Gå til innhold

GTX 580 vs HD 7950


JokerN_

Anbefalte innlegg

Hey!

Da bestemte jeg meg for å opprette en tråd hvor jeg kanskje kan få svar på noen spørsmål som kan hjelpe meg å velge skjermkort.

 

Skjermkortene jeg har sett på er disse:

http://www.dustinhom...duct/5010621054

http://www.dustinhom...duct/5010550195

 

Jeg endte faktisk opp med å bestille 580, etter å ha blitt "overtalt" av ett par venner av meg. Men jeg sitter fortsatt her litt usikker, og vurderer å bruke angreretten så fort jeg får kortet i posten, om jeg finner ut at jeg heller vil ha 7950.

 

Skjermkortet skal hovedsaklig gå til BF3 og Diablo 3 (når det kommer).

Grunnen til at jeg valgte Nvdia kort, var at jeg syntes det virker som de konsentrerer seg mere om oss gamers. Så de kom med noen nye drivere her om dagen som forandre Diablo grafikken totalt og jeg så tydelig på driverne som lå på siden dems at de stadig fikser ting i de spillene jeg mest. Har ikke merket at AMD gjør slike ting eller har slike ting på AMD sin hjemmeside, og de jeg kjenner som har Nvidia mener det er bedre drivere til spill hos Nvidia.

Men jeg er fortsatt usikker etter litt lesing her inne, så derfor spør jeg nå i en egen tråd, og lar dere som har peiling diskutere eller forklare meg litt :p

 

Jeg bruker kun vanlig 1920x1080 oppløsning, så har vel ikke bruk for mer enn 1,5 GB på kortet hvertfall.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil egentlig ikke bruke mere enn 3500,- på skjermkort, og ville isåfall ventet på at det skulle kommet med en custom kjøler uansett. Hvor lenge er det til vi kan se 680 DirectCU II i butikkene ca?

 

Når man kan få bestillt gtx680 for ca 3800, så hadde ikkje jeg vært i tvil :)

 

http://www.prisjakt....ms=ss=gtx%20680

 

GTX 580 selges brukt for 2000kr nå om dagen. Og det er ikkje verdt noe mere heller. 680 er vel ca 70% raskere i gjennomsnitt. På enkelte ting er det dobbelt så raskt.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

680 er vel ca 70% raskere i gjennomsnitt. På enkelte ting er det dobbelt så raskt.

Hva enn du går på vil jeg ha det, for det virker som noe heftige saker :roll:

680er på langt nær 70% raskere enn 580, prøv 30% og du er nærmere sannheten.

 

Tok kanskje litt hardt i, men i forhold til de 2 gtx580 korta jeg hadde, så føler jeg det er 70% lurere å ha 2 stk 680 som jeg har nå :p

 

Det må være dagens :rofl:

Lenke til kommentar

btw...

 

Å komme å si at HD7970 ikke er verdt pengene fordi GTX680 har kommet er bare piss prat. Jeg synes ikke noen av kortene er verdt pengene, men det får vel være min egen sak?

Du får et flott Hd7970 til 4000 kroner og et flott GTX680 til 4000kroner, hvem av kortene enn velger å gå for er opp til enn selv å avgjøre. Begge kortene fungerer utmerket til spill og JA, gtx680 har side bedre sider, men det har jammen med også Hd7970.

Så før folk slenger dritt om amd eller nvidia og begynner å slenge meningsløse kommentarer kan de heller prøve å finne ut av hva som passer dem best og gå for det.

 

Det spiller egentlig ingen rolle hvem av kortene du velger å kjøpe, for om et par måneder kommer det et bedre kort, og litt senere igjen kommer et bedre igjen, og igjen og igjen. Du kommer aldri til å ende opp med det beste. Mitt råd er er å kjøpe det som passer DEG best og that's it

 

Hvis du ønsker å gå for et GTX580 fordi det passer deg bedre og fordi det er billigere, så kjør på :)

Endret av San22_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig i det, men igjen hvem er jeg til å dømme. Igjen, å kjøpe et nytt produkt tilfredsstiller på helt annen skala for mange enn å kjøpe noe som er brukt. Personlig valgte jeg å kjøpe et nytt Hd7970 for 4000 kroner fremfor å kjøpe et brukt for 3000 kroner. Jeg får ikke mer ytelse for pengene, men jeg får i det minste en jomfru-pakke som jeg kan rive av trusa på og være den første til å snuse litt på, og er det verdt 1000 kroner? OH YEAH lol :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hade valgt et brukt 580GTX til rundt 2000:- hvis muligt.

Et 7870 hade jeg kjøpt isteden for et nytt 580GTX med tanke på pris.

7950 syns jeg er bedre en 580GTX pga strømforbruk og temperatur +3GB hvis det nå blir brukt mye fremover.

 

Derimot har jeg intrykk av at 580GTX gir penere grafikk mot 7950 i BF3 men at 7950 føles litt "raskere"..men det er ingen vitenskap bak, kansje Guru Arni90 veit.

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar

Har nå fått mitt 580 kort, og testet litt BF3. Kjører 1920x1080 oppløsning på Ultra, men sliter med litt små-lagg. FPS går ned til rundt 35 veldig fort, men trodde ikke det skulle lagge veldig merkverdig forde?

 

Mulig det er noen instillinger som kan fikse dette.

Vet ikke hva som er normal fps med dette kortet, men ville tro det skulle være litt høyere?

 

Skal sies at jeg bare har en i3-2120 3,3 Ghz, men resten av PC'n er veldig bra.

Og tror prosessoren min skal klare BF3 fint.

Lagget jo ikke noe særlig på High, med mitt gamle 5870.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Multiplayer.

Gikk jo greit å spille med i3 prosessoren for noen måneder siden, når jeg hadde 5870 kortet. På high vel og merke, men prøvde å sette ned til High her nå, og opplever fortsatt små lag-spikes.

Så trodde da ikke at det skulle bli litt værre med nytt skjermkort. Føler at det er noe annet galt.

 

*Edit*

Venter på Ivy Bridge til sommern, så håper at den gamle i3'n kan holde ut frem til da.

Men klarer ikke spille med denne laggen.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...