Gå til innhold

har en intel e8500 som jeg skulle hatt overklokket


esc-cos

Anbefalte innlegg

Crucial DDR2 PC6400 2GB CL6 x 3

Corsair HX 850W PSU

radeon hd 6870 xfx black edition

p35 platinum. ms7345

intel e 8500

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU

 

 

 

 

har aldrig gjort dette før,derfor så har jeg lagt med noen bilder av min bios.

 

og kasje noen kan hjelpe meg lettere da..biosen har aldrig heller blitt overklokka. så jeg trenger alt av råd for å få i gang dette..hva jeg må begynne med først osv..

 

 

takker og bukker

 

 

 

 

 

 

wqwf5t3nfsb9f5b5g.jpgxyaa728ukuhg5vq5g.jpgt1kwvs5k12e4lio5g.jpgz5z71mhh3r346185g.jpg

Endret av esc-cos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en slik stående her, men er ikke koblet opp. Etter hva jeg kan huske er 1.2875 over default spenning, og du bør greie å kjøre 400 FSB på 1.2875 V. Hvis jeg husker riktig skal det være default + 0.05 - 0.10. Begynner å bli en stund siden jeg drev med akkurat den prosessoren. Kan være det går an å klokke de lenger, men sweetspot bør ligge rundt 3.8 GHz. Kjør Prime 95 på 3.8 GHz mellom 1.2 og 1.2875 V. Start på 1.2875 og gå nedover ett og ett hakk i spenning til testen feiler. Så går du tilbake til den siste som var stabil. Da har du sweetspot sånn ca.

 

Hvor mange minnebrikker har du i oppsettet? Håper du har dobbeltkanal, ellers taper du mye ytelse.

Denne prosessoren begynner å trekke på årene, men holder seg faktisk godt til det meste bortsett fra flavour-of-the-moment-spill. Les: opphypede spill med tung grafikk og middelmådig gameplay.

 

Det er mye ytelse å hente på en 128-256 GB SSD til OS og mest brukte spill/programmer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...