Gå til innhold

Styr unna denne appen


Anbefalte innlegg

Vindicator, tidligere når sikkerheten i appstore, og tryggheten med at apple må godkjenne apps har vært diskutert, så har du ikke akkurat vært talsmann for at det har vært spesielt trygt. Hvorfor formulerer du det slik at appstore før denne appen var 100% trygt? Er det kanskje fordi du som vanlig ikke vet hva du snakker om, og at du mest er ute etter å trolle alle trådene du finner om apple/ios/iphone/ipad?

Så å si at AppStore ikke er så trygt som dere skal ha det til er å trolle?

 

Dere er bra trangsynte om dere tror at AppStore er så trygt som Apple skal ha dere til å tro.

 

Men dette programmet er jo uansett et godt eksempel på at det finnes enkle metoder for å kunne sende spam til alle og en hver hvertfall selv om Apple ikke vil at dette skal skje.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AppStore er tryggere på den måten at samtlige av applikasjonene kontrolleres før de publiseres. Men det krever selvfølgelig at de som kontrollerer applikasjonene gjør en grundig jobb.

Hva stoler du mest på. Apple eller deg selv?

 

Stoler du best på deg selv, så vet du at Play Store til Android er sikkrere så lenge du leser hva programmene du installerer skal ha tilgang til.

Lenke til kommentar

Vindicator: Jeg beklager om jeg er ufin nå, men er det noe fysisk galt med deg siden du åpenbart har problemer med å forstå/svare på det folk skriver til deg. Les innlegget mitt igjen.

 

 

 

AppStore er tryggere på den måten at samtlige av applikasjonene kontrolleres før de publiseres. Men det krever selvfølgelig at de som kontrollerer applikasjonene gjør en grundig jobb.

Hva stoler du mest på. Apple eller deg selv?

 

Stoler du best på deg selv, så vet du at Play Store til Android er sikkrere så lenge du leser hva programmene du installerer skal ha tilgang til.

Hva om du leser hva programmet får tilgang til etter at apple har gått gjennom dem. De skulle jo bli enda sikrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vindicator: Jeg beklager om jeg er ufin nå, men er det noe fysisk galt med deg siden du åpenbart har problemer med å forstå/svare på det folk skriver til deg. Les innlegget mitt igjen.

 

 

 

AppStore er tryggere på den måten at samtlige av applikasjonene kontrolleres før de publiseres. Men det krever selvfølgelig at de som kontrollerer applikasjonene gjør en grundig jobb.

Hva stoler du mest på. Apple eller deg selv?

 

Stoler du best på deg selv, så vet du at Play Store til Android er sikkrere så lenge du leser hva programmene du installerer skal ha tilgang til.

Hva om du leser hva programmet får tilgang til etter at apple har gått gjennom dem. De skulle jo bli enda sikrere.

 

Bare for å ta et eksempel. Ser du noen plasser hvor det står hva Facebook applikasjonen i App Store skal ha tilgang til?

 

Jeg kan ikke se det noen plasser her.

 

Og kan du ikke se det der så kan du heller ikke se noe av det på App Store i iOS heller.

 

Så hvor får du tilgang til å lese hva programmene i iOS har tilgang til?

 

Å se hva et program har av Features er ikke det samme som å lese hva programmet skal ha tilgang til.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

En kan gjerne kalle det en falsk trygghet og det har vært tilfeller der applikasjoner på iOS har sendt hele bildegalleriet ditt ol. til servere i utlandet. Men det er nok av slike eksempler på Android-plattformen også. Så kan en mene at det er bra eller dårlig at man får vite hva applikasjoner har tilgang til på telefonen, men det gir likevel ingen trygghet. Spesifikasjonene på Android Market er også ofte vage, de sier hva applikasjonen har tilgang til, men ikke alltid hva konkret den kan gjøre.

 

Apple sine egne applikasjoner på AppStore har en medfølgende juridisk avtale, denne sier noe om hva applikasjonen gjør og hva du gir den tilgang til. Hvorfor kun Apple sine applikasjoner har dette vet jeg ikke.

 

Tilbake til denne konkrete applikasjonen, sier den helt tydelig at den vil få tilgang til vennelisten din på Face og at den vil sende en forespørsel til disse om å laste den ned. Apple har således sitt på det tørre i denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å se hva et program har av Features er ikke det samme som å lese hva programmet skal ha tilgang til.

 

Jeg siterer: «May send a one time app request to your friends using Facebook’s API.» Hvor større må teskjeen være?

Og om han ikke hadde skrevet ned det der, hva da?

 

Da hadde dere ikke vist at dette var poenget med programmet og det ville ha vært et ramaskrik på forumet over programmet da med at dere ikke vet hva programmene skal ha tilgang til og hva det kan gjøre.

Lenke til kommentar

Og om han ikke hadde skrevet ned det der, hva da?

 

Ikke skap en falsk problemstilling bare for å få frem et poeng. Applikasjonen forteller hva den gjør og følger alle Apples regler. Naive brukere som ikke leser applikasjonens beskrivelse før de laster den ned, får seg en overraskelse. Jeg ser virkelig ikke hva Apple kunne ha gjort annerledes her.

 

Det er strengt tatt ikke deres jobb (ei heller Googles, med Google Play) å sørge for at applikasjoner følger tredjeparts API-ers retningslinjer, er det vel?

Lenke til kommentar

Og om han ikke hadde skrevet ned det der, hva da?

 

Ikke skap en falsk problemstilling bare for å få frem et poeng. Applikasjonen forteller hva den gjør og følger alle Apples regler. Naive brukere som ikke leser applikasjonens beskrivelse før de laster den ned, får seg en overraskelse. Jeg ser virkelig ikke hva Apple kunne ha gjort annerledes her.

 

Det er strengt tatt ikke deres jobb (ei heller Googles, med Google Play) å sørge for at applikasjoner følger tredjeparts API-ers retningslinjer, er det vel?

Det er ikke en falsk problemstilling på at han faktisk kunne ha gjort det og samtidig ha holdt seg til Apples regler.

 

Det er dette dere ikke vil innse.

 

Min Samsung Galaxy SII henter ned profilinfoen til kontaktene mine som native funksjonalitet, trenger ikke crap-ware for å gjøre det ^^

Ja alt er jo så mye lettere og brukervennlig på iOS som du vet.................... eller vent nå litt.......... :rofl:

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er ikke en falsk problemstilling på at han faktisk kunne ha gjort det og samtidig ha holdt seg til Apples regler.

 

Det er dette dere ikke vil innse.

 

Helt riktig, jeg vil ikke innse at Apple er ansvarlig for at applikasjoner de godkjenner følger alle eventuelle tredjeparts API-ers regler og retningslinjer. Hvorfor skulle de?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...