Gå til innhold

proteinpulver


Anbefalte innlegg

Er litt noob på dette feltet, men jeg har holdt på å trenet i en 3 måneders periode nå. Trener vell rundt 4-5 ganger i uken i snitt, der jeg tar benken 3 x 12 får jeg tar 3 x 12 på manualer dette gjør jeg til sammen 3 ganger, altså 3 x 12, 3 x 12, 3 x 12 med benk å manualer. Samt at jeg trener magen.

 

Men har nå tenkt å kjøpe meg protein pulver for å se litt kjappere resultater, har ikke lyst å bare kjøpe noe for å ha protein pulver. Så da håper jeg det er noen på forumet som er litt mer dreven enn det jeg er! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der så egentlig ikke helt bra ut, hvis det er alt du gjør 5 ganger i uken... Skaff deg ett skikkelig treningsprogram der du trener hele kroppen. Forskjellige kropsdeler på forskjellige dager anbefales, så du får maksimal prestasjon på øvelsene. Skader heller ikke å sette seg ned å lese litt om trening og kosthold, sånn at du får litt peiling på det du driver med :)

 

Av proteinpulver anbefaler jeg 100% Whey protein, finnes i mange forskjellige smaker.

Endret av Asplii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

takk for svar. :)

Jeg fikk ett treningsprogram som jeg skulle trene forskjellige kroppsdeler, men jeg er ikke noe keen på å ha muskel ben! Jeg vil få en større biceps å trene bort litt fett på magen slik at jeg får litt mere "six-pack".

Glemte å si at jeg varmer opp på tredemølle ca en kvarters tid før jeg begynner å trene mage å biceps. Trener også ryggen. Så du mener dette blir en feil måte å trene på, hvis jeg vil ha six-pack å biceps?

Endret av kola1
Lenke til kommentar

takk for svar. :)

Jeg fikk ett treningsprogram som jeg skulle trene forskjellige kroppsdeler, men jeg er ikke noe keen på å ha muskel ben! Jeg vil få en større biceps å trene bort litt fett på magen slik at jeg får litt mere "six-pack".

Glemte å si at jeg varmer opp på tredemølle ca en kvarters tid før jeg begynner å trene mage å biceps. Trener også ryggen. Så du mener dette blir en feil måte å trene på, hvis jeg vil ha six-pack å biceps?

Tren bein i alle fall 1 gong i uka. Eg vil ikkje ha store bein selv, men ein må jo ha litt proporsjona, vis ikkje blir det berre stygg.

Det gjelder alle muskler. Om du har stor biceps, men ingen skuldra? Eller lats? Tren heile kroppen;)

 

Om du vil ha sixpack, må du redusere fett % på kroppen.

 

Protein: Kjøp casein og whey 100%

Morganen (første ting!) 3/4 whey, 1/4 casein

Før trening 3/4 whey, 1/4 casein

Etter trening 3/4 whey, 1/4 casein

Før du legger deg 1/4 whey, 3/4 casein

Lenke til kommentar

Det er nok med proteintilskudd om morgen og etter trening. Du kan gjerne bruke Jack3d eller No xplode for økt presentasjon og resultater.

 

Du må nok endre kostholdet for å få sixpack. Du kan starte med å droppe søtsaker, brus og fast food. Om det blir for vanskelig kan du kutte ut brus f.eks først, så søtsaker og fast food...

 

Det er viktig at du trener skulder, bryst og bein også. For å ikke glemme triceps. Om du skal ha store armer er det et must å trene triceps. Muskelgruppen triceps utgjør 2/3 av armene dine. Når du trener større muskelgrupper som bein vil du få økt produksjon av testosteron i kroppen, inkluderer du biceps samtidig med en beinøkt vil bicepsmusklene dine vokse mye raskere.

Lenke til kommentar

takk for svar. :)

Jeg fikk ett treningsprogram som jeg skulle trene forskjellige kroppsdeler, men jeg er ikke noe keen på å ha muskel ben! Jeg vil få en større biceps å trene bort litt fett på magen slik at jeg får litt mere "six-pack".

Glemte å si at jeg varmer opp på tredemølle ca en kvarters tid før jeg begynner å trene mage å biceps. Trener også ryggen. Så du mener dette blir en feil måte å trene på, hvis jeg vil ha six-pack å biceps?

 

Det er så typisk 15-åringer å tenke slik.

 

Tren hele kroppen. En grunn er at det ser latterlig dumt ut å ha stort bryst og store biceps, men være pinglete ellers på kroppen. En annen grunn er at du ikke får trent kjernemuskulaturen og over tid utvikler en dårlig holdning, som er helseskadelig.

 

Vær flink til å trene ben. De store benøvelsene er kanskje den viktigste delen av et treningsprogram, for den hjelper blant annet på å sette igang hormonproduksjonen, noe som gjør at hele kroppen blir større og sterkere. Det er ikke sånn at bena dine blir unaturlig digre hvis du legger til en benøkt en gang i uka. Spør en hvilken som helst jente hva hun mener er idealkroppen til en mann. De aller fleste vil si at de synes at altfor mange karer fokuserer på å ha kjempedigre bryst og armer, selv om bena deres ser ut som fyrstikker. Det ser ikke bra ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke tenkt se ut som en gorilla heller nei. Men hvis jeg begynner å trene bein 1-3 ganger i uken, mens jeg trener armer, mage og rygg, så blir det mere rett for kroppen å bedre resultat på sikt?

 

Tkk for svarene :b

 

Er snart 18 :b

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig. Fokuser på baseøvelser, altså store øvelser som bruker flere muskelgrupper, framfor små isolasjonsøvelser. Pass på å trene hele kroppen. Benytt gjerne et ferdig oppsatt program.

 

Du er litt eldre enn 15, men det er veldig tydelig at du ikke har trent veldig lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Selv brukte jeg RYP som nybegynner! Syns det er et kjempebra program!

 

Og når du tenker på Proteinpulver, så ville jeg ikke valgt 100% whey som førsteprotein!!

Min mening er at der et overpriset og overvudert!

Kjøp heller Whey-80 Som er mye billigere og er noe av samme ulla! :) Schmaaker gott med melk til ;)

Lenke til kommentar

Lett å blande navn også da. Fymgrossisten har noe som heter whey 80% som er konsentrat og har tilnærmet likt innhold som proteinfabrikkens whey 100% (også konsentrat).

 

Gymgrossisten har også ett pulver som heter whey 100% som er ett isolat med tilnærmet likt innhold og pris som proteinfabrikkens pulver med navn whey isolat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...