Gå til innhold

Ny allround pc.. 25k++ kr


Anbefalte innlegg

Skal ha allround pc.. Tenker å spille Bf3 + Skyrim på Ultra med 50 fps.. Skal ha alt av tilbehør.. Skjerm, mus osv...

Ha med mus og skjerm og tastatur med i opsettet.. Hvor mye ram trenger jeg hvis jeg skal ha spill, photoshop, andre små programmer + nettleser med 8+ faner?

 

Krav: stille og stort kabinett, 2 skjermer, fancy tastatur, lydkort og fra www.dustinhome.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er ett forslag som er "litt" under 25K

 

for å si det på den måten ville jeg ikke brukt stort mer enn det, beste måten å fremtidssikre seg på er å ha igjen penger til neste gang

 

post-227710-0-03164700-1332621740_thumb.png

 

mus går etter dine egne "trengsler", som for eksempel hvordan grep du har

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

for å si det på den måten da, skjermen skal virke helt greit til gaming, du får ikke noe minus, men du får heller ikke noe pluss (som for eksempel 120Hz)

 

det du får er en av de beste IPS skjermene du kan bruke til gaming (da de fleste IPS skjermer har høy inputlag som betyr "motionblur", eller for deg som har 2'er i engelsk kan man vel si bevegelsesskurr?)

 

det beste med skjermen er fargene, helt supre farger som er kjempefint å ha til allround bruk :) (spesielt til redigering av bilder og video)

Lenke til kommentar

Jeg ligger på 2- på engelsk prøver.. kunne du fortelle hva det egentlig gjør og om det er bedre å spille på enn en skjerm med 2 MS?

Pikselrespons og Inputlag er to forskjellige målinger:

Pikselrespons er en måling som sier noe om hvor lang tid det tar for hver piksel på skjermen å endre farge. Vanligvis oppgitt i grå-til-grå verdiger og verdien vist er ofte veldig særplukket for å vise lavest mulig tall.

Inputlag er tiden det tar fra et signal sendes til skjermen og skjermbildet reagerer. En typisk billigskjerm har 10-15 millisekunder inputlag mens U2312HM ligger på 0-3 millisekunder.

 

Forståelig?

 

 

PS:

Å svi av 20-25K på en PC når du ikke engang har fylt 18 år høres for meg ut som en særdeles dum idé, det er dine penger selvfølgelig, men håper du har gjort en grundig vurdering når det er snakk om så mange penger. Du kan for øyeblikket få et fullt fungerende oppsett for gaming til nesten halve prisen uten egentlig å gå glipp av mer enn noen ørsmå detaljer i en håndfull spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...