Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jobbe på sykehus som lege og skrive ut resepter til seg selv


screenman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det blir igjen et tolkningspørsmål om den loven forbyr det. Hva er "uforsvarlig"?

-Skrive ut medisin over lav terskel

-Skrive ut mange medisiner

-Skrive ut medisin til seg selv?

-Må noen skades for at det skal ansees som uforsvarlig?

-Feilmedisinering?

Etc?

 

Så lenge man tar noen forhåndsregler er det fritt frem:

-Ikke skrive ut for mange

-Oppdater pasientjournaler ved mulighet

Lenke til kommentar

Og det blir igjen et tolkningspørsmål om den loven forbyr det. Hva er "uforsvarlig"?

 

Og heldigvis har vi en del saker fra Helsepersonellnemnda som utforsker dette spørsmålet.

 

-Skrive ut medisin over lav terskel

-Skrive ut mange medisiner

-Skrive ut medisin til seg selv?

-Må noen skades for at det skal ansees som uforsvarlig?

-Feilmedisinering?

Ja, ja, ja, nei, ja. Sjekk nemndas praksis.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vet at man som fastlege kan skrive ut resepter til seg selv.

Men jeg har ikke noe særlig lyst til å jobbe som fastlege men heller som lege på et sykehus.

Gjelder det samme for leger på sykehus også? Kan de også skrive ut resepter til seg selv?

 

Hvis målet er å dope seg, ser jeg ikke helt poenget med å utdanne seg til lege ...?!

 

Tenk bare på hvor mye sjit du kan skaffe på gateplanet for alle de pengene du kaster bort på utdanningen ...

 

Når du så har bygd deg helt ned på krypdyrstadiet, oppnådd riktig vinkel mellom ræv og legg/knekk i knærne-positur, snøvlete tale og sløret stakkars meg som har tryna-dådyrøyne, mens du tigger småpenger, kan du gjerne bruke en spektakulær kopp merket PencilCase, og sitte på en nærmere avtalt sted, så skal jeg vrenge bukselommene for deg - helt sikkert ....

 

Lykke til på ferden!

Lenke til kommentar

Har du en link? Anonym poster: 18974561b263ace0d7938e353f385a9f

 

Helsepersonellnemndas vedtak er ikke offentlig tilgjengelige, dessverre, min tilgang er gjennom Lovdatas betalløsninger.

 

EDIT: Skulle du få tilgang på annet vis, se sak 1/97, særlig videre henvisninger til tidligere saker på samme lege.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hva slags medisiner man skal skrive ut. Verken fastleger eller sykehusleger kan skrive ut A-preparater (i første rekke om ikke utelukkende opiater) til seg selv, og både sykehusleger og fastleger kan hente ut Paracet, Ibux, Cetirizin og liknende fra et hvilket som helst apotek ved å oppgi helsepersonellnummer,( og legitimere seg og betale,) men det spiller ingen rolle hvor du jobber eller om du i det hele tatt jobber så lenge du har norsk autorisasjon som lege.

Lenke til kommentar

Helsepersonellnemndas vedtak er ikke offentlig tilgjengelige, dessverre

Velkommen etter. Er vel advokatstanden som ønsker det sånnfor at folk må bruke advokat for å få rettsSIKKERHET.

 

Jævla kafka-samfunn, du kan aldri vite hva disse mongobarna i helsetilsyn osv klikker på, og hva en fucka apoteker finner på å sladre om.

Endret av Nihilist1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helsepersonellnemndas vedtak er ikke offentlig tilgjengelige, dessverre

Velkommen etter. Er vel advokatstanden som ønsker det sånn for at folk må bruke advokat for å få rettsSIKKERHET.

 

Nemndas vedtak ligger tilgjengelig i Lovdatas betalløsning for de som skulle ønske dette - det koster riktignok litt penger, men Lovdata koster penger å drive. Er ikke noe krav at man skal være advokat for å få tilgang. Offentlighetsloven sikrer også retten til innsyn, men det krever noe mer arbeid av deg.

 

At man får mer rettssikkerhet ut av å henvende seg til en spesialist på feltet er omtrent like naturlig som at man får bedre helsehjelp av en lege enn en homeopat.

Lenke til kommentar

Har du en link? Anonym poster: 18974561b263ace0d7938e353f385a9f

 

Helsepersonellnemndas vedtak er ikke offentlig tilgjengelige, dessverre, min tilgang er gjennom Lovdatas betalløsninger.

 

EDIT: Skulle du få tilgang på annet vis, se sak 1/97, særlig videre henvisninger til tidligere saker på samme lege.

Takk.

 

 

Anonym poster: 18974561b263ace0d7938e353f385a9f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...