Gå til innhold

[Løst] Verdi-PC: i5 2500K, 16GB, HD7950, 160GB SSD, 2TB HDD, 2-3mnd


Anbefalte innlegg

Vurderer en overgang til laptop, så da lurer jeg litt på hva som er realistisk salgspris på den stasjonære maskina mi.

Flesteparten av komponentene er kjøpt i januar og februar.

 

 

Gigabyte GA-Z68MX-UD2H

Intel Core i5 2500K

Antec Kühler 620

Corsair XMS3 Vengeance DDR3-PC12800 8GB

Sapphire Radeon HD7950 OC

Intel X25-M 160GB G2

Samsung EcoGreen F4 2TB

Fractal Design Define Mini

Corsair HX 650W

Endret av Mortis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sagt halv pris av det alt i alt kostet:-) Et veldig bra oppsett igrunn, eneste minuset er green disken.. Det jeg ville gjort var å tatt halvpris, lagt til 1-2 tusen og lagt inn kommentarer om at det er en skikkelig gamer pc, evt yter de høyeste spillene, og evt at den bare er mnd gammel.

Lenke til kommentar

n2kina.jpg

 

Prisen på Green disken finnes ikke i prisguide bortsett fra på digitalimpuls. Ligger på 1150,- men siden du får en Seagate Barracuda Green 2TB til overkant av 800 spenn, så kunne du solgt disken for 800.

 

TOTAL 11.713,-

 

Det koster PCen din idag.

Gå ut ifra den prisen nå som du skal selge.

 

:)

 

EDIT:

SSD disken din var litt gammel og kostet sykt mye når den var ny. Så ganske høyt verditap på den siden SSD teknologien er i en kjempe akselerasjon. Byttet da ut med 320 serien fra intel for å være så nærme som mulig. Hvis du og har 16GBram så er det bare og gange ramprisen selvfølgelig. Ble litt usikker siden det stod litt forskjellig.

Endret av bajamsen
Lenke til kommentar

Det er 16GB RAM ja, så en realistisk salgspris bør være 8,000,-? :)

 

Du kunne solgt helt opp til 9k kan jeg tenke meg. Veldig fin liten maskin dette her. Bra ytelse og liten i størrelse. Ultimat for en LAN gamer (backpacker) som trenger og frakte maskinen iblant.

 

Hvis du skal legge den ut kan du kanskje starte på 9k hvor du antageligvis vil få bud på 8 og vil være relativt fornøyd. Vet ikke hvordan markedet på finn osv er, men du kan jo se litt an der.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Det var litt dumt.. Har hørt om folk som selger PC'en mer enn det de kjøpte den for.. ved å kaste i no lys, og skrive under "GAMER PC SELGES, DRAR ALLE SPILL PÅ MAX, LITE BRUKT, VANNKJØLING OG MASSE LYS"

 

da spørs det om man kan leve vitende at man har "tatt" penger fra en stakars konfirmant...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...