Gå til innhold

Bruker veldig mye strøm: SG2 oppdatert fra 2.3.5 til 4.0.3 (ICS)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om noen har et godt svar på hvorfor min Samsung Galaxy S2 bruker veldig mye strøm nå som jeg har oppdatert til Ice Cream Sandwich 4.0.3.

Den holdt bare 6-7 timer idag etter at jeg oppdaterte igår.

 

Veldig irriterende.

 

Jeg har koblet telefonen til PC-en for å kunne bruke den, men ser ut til at den ikke klarer å komme seg ut av 1-2% gjenværende batterikapasitet etter 1 time! Med andre ord så bruker den like mye (litt mindre) enn det en stasjonær PC klarer å gi.

 

Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg downgrader tilbake til 2.3.5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lad den i veggkontakten, går tregt å lade via PC.

Det som funket for meg var å tømme batteriet helt og sette den til lading i en hel natt.

 

Så var problemet med strømsluket borte? Har en følelse av at den fortsatt sluker endel strøm da den ikke klarer å lades opp via pc, noe som har gått fint før...

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme i helgen , hos meg viste det seg at CPU aldri gikk i deep sleep , men gikk på 2-400 mhz til enhver tid! Synderen hos meg var epostklienten i SII som var koblet mot exchange server på kontoret vårt som hindret telefonen å gå i deep sleep!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lad den i veggkontakten, går tregt å lade via PC.

Det som funket for meg var å tømme batteriet helt og sette den til lading i en hel natt.

 

Så var problemet med strømsluket borte? Har en følelse av at den fortsatt sluker endel strøm da den ikke klarer å lades opp via pc, noe som har gått fint før...

 

Du kan jo prøve til kvelden, funka for meg :D

Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme i helgen , hos meg viste det seg at CPU aldri gikk i deep sleep , men gikk på 2-400 mhz til enhver tid! Synderen hos meg var epostklienten i SII som var koblet mot exchange server på kontoret vårt som hindret telefonen å gå i deep sleep!

 

Ja merka at den var litt for varm til tider tidligere idag og mistenkte noe liknende. Så også på oppgavebehandlinga at epostklienten gikk i rødt et par ganger i minuttet så har slått den av nå.

 

Har problemet kommet tilbake når du har startet epostklienten igjen? Og fant du ut av noen andre programmer som bugget det til?

 

Og... er det noe sted du kan se om telefonen går i "deep sleep", eller er det bare eget utsagn?

 

Du kan jo prøve til kvelden, funka for meg :D

 

OK. Jeg skal teste det. Er jo glad i telefonen, men ikke når den går tom for strøm på tidlig ettermiddag ;)

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det?

Ikke særlig bedre. Problemet har ikke vært at jeg ikke får ladet den, men at det er noe som suger no veldig med strøm, så ladingen, i det minste på PC-en, går veldig tregt.

 

Har brukt 13% på 1time og 15min. Hovedproblemet er nok e-post-klienten for det gikk mye bedre da jeg slo av den. Nå er den selvfølgelig PÅ;)

Lenke til kommentar

Jeg brukte ett program som heter CPU Spy som viste mengden tid hver enkelt steg på CPU brukte! Sier ikke hvilke program , men sier hvertfall om den går i sleep eller ikke! Når det gjelder epost har jeg byttet ut klienten med ett annet program!

 

OK. Det gir iallefall litt innsyn i belastninga. Får se om jeg finner et program som er mer detaljert. Det gikk iallefall bedre nårjeg slo av e-postklienten.

Kan det kanskje være Social Hub som har feilen? Jeg brukte ikke SH før, men nå var det klart at Samsung ville at jeg skulle bruke den da oppdateringen var ferdig.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det?

Ikke særlig bedre. Problemet har ikke vært at jeg ikke får ladet den, men at det er noe som suger no veldig med strøm, så ladingen, i det minste på PC-en, går veldig tregt.

 

Har brukt 13% på 1time og 15min. Hovedproblemet er nok e-post-klienten for det gikk mye bedre da jeg slo av den. Nå er den selvfølgelig PÅ ;)

 

Når jeg fjernet alle kontoer fra min telefon gikk batteriet ned fra 100 til 94 % fra søndag kveld kl 19 til mandag morgen! 6 % på over 12 timer er ikke gale!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg lurer på om noen har et godt svar på hvorfor min Samsung Galaxy S2 bruker veldig mye strøm nå som jeg har oppdatert til Ice Cream Sandwich 4.0.3.

Den holdt bare 6-7 timer idag etter at jeg oppdaterte igår.

 

Veldig irriterende.

 

Jeg har koblet telefonen til PC-en for å kunne bruke den, men ser ut til at den ikke klarer å komme seg ut av 1-2% gjenværende batterikapasitet etter 1 time! Med andre ord så bruker den like mye (litt mindre) enn det en stasjonær PC klarer å gi.

 

Noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer?

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg downgrader tilbake til 2.3.5?

Et spørsmål: Er det en offisiell oppdatering du har installert eller er det den custom ROM?

Lenke til kommentar

Når jeg fjernet alle kontoer fra min telefon gikk batteriet ned fra 100 til 94 % fra søndag kveld kl 19 til mandag morgen! 6 % på over 12 timer er ikke gale!

 

Min erfaring er at det er syncing over MS Exchange som er synderen. Oppdaterte til ICS nylig og strømforbruket gikk til himmels. Måtte lade midt på dagen og seint ettermiddag, i tillegg til om natta (som tidligere). Jeg slettet Exchange-kontoen og opprettet kontoen på nytt. Da hadde jeg nettopp ladet batteriet til 83%. Nå 6 timer seinere er batteriet kun sunket til 78%. Før jeg ladet og slettet exchange-kontoen gikk batteriet fra 100% til 30% i løpet av 8 timer.

 

 

Jeg håper dette gjør susen slik at jeg slipper en fabrikkinnstilling som andre hevder er det som skal til for å få skikk på strømforbruket etter oppdatering til ICS.

Lenke til kommentar

Når jeg fjernet alle kontoer fra min telefon gikk batteriet ned fra 100 til 94 % fra søndag kveld kl 19 til mandag morgen! 6 % på over 12 timer er ikke gale!

 

Min erfaring er at det er syncing over MS Exchange som er synderen. Oppdaterte til ICS nylig og strømforbruket gikk til himmels. Måtte lade midt på dagen og seint ettermiddag, i tillegg til om natta (som tidligere). Jeg slettet Exchange-kontoen og opprettet kontoen på nytt. Da hadde jeg nettopp ladet batteriet til 83%. Nå 6 timer seinere er batteriet kun sunket til 78%. Før jeg ladet og slettet exchange-kontoen gikk batteriet fra 100% til 30% i løpet av 8 timer.

 

 

Jeg håper dette gjør susen slik at jeg slipper en fabrikkinnstilling som andre hevder er det som skal til for å få skikk på strømforbruket etter oppdatering til ICS.

 

Kan heldigvis bekrefte at dette fungerte bra. Telefonen var fulladet kl. 6 i morges, nå klokka 22.30 etter en god del bruk gjennom dagen er batteriet på 30%. Altså som før oppdateringen, heldigvis.

Lenke til kommentar

Oppdateringen var den som telefonen min ønsket jeg skulle laste ned via systemet i telefonen.

 

Jasså så du har slettet kontoen, eller exchangeprogrammet, også lagt inn igjen?

Jeg har samme problem med at exchangekontoen suger strøm. Når jeg går inn på Innstillinger>Batteri og tvinger av exchange, så går det mye bedre, men jeg føler fortsatt at forbruket er større enn tidligere.

 

håper i det lengste å slippe å tilbakestille til fabrikkinnstillinger, men jeg bør kanskje revurdere alle appene. Leste et sted at ikke alle er egnet for ICS så kan være de bruker litt mye strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...