Gå til innhold

Innbrenning i LG 50PZ550N?


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg nå nylig en LG 50PZ550N plasma tv og tenkte aldri noe over innbrenning. Har opplevd å få midlertidig innbrenning men forsvinner med en gang jeg bytter til en annen kanal. Bruker også "Fargevask" funksjonen i tv'n etter en hard spilløkt eller etter jeg har brukt MCPC en god stund.

 

Så er innbrenning ett stort problem? har lest rundt omkring og det jeg sitter med er blandede svar.

Også er det noen måter jeg kan "kjøre inn" tv'n og kanskje minimalisere sjansen for innbrenning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Innbrenning er en av ulempen med plasmaskjermer, og et problem på alle plasmaskjermer. Har sett det på alle merker, og har det skjedd har det ofte kommet for å bli. Problemet er størst om du ser mye på samme kanal eller skjermbilde. Mange eldre bruker f.eks åpningsmenyen på altibox fra de står opp i syv tiden om morgenen til de ser dagsnytt på nrk tolv timer senere. Tolv timer med samme bilde syv dager i uka gir ganske kraftig innbrenning. Noen TVer har ulike vaskeprogram, men langt fra alle. Noen beveger logoer osv for å redusere bildet. Har nok av erfaringer fra både familie, venner og som ansatt i butikk som selger TV til å aldri få en plasma TV inn i huset mitt, men andre synes det er mye bedre enn led.

Lenke til kommentar

En gylden regel har vært å kjøre alle innstillinger under 50% i minst 150-200 timer i starten.

 

Hvis du er usikker på hva du vil gjøre med skjermen, så er min mening og smak at Panasonic er det eneste som gjelder på plasma siden, ellers ville jeg kjøpt en god LED.

 

Mye på tilbud nå. Ville absolutt gått for en Panasonic G30 til 5 lapper nå om dagene, spesielt hvis du setter pris på film/tv.

 

Ellers finner du også gode LED skjermer fra sony,LG,phillips på tilbud til 6-8k rundt omkring nå.

 

Gikk selv for en LG cinema3d w450 nå som tv nr 2 , som dukker opp idag/imorra eller no.. Skal bli spennende å sammenligne med G30en.

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at jeg er kjempe fornøyd med tvn, er bare at jeg er redd for det med innbrenning.

Noen plasser har jeg lest at det er et mindre problem nå med innbrenning en det var før, andre plasser sier det omvendte.

Har kjørt ned alle innstillingene til rundt 50% for å "kjøre inn" tvn, har endret litt innstillinger på pcn samt konsollene mine så jeg minimerer sjansen. Dette gjorde jeg i går :) Andre tips ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...