Gå til innhold

Ny spillmaskin 14-15k


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg kunne benytte meg av de mange smarte hodene som lurer rundt på denne delen av forumet.

 

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny spillmaskin. Budsjettet mitt er på rundt 14-15k for øyeblikket. Jeg har skjermer, mus og tastatur osv fra før av. Har også en SSD og nok lagringsplass fra før av.

 

Så langt har jeg kommet fram til følgende handleliste:

Har også lagt med ett sett med Arctic Silver ArcticClean og en Akasa 455 Kjølepasta. Hos komplett kommer dette på 14 083kr.

 

Kommer nok til å kjøpe inn noen 120mm vifter i tilegg.

 

Har jeg gjort noen store blundere her eller ser det greit ut? Noen forslag til forbedringer uten at prisen skyter i været?

 

Ha en fortsatt fortreffelig torsdag :)

Endret av Zt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til spilling går du for socket 1155, i5-2500k, Geforce GTX680 og 8GB Corsair vengeance Low profile ram. Du har overhodet ikke bruk for socket 2011 og 24GB ram, du vil rett og slett ikke få utnyttet det. i5-2500k klokker såpass bra at det er det beste valget til gaming, med mindre du klemmer til med i7-2600/2700k. Forøvrig følger kjølepasta med kjøleren.

 

Og som det sies her, du sparer noen kr på Dustinhome.

 

Pengene du sparer på å gå for 1155 fremfor 2011 bruker du på ssd-disk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje TS vil ha pc som varer en stund. Du ser jo hvor lenge s1366 har holdt ? Den holder jo fortsatt koken og er på samme nivå som s1155.

 

 

Men uansett. 24gb ram er overkill viss du bare har tenkt å spille, 8gb er mer en nok.

 

Ang CPU kjøler, anbefaler jeg Phanteks. Beste luftkjøleren på markedet og har et betydelig lavere støynivå en H100 som du har valgt.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper fra http://www.DustinHome.no så vil du spare deg noen kroner. Og kanskje kjøpe noe som er enda litt bedre for de resterende penga. :)

 

Takk for tipset. Tilsvarende komponenter kom på rundt tusenlappen mindre enn hos komplett.

 

Til spilling går du for socket 1155, i5-2500k, Geforce GTX680 og 8GB Corsair vengeance Low profile ram. Du har overhodet ikke bruk for socket 2011 og 24GB ram, du vil rett og slett ikke få utnyttet det. i5-2500k klokker såpass bra at det er det beste valget til gaming, med mindre du klemmer til med i7-2600/2700k. Forøvrig følger kjølepasta med kjøleren.

Og som det sies her, du sparer noen kr på Dustinhome.

Pengene du sparer på å gå for 1155 fremfor 2011 bruker du på ssd-disk.

 

Lenge siden jeg har fulgt med på prosessormarkede så jeg vet ikke hva som er bra lenger. Kikket litt rundt og jeg fant ut at socket 2011 var det nyeste så da gikk jeg bare for den. 24GB ram er nok en liten overdrivelse ja. Jeg har 6GB i maskinen min nå og jeg har vel egentlig aldri gått tom ennå.

 

Hva skal den brukes til annet enn spill? hva slags spill skal du spille?

ser du har 24gb ram.. er det til spilling er det overkill x3. 8gb holder lenge, men om vil ha mer så koster jo ikke 16 allverden, men det er jo penger som kan legges i andre, bedre komponenter :)

 

Eneste maskinen brukes til utenom spilling er webutvikling og det krever ikke mye i det hele tatt. Jeg spiller en del BF3 for øyeblikket og Diablo 3 blir vel en gjenganger når det kommer. Ellers har du nok rett i at 24 blir litt mye, men jeg hadde håpet å ha denne maskinen en stund og da er det lett å gå litt overbord kanskje.

 

Kanskje TS vil ha pc som varer en stund. Du ser jo hvor lenge s1366 har holdt ? Den holder jo fortsatt koken og er på samme nivå som s1155.

 

 

Men uansett. 24gb ram er overkill viss du bare har tenkt å spille, 8gb er mer en nok.

 

Ang CPU kjøler, anbefaler jeg Phanteks. Beste luftkjøleren på markedet og har et betydelig lavere støynivå en H100 som du har valgt.

 

Regner med at jeg går for 8 eller 16GB. Skal se på Phanteks luftkjøler. Åssen vil den stå opp mot H100 nå som sommeren kommer med tanke på temperaturer? Litt mer støy har jeg ikke så mye i mot.

Lenke til kommentar

Da har jeg gjort noen endringer på oppsettet. Har latt H100 stå foreløpig, mens jeg leser litt tester.

Har også gått over til 1155 socket og byttet ut HD7950 med ett GTX680.

 

http://www.dustinhom...78bfe2eddcc04f8

 

Som sagt så har jeg SSD disk fra før så jeg behøver ikke kjøpe det.

 

Åssen ser det ut nå?

 

Edit:

 

Set ut som at jeg har valgt hakket kraftigere minne enn hovedkortet takler. Minnet er på 1866Mhz, men kortet takler maks 1600. Så det må fikses på.

Endret av Zt
Lenke til kommentar

Hvis du har hdd i boks så er det sykt overkill å kjøpe maskin til 14k men men.

 

32 GB dominator? Nei du, 8 GB billig HyperX/Veangance LP holder LENGE. Dominator er overpriset som faen. Desutten er Force 3 en elendig SSD, kjøp en Intel 520/Samsung 830 istedet. Ellers ser oppsettet greit ut.

 

Godt poeng. Men nå har han vist det fra før. Lurer på hvordam sli 680 ville vært. Mmmmmm

Lenke til kommentar

Kanskje TS vil ha pc som varer en stund. Du ser jo hvor lenge s1366 har holdt ? Den holder jo fortsatt koken og er på samme nivå som s1155.

 

 

Men uansett. 24gb ram er overkill viss du bare har tenkt å spille, 8gb er mer en nok.

 

Ang CPU kjøler, anbefaler jeg Phanteks. Beste luftkjøleren på markedet og har et betydelig lavere støynivå en H100 som du har valgt.

 

Regner med at jeg går for 8 eller 16GB. Skal se på Phanteks luftkjøler. Åssen vil den stå opp mot H100 nå som sommeren kommer med tanke på temperaturer? Litt mer støy har jeg ikke så mye i mot.

 

 

Heisann.

 

Phanteks kjøleren legger seg på samme nivå som H100, men med betydelig bedre støynivå.

 

Pluss at Phanteks er jo 200kr billigere også.

 

Phanteks(du får den i flere farger): 649kr

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

H100: 829kr

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

 

Du kan også se på denne testen:

http://www.legitreviews.com/article/1759/7/

 

Her vinner jo H100 når viftene på den kjører på fullt når CPU er overklokket, men H100 høres ut som en jetmotor med viftene på fullt.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Beste skjermkortet på markedet, en av de beste midi tower kabinett med vindum, 3 TB HDD og 120 GB SDD (du får ekstra SDD, siden du har fra før av)

 

Du kan evt. gå for H100, det ser litt fancy ut siden kabinettet er med vindu! ;)

 

Dette er et heftig oppsett til 14k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åssen er i5 2500K i forhold til en i7 2700K?

 

Ser det er mange som snakker varmt om den her så langt i tråden.

 

Det er hovedsaklig fordi den er billigere enn 2600/2700 og at games ikke utnytter hyperthreads.Så det er 'like greit' med 2500 i en spill PC.

I en allround PC derimot kan det være fornuftig med CPU med flere tråder (hyperthreading) aktivert.

Den yter ikke noe dårligere til spilling fordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...