Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Shit about new plugins and a reset of the map...

 

Do you really think it´s a good idea to do all this while moving out? Dealing with moving out is really hard as it is. Dealing with resetting and reconfiguring a Minecraft server at the same time would be hell on earth. I would have waited if I were you.

 

Writing in English because fuck I love you, thats why! :)

 

Going to the gym early tomorrow, so this is way past bed time.

 

Edit: Jeg skrev dette uten å vite når 1.7 kommer ut. Hvis dette er før du flytter ut, så skjønner jeg problemstillingen din. And if that really is the case, then you should start right now, not wait as I wrote earlier.

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at 1,5 år på samme world, gjør ting litt kaotisk etterhvert. En ny verden er jeg derfor helt med på! Dessuten er det morsomt å begynne fra scratch en gang i blant. :) UHC-mode virker også morsomt, og planene med spawn som du skriver er bra! Hvis noen følger med på Mindcrack, har de gjort noe lignende der, og det virker veldig moro. Vi kunne hatt community builds (butikker, farms, etc) i spawn, og egne områder spredt utover i litt avstand fra hverandre. Det kunne vært morsomt og blitt tildelt et område, og så bare gjøre det beste ut av det. Da har Lakus også mer kontroll på størrelsen på verdenen. Ulempen er at det må tildeles område hver gang et nytt medlem blir med på serveren...

 

Jeg er veldig tilhenger av vanilla Minecraft, men blir nok på serveren uansett hva som velges av plugins :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det skal være enten eller. Hvis ikke alle starter fra skratch, kunne vi likegodt utvidet eller lagd en ny verden.

 

På en måte synes jeg det blir litt urettferdig hvis noen tar med seg bygg, gjemmer verdier i bygget ol. Plutselig er det en som har fått med seg verktøy og verdisaker og er superrik i forhold til alle andre....

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Sånn som det er nå er Lakusland "main world". Det går jo ann å lage en ny verden når 1.7 kommer, å la den bli den nye "main worlden". Da vil nye på serveren sansnynligvis holde seg til den nye verdenen. Så legge til Lakusland som en ekstra verden, slik som pakus er nå. Å da ikke utvide Lausland noe mer enn den er nå, tilogmed kanskje "krympe" den et godt stykke innover. Da kan vi som har mange bygg og jobbet lenge med å få tak i ting på Lakusland fortsette der, mens vi fortsatt står fritt til å "flytte" til den nye *1.7 verdenen*.

 

Bare et lite forslag, for jeg vil ikke se Lakusland forsvinne :scared:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Clusterfuck av sitater, incoming :p

Also, smileys. Jeg bruker dem når jeg er litt nervøs :ninja:

 

Har tenkt på ein løyen respons nå for 20min sånn at det skulle leve opp til forventningene dine men... No no, hadde stemt for å beholde det som der er. Men må du så.. fuu, jaja

Altså, vi ingenting. Vi kan fortsette med samme map i ti år til om serverkapasiteten holder. Men. Jo lenger vi holder på jo flere feil vil det dukke opp på mappet. Chunk-errors som tilsynelatende nekter å legge seg helt har vi allerede. For hver update som kommer går risikoen opp for at Mojang forandrer på generator-koden og gjør verdenen arrete og stygg. Jo større kartet blir jo mer plass må man ha til backups og jo tregere vil ting til slutt gå. Og det vil bli mer og mer å miste den dagen noe skjer jo lengre vi holder på. I mitt hode er det like greit å si at vi hadde det gøy og vi bygde noe sjuk shit og noen store 2D-peniser, men forandring fryder og en fresh start og en litt ny opplevelse med små tweaks av gamemode. Når var f.eks sist gang noen samarbeidet om et prosjekt? For min del har det blitt litt monotont å ha tilgang på så mye hele tiden. Utfordringen er borte for lenge siden. Og om det er noen trøst så vil det neste kartet sikkert vare i to år det også.

 

Jeg er enig i at 1,5 år på samme world, gjør ting litt kaotisk etterhvert. En ny verden er jeg derfor helt med på! Dessuten er det morsomt å begynne fra scratch en gang i blant. :) UHC-mode virker også morsomt, og planene med spawn som du skriver er bra! Hvis noen følger med på Mindcrack, har de gjort noe lignende der, og det virker veldig moro. Vi kunne hatt community builds (butikker, farms, etc) i spawn, og egne områder spredt utover i litt avstand fra hverandre. Det kunne vært morsomt og blitt tildelt et område, og så bare gjøre det beste ut av det. Da har Lakus også mer kontroll på størrelsen på verdenen. Ulempen er at det må tildeles område hver gang et nytt medlem blir med på serveren...

 

Jeg er veldig tilhenger av vanilla Minecraft, men blir nok på serveren uansett hva som velges av plugins :)

Jeg er også tilhenger av vanilla-Minecraft, så high five. Jeg har jo lagt til litt ekstra, men jeg føler ihvertfall ikke at jeg har gjort noe som forandre Minecraft i veldig stor grad. Skyt meg om jeg tar feil, men jeg synes det er som krydder på maten det som er nå. UHC vil vel være den største forandringen jeg har gjort (vel, jeg har jo ikke gjort det da, men du skjønner), men jeg føler ikke den tar noe fra Minecraft eller legger til noe som ikke burde vært der. Hell, det er jo sånn (nesten) Minecraft var for ikke så veldig lenge siden! Synes tanken på UHC virker litt mer spennende, og dermed også mer moro? Kunne jo skrudd opp vanskelighetsgraden til Hard, men jeg synes den nye oppførselen til mobs er irriterende nok på normal så jeg orker ikke Hard :p

 

Når det kommer til områder for spillere så er jeg ikke helt der at jeg ønsker å tildele folk områder å bygge i. Da forsvinner liksom moroa med å finne et område man liker og så bygge noe der. Men man kan jo alltids snakke om å gjøre noe lignende, men spillerstyrt slik at man kan gjør det selv. F.eks at en diamantblokk vil skru av PVP i et område på XX blokker rundt den så lenge den står der. Da har man friheten til å utforske og bygge hvor man selv vil, og også slippe å bli drept i sitt eget hjem om man kan avse diamantene til det. Som alt annet akkuat nå så er dette 100% oppe til diskusjon.

 

Jeg synes ting er utrolig ryddig tatt i betraktning at verden faktisk er 1.5 år gammel... (bare tenk på hvordan verden så ut etter 1.5 år! altså irl, men før livet, så irl fungerer egentlig dårlig...)

Det er ikke så verst sånn egentlig, men det er mer at vi ikke er den mest befolkede serveren enn at den er særlig godt planlagt og/eller organisert :p

 

Godt poeng. Vi har jo alle saker vi har brukt ørten timer på, så det burde kanskje være likt for alle.

Faen. :)

Enighet. Men som jeg har sagt før, eller i det minste sier nå, forandring fryder. Jeg mister skyskrapere, småbyer, større byer, rare og kjedelige bygg selv og det er bittert. Skal lese bibelen og se om jeg kommer over noen sitater som kan lege våre sår om vi gjennomfører dette.

 

Sånn som det er nå er Lakusland "main world". Det går jo ann å lage en ny verden når 1.7 kommer, å la den bli den nye "main worlden". Da vil nye på serveren sansnynligvis holde seg til den nye verdenen. Så legge til Lakusland som en ekstra verden, slik som pakus er nå. Å da ikke utvide Lausland noe mer enn den er nå, tilogmed kanskje "krympe" den et godt stykke innover. Da kan vi som har mange bygg og jobbet lenge med å få tak i ting på Lakusland fortsette der, mens vi fortsatt står fritt til å "flytte" til den nye *1.7 verdenen*.

 

Bare et lite forslag, for jeg vil ikke se Lakusland forsvinne :scared:

En ting av to vil skje (tror jeg da), og som føles halvveis (for meg da :p) om man gjør det:

1. De som har mye tar med seg mye og alt som egentlig skjer er at man flytter ressursene fra ett sted til et annet.

2. De som har mye gidder ikke å flytte og man blir fordelt over flere verdener nok en gang.

 

Hva med å legge ut Lakusland til nedlasting, og så starte en helt ny verden? Hvis det går?

Absolutely! Lagre Lakusland kommer jeg uansett til å gjøre og hvem som helst kan seff få det.

 

Clusterfuck av en tegning, incoming :p

 

post-96473-0-18375800-1376506449_thumb.png

 

Det er bare sånn jeg tenker, i bildeform. Obviously kommer jo ikke verden til å se sånn ut eller være ferdig utforsket når man starter og grensene kan like gjerne bare være Nord, Midt og Sør osv, men hovedidèen er liksom der. Jeg tenker å forholde meg til en verden formet som store øyer/kontinenter og ikke gjøre de for store (bildet er bare det første jeg fant som kunne passe som kontinent, sånn for eksempelets skyld). Tanken bak øyene er at man da kan utvide etter en oppdatering av terrenggeneratoren og havet vil være grensen imellom nytt og gammelt og landskapet stays good looking. 20Kx20K var jo ikke akkurat heeeelt nødvendig f.eks og det gamle kartet vil ende opp på rundt 10Kx10K etter en utvidelse eller to det også. Med en verdenstørrelse som ikke overdriver (slapp av, plass blir det, jeg er fremdeles glad i plass) og et bedre rammeverk for hvordan serveren fungerer (fremfor lapskausen av kompromisser som er nå) vil det være lettere å utvide senere.

 

EDIT: Greia med veiene er forresten at man har en hovedvei som går mellom de forskjellige "fylkesportalene" og så for å få en portal i nærheten av seg må man lage/ha en vei som går til hovedveien eller til en annen vei som henger sammen med den allerede. Lang setning. IM OUT. TID FOR MAT!

 

Og så er jo det store spørsmålet om vi skal gjøre dette, starte på nytt og forhåpentligvis bygge større og bedre, eller fortsette som før? Uansett vil ingenting skje før 1.7. Men vi burde vel kanskje bli iallefall litt enige uten at det går for lang tid så vi kan forberede oss den ene veien eller den andre.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...