Gå til innhold

Omtale av Flight Simulator 2004 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flight Simulator-serien er ganske utfordrende, ja. Husker da jeg fikk versjon 5 for mange år siden. Min far var en stor flyentusiast (fløy en del selv tidligere), og lærte meg alt jeg trengte om navigasjon og sånn. Og alt stemte i spillet som i virkeligheten.

 

Heldigvis følger det med en del treningsvideoer også.

Lenke til kommentar

jeg har tengt og å pøve meg på et flyspill, og jeg har aldre spilt noe slikt før. Kan noen gi meg noen tips om hvilket spill jeg burde starte med for dette høres litt vanskelig ut for en nybegynner. Er det noen andre flysimulatorer som er lettere og bruke og er de mulige og skaffe?

Lenke til kommentar
jeg har tengt og å pøve meg på et flyspill, og jeg har aldre spilt noe slikt før. Kan noen gi meg noen tips om hvilket spill jeg burde starte med for dette høres litt vanskelig ut for en nybegynner. Er det noen andre flysimulatorer som er lettere og bruke og er de mulige og skaffe?

MS Flight Simulator er ganske lett å lære seg, da majoriteten av de flyene som følger med ikke er spesielt godt modellert (altfor enkle cockpiter, mens "småflyene" er ganske bra). Dessuten har du muligheten til å endre på realismenivået.

 

Men husk at MS Flight Simulator ikke er for de som er ute etter æksjn!

Lenke til kommentar
Men husk at MS Flight Simulator ikke er for de som er ute etter æksjn!

 

Dætt is såo tru!

 

nja, husker spillte det over inett engang, var vel 20-25 stykk eller noe og alle krangla om å få lande på samme flyplassen :D blei litt action ut av det...(spesiellt når jeg etterhvert bytta til Extra-300 og blei med de som prøvd og få flya som ville lande til å styrte/krashe :lol: )

Lenke til kommentar

Spillet er jo ikke akkurat mye bedre enn 2000 versjonen som var den siste jeg kjøpte. Dog så er det jo morro å få til godkjenning til å lande mens du sirkler over flyplassene, eller godkjenning for å kunne lette + finne sin "plass" på større flyplasser. Grafikken er jo også bedre (spesielt skyer etc). Savner at spillet har mer naturtro flyplasser, akkurat DET burde de klare veldig fint, spesielt de store som f.eks jfk etc kunne de gjerne laget naturtro syntes jeg da..

 

Mitt største problem er å sette opp waypoints og skjønne alle de dumme kodene du får gjennom tårnet...kan sikkert lese meg til det.

 

Det er dessuten ikke lett å lande med sterk vind etc...da må man faktisk legge flyet opp mot vinden :D

 

Venter bare på at jeg skal klare spillet i 1600x1200. Må ha kraftigere skjermkort med andre ord :roll:

 

Hva slags maskin kjørte du spillet på egentlig? pleier jo å stå det...

 

Synd at de ikke lanserer "flypakker", savner å ha et større antall fly tilgjengelig egentlig...24 er greit nok, 50 er mye bedre :yes:

 

Gleder meg til en "Norway" mod kommer, eller kjente steder i verden..

Lenke til kommentar
Spillet er jo ikke akkurat mye bedre enn 2000 versjonen som var den siste jeg kjøpte. Dog så er det jo morro å få til godkjenning til å lande mens du sirkler over flyplassene, eller godkjenning for å kunne lette + finne sin "plass" på større flyplasser. Grafikken er jo også bedre (spesielt skyer etc). Savner at spillet har mer naturtro flyplasser, akkurat DET burde de klare veldig fint, spesielt de store som f.eks jfk etc kunne de gjerne laget naturtro syntes jeg da..

 

Enig, men flyplassene har kommet en enormt lang vei siden 2000-versjonen. Hele taxe-opplevelsen gjør mye, synes jeg. Jeg synes også at det skulle være lettere å se nummeret på rullebanene på GPS-radaren, eller noe i den dur. Når du skal lande, uten å bruke typiske approach, er det vanskelig å identifisere hvilken rullebane du skal lande på.

 

Hva slags maskin kjørte du spillet på egentlig? pleier jo å stå det...

 

Beklager, dette var en glipp. Det står nå oppført på første side.

 

Synd at de ikke lanserer "flypakker", savner å ha et større antall fly tilgjengelig egentlig...24 er greit nok, 50 er mye bedre

 

Flere er som regel bedre, men 24 er faktisk mange i Flight Simulator-sammenheng. Det er jo tross alt det meste noen av utgavene har hatt til nå.

Lenke til kommentar

Min far er en aktiv tilhenger av Flight Simulatorene fra Microsoft så har jeg hatt min del av installasjoner av diverse scenery, paneler og fly.

 

Det jeg lurer på er hvilken grad grafikken din er satt til. Det virker som om grafikken på bildene er dårligere enn i selve spillet.

 

Gleder meg til en "Norway" mod kommer, eller kjente steder i verden..

 

Norske Flyplasser

 

Fungerer også i FS 2004

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...