Gå til innhold

Bråker Waterchill-Pumpen din? (Hydor Seltz L120)


Anbefalte innlegg

Har nå begynt å få igang waterchill-settet mitt, noe jeg kjøpte for både overklokkingsmulighetene det gir, og lavt støynivå.

Overklokkingen har jeg ikke testet så mye på enda, men støynivået synes jeg lå en smule over hva jeg trodde det faktisk var. Viften på 7V er utrolig stillegående, for all del, men pumpen overdøver den jo? .. :-?

jeg lurer på om det skal være sånn, eller om det er noe galt med min?

Det liksom en sånn typisk pumpe-støy, en slags risting på en måte.

Gjorde ett lite lydopptak Her.

Er den slik, eller er det noe galt med min? Lydopptaket er gjort en halv meter unna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen idiotisk grunn kan jeg ikke høre lydopptaket ditt. Sikkert noe feil i oppsettet mitt.

Men umiddelbart vil jeg spørre: Hvordan har du montert pumpa? Om den har fysisk kontakt med kabinettet, så vil den lett skape støy.

Har du forsøkt å isolere pumpa fra kabinetet, dvs montere denne på et mykt underlag? Det sier du ikke noe om.

 

Generelt sett skal en vannpumpe være bortimot lydløs, om "alt" er i orden. Men som Arctic antyder; Har du luft i systemet, kan dette være årsaken.

Mere sjelden: Støy pga slitasje. Hvor gammel er pumpa?

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet. I og med att innsuget sitter i samme høyde (nederst) som inntaket tar det veldig lang tid før luften evakuerer til toppen i den lille tanken. Dette kommer seff an på hvor stor strømningshastighet du har, men dersom du har alt org. waterchill så mener nå iallefall jeg at den tanken er idiotiskt laget. Innsuget burde vært laget slik at det lå noen cm under inntaket i tanken, slik hadde boblene/luften i vannet hatt bedre tid på seg til å nå overflaten før det istedet blir med et par runder til. Jeg løste dette ved å lage et fysiskt skille mellom inn/uttak. Dette skillet går ca. 3,5 cm opp i tanken og gjør slik at boblene når toppen av tanken allerede etter første runde. Tidligere tok det ca. 30 min før pumpa var helt stille etter et vannbytte. Nå tar det 2 minutter så er pumpa tyst som i graven.

 

Puh, dette ble mye kastet ned på kort tid, men håper du forstod hva jeg mente... :yes:

Lenke til kommentar

Hei, og takk for mange svar! :)

 

@Skrue: Jeg fikk settet for noen dager siden, så slitasje er det neppe. 8)

 

Jeg lot nå pumpen stå på natten over, og jeg mener lyden er mindre tilstede nå. Jeg ser også at det er kommet mye mer "dugg" på toppen av vannet, noe som sannsynligvis skyldes at luften som eventuelt måtte ha vært i systemet har kommet seg ut, så det har sikkert noe med det du sier, fredde. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...