Gå til innhold

Google utfordrer Dropbox


Anbefalte innlegg

Kan jeg først som sist nevne at jeg er en Microsoft-fanboi. Så at jeg er over gjennomsnittet glad i Microsoft sine produkter og deriblant Skydrive, er vel ikke så rart da.

MEN, Uansett hvordan jeg vrir og bender på saker og ting, så er ikke Skydrive i nærheten av funksjonaliteten, ytelsen og fleksibiliteten som Dropbox tilbyr. Hadde det funket i nærheten av like bra som det Dropbox gjør, så hadde jeg skrytt det opp i skyene, men det føler jeg ikke at det gjør... Ennå :(

 

Bruker Dropbox primært til familien, har laget konto til hele gjengen og delt ut mappe \felles. Når vi da f.eks får innkalling til fotball turnering, eller hva det nå er, lagres den i den mappen og blir spredt ut til alle mobiler, pads og pc'er.

 

Dette er da fullt mulig med Skydrive også. Bare å lage en gruppe hvor familien er medlem, så kan du dele ei mappe med denne gruppen, og alt innholdet i denne mappen blir da tilgjengelig for alle medlemmer av gruppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@hvakrg

G Drive har ikke 100MB per fil limit på upload.

G drive kan mappes som et drev (G: f.eks)

 

Skydrive har heller ikke limit på 100MB, denne er nå på 300MB, noe som er mer enn nok for de aller fleste bruksområder. I tillegg vil Skydrive snart implementere støtte for å kunne browse innhold på datamaskiner linket til din live-konto, noe som gir ubegrenset lagringsplass og filstørrelse.

Lenke til kommentar

Noe jeg lurer på angående Dropbox. Hvis man har samme filen åpen på to maskiner samtidig, og begge filene endres samtidig. Hvordan håndterer Dropbox det? Da vil vel bare endringene fra den filen som lagres sist synkes?

 

Eller er det slik at endringer gjort i filen på maskin A fremkommer i filen på maskin B selv om den er åpen?

Lenke til kommentar

Noen som har en formening og det er mulig å da integrere dette med opplastingen av kamera bilder ifra mobilen til google+ ? Har for tiden sync av kameraalbum med både DropBox og Google+, kjipt å lage seg en 3. til

Jeg har et lite håp om at de gjør som Dropbox i større grad enn idag ihvertfall. Jeg kuttet ut Google+ sin, fordi den forminsker bildet. Dropbox gjør ikke dette.

Lenke til kommentar
@hvakrg G Drive har ikke 100MB per fil limit på upload. G drive kan mappes som et drev (G: f.eks)
Skydrive har heller ikke limit på 100MB, denne er nå på 300MB, noe som er mer enn nok for de aller fleste bruksområder. I tillegg vil Skydrive snart implementere støtte for å kunne browse innhold på datamaskiner linket til din live-konto, noe som gir ubegrenset lagringsplass og filstørrelse.

Fra og med i går er SkyDrive's file size limit økt til 2GB.

(Andre endringer er at gratisutgaven nå kommer med kun 7GB, men eksisterende SkyDrive-brukere kan få 25GB hvis de logger seg på sin SkyDrive-konto og klikker et par ganger.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...