Gå til innhold

I´ts coming! NVIDIA.


SLi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det ikke snakk om at gtx 680 ikke var det kraftigste nvidia hadde å by på i denne generasjonen? Kanskje de kommer med et gtx 680 ti, eller tar jeg helt feil nå :hmm: ?

 

var noen folk som spredde rykter om det. men det er aller mest sannsynlig helt feil. GTX 680 er toppkortet og kommer til å være det helt til GTX 7** serien kommer ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om at gtx 680 ikke var det kraftigste nvidia hadde å by på i denne generasjonen? Kanskje de kommer med et gtx 680 ti, eller tar jeg helt feil nå :hmm: ?

 

var noen folk som spredde rykter om det. men det er aller mest sannsynlig helt feil. GTX 680 er toppkortet og kommer til å være det helt til GTX 7** serien kommer ut

 

åssen vet du det ? kilde ? kan jo hende GTX 685 kommer.

Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om at gtx 680 ikke var det kraftigste nvidia hadde å by på i denne generasjonen? Kanskje de kommer med et gtx 680 ti, eller tar jeg helt feil nå :hmm: ?

var noen folk som spredde rykter om det. men det er aller mest sannsynlig helt feil. GTX 680 er toppkortet og kommer til å være det helt til GTX 7** serien kommer ut

Ehh...

 

Det kommer en brikke i Kepler-familien som er kraftigere enn GK104 ja. Hva produktnavnet på disse kommer til å bli vet jeg ikke noe om.

GK104 var i utgangspunktet en oppfølger til GF114 (GeForce GTX 560Ti) første engineering samples av GK104 hadde også påskrevet navnet GeForce GTX 670Ti. Dette ble senere endret til GTX 680.

Lenke til kommentar

åssen vet du det ? kilde ? kan jo hende GTX 685 kommer.

 

Spør du meg så spør jeg deg

 

Det kommer en brikke i Kepler-familien som er kraftigere enn GK104 ja. Hva produktnavnet på disse kommer til å bli vet jeg ikke noe om.

GK104 var i utgangspunktet en oppfølger til GF114 (GeForce GTX 560Ti) første engineering samples av GK104 hadde også påskrevet navnet GeForce GTX 670Ti. Dette ble senere endret til GTX 680.

 

hvis denne GK110 kommer vil den innenfor all sannsynlighet kalles for GTX 780

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

var noen folk som spredde rykter om det. men det er aller mest sannsynlig helt feil. GTX 680 er toppkortet og kommer til å være det helt til GTX 7** serien kommer ut

 

åssen vet du det ? kilde ? kan jo hende GTX 685 kommer.

  • Å annonsere et GTX 685 nå betyr å konkurrere mot sine egne produkter, det er ikke smart.
  • Det har ikke vært en eneste indikasjon på at "GK110" skal bli GTX 685, det har vært noen hint om at GK110 skal være brikka bak "GTX 780," men rykter er rykter.

Lenke til kommentar

hvis denne GK110 kommer vil den innenfor all sannsynlighet kalles for GTX 780

Det skal jeg ikke spekulere noe om, men den store Kepler-brikken har tross alt over dobbelt så mange transistorer som GK104... :p

 

hvordan vet du det? godt mulig GK104 er den store kepler brikken

Nei. GK104 er ikke den "store Kepler-brikken".

Lenke til kommentar

hvis denne GK110 kommer vil den innenfor all sannsynlighet kalles for GTX 780

Det skal jeg ikke spekulere noe om, men den store Kepler-brikken har tross alt over dobbelt så mange transistorer som GK104... :p

 

hvordan vet du det? godt mulig GK104 er den store kepler brikken

Nei. GK104 er ikke den "store Kepler-brikken".

 

så hvor er kilden din?

Lenke til kommentar

Nei. GK104 er ikke den "store Kepler-brikken".

 

så hvor er kilden din?

HKS får informasjonen litt idligere enn de fleste her på forumet, han pleier også å komme med rimelig intetsigende utsagn som selvfølgelig ikke er gale, men samtidig ikke gir særlig mye info.

 

Når han sier at det er en større brikke i produksjon med over dobbelt så mange transistorer på vei velger jeg å tro på det. Mer spennende blir det å se hvor mange av de ekstra milliardene med transistorer som går mot compute og ikke shadere/TMUs.

Lenke til kommentar

Nei. GK104 er ikke den "store Kepler-brikken".

 

så hvor er kilden din?

Kontakter hos Nvidia han har via jobben sin (dette er tidligere [GDI]Raptor). Videre er brikke navnet, brikke størrelsen og compute ytelsen klare indikasjoner på at GK104 ikke er "big Kepler".

 

Fra Anandtech:

"What you won’t find today however – and in a significant departure from NVIDIA’s previous launches – is Big Kepler. Since the days of the G80, NVIDIA has always produced a large 500mm2+ GPU to serve both as a flagship GPU for their consumer lines and the fundamental GPU for their Quadro and Tesla lines, and have always launched with that big GPU first. At 294mm2 GK104 is not Big Kepler, and while NVIDIA doesn’t comment on unannounced products, somewhere in the bowels of NVIDIA Big Kepler certainly lives, waiting for its day in the sun. As such this is the first NVIDIA launch where we’re not in a position to talk about the ramifications for Tesla or Quadro, or really for that matter what NVIDIA’s peak performance for this generation might be."

- http://www.anandtech.com/show/5699/nvidia-geforce-gtx-680-review

Lenke til kommentar

Nei. GK104 er ikke den "store Kepler-brikken".

 

så hvor er kilden din?

Kontakter hos Nvidia han har via jobben sin (dette er tidligere [GDI]Raptor). Videre er brikke navnet, brikke størrelsen og compute ytelsen klare indikasjoner på at GK104 ikke er "big Kepler".

Jepp...

Som jeg har nevnt før så kommer "big Kepler" til å annonseres sammen med CUDA 5 på Nvidia GPU Technology Conference som er i midten av mai.

Og ja, den er big, over 7 milliarder transistorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...