett bra bilde som ikke er skarpt, så tror jeg mange kunne ha akseptert en relativt høy tidsbruk. Tipper det heller ikke fungerer så bra som man hadde håpt

Så vidt jeg forstår var det bare eksempler på hvordan teknologien kunne fungere som ble vist frem på Adobe MAX 2011, dvs det var ikke eksempler på algoritmen i praksis. Det jobbes allikevel med "Image Debluring" hos adobe, Jue Wang et al. har lagt ut et paper her og en side som demonstrerer algorotmen i praksis her. Hovedproblemet for sluttbruker slik jeg ser det er at algoritmen bare klarer bevegelsesuskarphet forårsaket av bevegelser i krameraposisjonen, og da stort sett kun strake bevegelser i en retning dersom resultatet skal bli bra. Utfordringen deres er å kunne klare å beregne mer kompliserte kamerabevegelser basert på bildeinformasjonen alene for deretter å kunne kompensere for dette.

Lenke til kommentar
Takk for info, greit å vite, selv om jeg ikke har helt tiltro til Adobes påstander, hvor treg kan den funksjonen være? Om man virkelig kan hente inn ett bra bilde som ikke er skarpt, så tror jeg mange kunne ha akseptert en relativt høy tidsbruk. Tipper det heller ikke fungerer så bra som man hadde håpt

Så vidt jeg forstår var det bare eksempler på hvordan teknologien kunne fungere som ble vist frem på Adobe MAX 2011, dvs det var ikke eksempler på algoritmen i praksis. Det jobbes allikevel med "Image Debluring" hos adobe, Jue Wang et al. har lagt ut et paper her og en side som demonstrerer algorotmen i praksis her. Hovedproblemet for sluttbruker slik jeg ser det er at algoritmen bare klarer bevegelsesuskarphet forårsaket av bevegelser i krameraposisjonen, og da stort sett kun strake bevegelser i en retning dersom resultatet skal bli bra. Utfordringen deres er å kunne klare å beregne mer kompliserte kamerabevegelser basert på bildeinformasjonen alene for deretter å kunne kompensere for dette.

 

Bah! Jeg som trodde det var teknologi de faktisk hadde. Nå ble jeg skuffet ^^

Lenke til kommentar

Dette fikk jeg når jeg bestilte CS6

 

"Preorder Estimated Availability Date Monday, May 7, 2012"

 

Har allerede testet ut Photoshop betaen og synes den har mange bra nye funksjoner. Selv bruker jeg mest Illustrator og gleder meg stort til å prøve selv de nye funskjonene. Også er den 64 bit.... YEAH!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

"Som vanlig vil en kjøpt lisens kunne installeres på to maskiner, så lenge disse ikke er i bruk samtidig, men nytt nå er at samme lisens vil kunne brukes på både PC og Mac. har man for eksempel PC hjemme men Mac på jobb, vil samme lisens av Photoshop kunne benyttes på dem begge."

DETTE ER IKKE SANT.

EN LISENS, EN PLATTFORM.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...