Gå til innhold

PC til meg og lillebror


Anbefalte innlegg

Nå må dere lære forskjellen på TDP og powertune: 250W powertune != 250W TDP.

 

250W Powertune betyr ikke at kortet trekker 250W, om strømforbruket går over 250W klokkes kortet ned, powertune er også typisk satt en god del høyere enn hva kortet trekker vanligvis så man ikke møter på throttling med mindre man kjører Furmark/OCCT.

Nvidia sier TDP representerer gjennomsnittlig strømforbruk og at kortene kan bruke mer enn TDP tilsier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nvidia sier TDP representerer gjennomsnittlig strømforbruk og at kortene kan bruke mer enn TDP tilsier.

Med andre ord kan kan man forvente langt høyere trekk enn 195W fra GTX 680 ved full load (f.eks furmar)

 

Jeg var under den illusjonen at TDP var en indikasjon på maksimalt power draw... Lærer nye ting hver dag.

 

Etter å ha lest litt på emnet ser det ut til at maksimalt power draw er ca 10-15% over TDP ved full load. Med tanke på at spill ikke nødvendigvis laster CPU og GPU 100% hele tiden er oppgitt TDP et greit utgangspunkt mtp å beregne hva slags strømforsyning man trenger, enig?

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at 7970 hadde 250W mens 7950 var nede på 205-210W~.

 

Ikke for å spore helt av, men har 680 en tilsvarende idle-funksjon ala zero core power som de nyeste ATI korta opererer med?

 

Den har noe lignende ja, men den gjør det ikke like bra som Amd. Forskjellen var en plass mellom 5 og 10W om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...