Gå til innhold

BK: New york, New York


mge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bildet likte jeg sinnsvakt godt!

 

Det er utrolig lenge siden det har kommet ut et råflott bilde her på forumet.

 

Fantastisk komposisjon, med et drøss av vakre og beroligende farger.

 

Eneste som jeg syntes var litt overdrevent var nok alle lens flares-ene som er lagt på.

Men ellers en helt fantastisk bilde!

Lenke til kommentar

Dette bildet likte jeg sinnsvakt godt!

 

Det er utrolig lenge siden det har kommet ut et råflott bilde her på forumet.

 

Fantastisk komposisjon, med et drøss av vakre og beroligende farger.

 

Eneste som jeg syntes var litt overdrevent var nok alle lens flares-ene som er lagt på.

Men ellers en helt fantastisk bilde!

 

Hei og takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg har nok ikke lagt på noe lensflare. Det du sikkert refererer til er en effekt som oppstår fordi jeg har brukt en lav blenderåpning. Lyset treffer sidene på blenderen og man får disse stjerneeffektene. Om jeg skulle unngått å få denne effekten måtte jeg ha justert til en større blenderåpning, noe som fører til at blenderåpningen blir rundere og mindre kantete. I dette tilfellet har jeg bevisst brukt en relativt liten blenderåpning, men ikke veldig liten nettopp for å få denne stjerneeffekten uten at de blir alt for store. Les f.eks mer her om dette http://www.talkphoto...ead.php?t=90449

Endret av mge
Lenke til kommentar

Jeg er ingen bildekjenner. Har ikke peiling. Men jeg ble forelsket i dette bildet. Min favorittby, og elven ser helt fantastisk ut.

 

Er bildet tatt nylig? Har de fjernet de svære, fæle dekslene fra vedlikeholdsarbeidet?

 

edit: Fra broen altså.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Jeg er ingen bildekjenner. Har ikke peiling. Men jeg ble forelsket i dette bildet. Min favorittby, og elven ser helt fantastisk ut.

 

Er bildet tatt nylig? Har de fjernet de svære, fæle dekslene fra vedlikeholdsarbeidet?

 

edit: Fra broen altså.

 

Takk for det. Ja bildet er tatt ca en uke siden. Ikke helt sikker på hvordan det så ut før, men på Manhattan-siden var det noen deksler særlig før pilarene, men det var mer inne på selve broen. Ellers virket det som de jobbet rett under broen på Brooklyn siden. Det er vel kanskje parken, den virket relativt fresh? Helt enig, aboslutt en av mine favorittbyer.

Lenke til kommentar

Djlcet, takk for det. Lukkertiden er på 30 sec. Når det gjelder denne linjen med prikker er det rett og slett et fly som har kommet seg med i bildet. Prikkene er lyset som blinker på flyet.

 

TGB, takk skal du ha. Det er bare å glede seg!

Lenke til kommentar

Dette bildet likte jeg sinnsvakt godt!

 

Det er utrolig lenge siden det har kommet ut et råflott bilde her på forumet.

 

Fantastisk komposisjon, med et drøss av vakre og beroligende farger.

 

Eneste som jeg syntes var litt overdrevent var nok alle lens flares-ene som er lagt på.

Men ellers en helt fantastisk bilde!

 

Hei og takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg har nok ikke lagt på noe lensflare. Det du sikkert refererer til er en effekt som oppstår fordi jeg har brukt en lav blenderåpning. Lyset treffer sidene på blenderen og man får disse stjerneeffektene. Om jeg skulle unngått å få denne effekten måtte jeg ha justert til en større blenderåpning, noe som fører til at blenderåpningen blir rundere og mindre kantete. I dette tilfellet har jeg bevisst brukt en relativt liten blenderåpning, men ikke veldig liten nettopp for å få denne stjerneeffekten uten at de blir alt for store. Les f.eks mer her om dette http://www.talkphoto...ead.php?t=90449

 

Ja okei, men da forstår jeg.

 

Etter å ha sett bildet et par ganger så har jeg endret meningen min om flares-ene.

 

Nei, er rett og slett ikke noe å klage over her.

 

Nominerer dette bildet til månedens bilder fra akams brukere :)

 

Når man ser selv hvor mange som har kommentert her på så kort tid så vet man at man virkelig har tatt et blinkskudd!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...