Gå til innhold

BK: - Temadag 15 april 2012 -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kreativt sett motiv og som kanskje kunne gjort seg med ulike utsnitt.

Tror at mere kontrast i mellomtonene vil få frem flere detaljer, men om det er ønskelig er jo et annet spørsmål.

 

Takk for ditt bidrag, Tjernshaugen :) !

 

Takk for kommentaren, Birger. Ja det er rom for variasjon i utsnitt, med den brennvidden som er brukt må utvidelsen skje i høyden for ikke å stange i båtripa - og uante muligheter med andre brennvidder og perspektiv. Med den blenderverdien som er brukt er ikke fokusområdet større enn at det knapt dekker tofta, er derfor usikker på nytten av å prøve å få frem mer detaljer da mesteparten av flaten allikevel er ute av fokus - det stiller seg naturligvis helt annerledes om jeg hadde benyttet en mye mindre blender, og det var kanskje nettopp det jeg skulle gjort?

 

Det jeg var opptatt av når bildet ble redigert var å få skyggene tydelige uten at det grodde igjen helt i det mørkeste, jeg havnet på det du ser her men klarte ikke å oppnå det jeg ville i det mørkeste helt øverst - jeg er altså ikke helt fornøyd med resultatet der :)

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Fin liten observasjon, dette - jeg liker fargene, lyset og linjene :) Ville ha kutta litt i toppen.

 

Takk for kommentar og innspill, Astrid!

 

Du har helt rett, jeg mente selv under redigeringen at jeg fant det mest optimale utsnittet i forhold til motivet - noe jeg også plundret med en god stund til jeg var sikker i min sak. Så kommer du med en enkel strofe og viser meg lekende lett at min løsning slett ikke var den beste. Bildet vinner seg faktisk veldig mye med forslaget ditt, ikke bare i forhold til utsnitt, men også fordi det gjenngrodde partiet helt øverst blir mindre iøyefallende. Tusen takk :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...