Gå til innhold

Finansavisen eller Dagens Næringsliv?


  

23 stemmer

  1. 1. Dagens Næringsliv eller Finansavisen?

    • DN
      19
    • FA
      1
    • Ingen / annen (spesifiser gjerne nedenfor)
      0
    • Like gode...
      3


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å begynne å abonnere på en av disse, jeg er økonomistudent og trenger å følge med litt mer. Jeg er åpen for andre økonomiaviser også, men pris spiller selvsagt inn.

 

Hvilken avis foretrekker dere av disse to, og hvorfor? Evt. noen andre økonomiaviser dere liker bedre? Hva vil dere si er forskjellen mellom disse to?

Endret av Glassmesteren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er økonomistudent så har du vel disse avisene fritt tilgjengelig på biblioteket på campus? :) Da trenger du ikke å velge og heller ikke å betale en eneste krone. Selv leste jeg avisene på campus og fikk da også et utall av andre økonomiaviser fra verden rundt tilgjengelig. Også Kapital, Dine Penger, The Economist osv osv.. En kopp kaffe og en god gratis økonomiavis er ikke feil ;)

Lenke til kommentar

Må si jeg foretrekker DN over FA any time of the day.

 

Som de over sier så er biblioteket en fin plass. Men ofte er det greit å ha ett abonnement, så du kan ta med deg avisen og lese hjemme osv.

 

Jeg har DN og BT som abonnementer. Er ofte ganske billig for studenter. Financial Times kan du lese på biblioteket ;)

Lenke til kommentar

Min manglende entusiasme over DN er primært basert på avisens absurde forutsigbarhet. I kommentar- og lederposisjon (andre grunner til å lese blekka finner jeg ikke) er DN instinktivt mot bønder, for frihandel, avmålt anerkjennende til FrP, evig beundrer av Høire og moderat skeptisk til skjeggvekst. Ingen vits er for tørr om den rettes mot Sp, ingen sak som angår herrer i grå dress og lyseblå skjorte for triviell til forsideoppslag.

 

Det er ikke det at det er noe galt i de holdningene og ideene som fremsettes, det lider bare av permanent mangel på ambisjoner og kreativitet; har du lest én spydighet mot Sp har du lest dem alle, du trenger sjelden se mer enn overskriften for å skjønne hva som venter leseren.

 

Det er selvsagt heller ikke noe i veien for å ty til det lettbente eller underholdende, men for slike stunder har heldigvis livet og litteraturen festligere saker å by på enn laksepriser, feilslått distriktspolitikk og kostnadsoverskridelser i oljesektoren;

«Somewhere along the line I knew there'd be girls, visions, everything; somewhere along the line the pearl would be handed to me.»

Jack Kerouac, «On the Road», s. 1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit å ha noe å lese til frokosten også da. FT før MINST tre kopper kaffe høres ut som ønsketenkning for min del...

 

Da leser du Aftenposten til frokost og FT og Economist etterpå. Ellers sier jeg meg tildels enig i Euklids beskrivelse av DN, men jeg liker lørdagsutgaven. Spesielt tredjesideartiklene (med unntak av Siv Jensens) er stort sett bra. Fredagsbilaget derimot er et søplete forsøk på et livsstilsmagasin for nye penger.

Lenke til kommentar

Enig, lørdagsutgavene har noen perler fra tid til annen. I tillegg kommer det lesverdig journalistisk nybrottsverk fra DN en gang i halvåret eller så, men det er mindre aktuelt å kave seg gjennom avisen hver dag for å få med seg disse.

 

New Yorker, Harper's, FAZ, FT, Economist og NYT er de eneste publikasjonene (på språk jeg forstår) jeg helt konsekvent finner interessante. Alle andre egner seg best til sporadisk selvplukk.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Min manglende entusiasme over DN er primært basert på avisens absurde forutsigbarhet. I kommentar- og lederposisjon (andre grunner til å lese blekka finner jeg ikke) er DN instinktivt mot bønder, for frihandel, avmålt anerkjennende til FrP, evig beundrer av Høire og moderat skeptisk til skjeggvekst. Ingen vits er for tørr om den rettes mot Sp, ingen sak som angår herrer i grå dress og lyseblå skjorte for triviell til forsideoppslag.

Det er ikke til å unngå å legge merke til, nei. Det er jo nesten søtt hvor høyt de flyter på en sky av optimisme hver bidige gang Høyre/FrP er i nærheten av flertall på en meningsmåling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Som de over sier så er biblioteket en fin plass. Men ofte er det greit å ha ett abonnement, så du kan ta med deg avisen og lese hjemme osv

 

Jepp, og det er derfor jeg heller vil ha et abonnement. Det hender jeg leser avisene på biblioteket, men da blir det mer til at jeg bare blar fort gjennom. Også er jeg ikke inne på skolen hver dag heller.

 

Jeg merker jeg holder mer og mer en knapp på DN, så på sikt blir det nok denne jeg velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...