Gå til innhold

BF 3 kræsjer hele tiden. Tri SLI GTX 480


Anbefalte innlegg

Battlefield 3 kræsjer hele tiden, dette gjelder særlig multiplayer.

Oppdaterte nvidia drivere og oppdatert spill og OS. 296.10 drivere og W7 Ultimate.

Hardware er i7 930, 12 GB RAM, 3 stk GTX 480 i SLI (Har prøvd og disable et og et skjermkort, kræsjer like fælt)

 

Eneste som er overklokka er CPU, og mine 480 har fått hissigere rpm på vifter via MSI afterburner.

Ellers så får jeg svært svært sjeldent bluescreen eller andre kræsj. Er bare i battlefield dette skjer.

 

Har søkt litt her og der, men ikke funnet noen god løsning. Takker på forhånd for tips. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plukk ut et og et skjermkort og se om det hjelper.

 

Om du fjernet et skjermkort og du ikke får problemer kan det enten være at skjermkortet er defekt eller noe annet (driver problemer , Sli / hovedkort , strømforsyning) og her kan man enkelt teste

i alle fall skjermkortet ved å fjerne enda et kort (sånn at du kun har ett) og sette inn det kortet som du antar er defekt. Fungerer dette så er du et steg videre.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Har som sagt deaktivert et og et skjermkort, men skal innrømme at jeg ikke har kun kjørt singel skjermkort enda. (Dette kan jeg evnt prøve i morgen, har brytere på hovedkortet som disabler PCI-E porten)

GPU 1 og 2, 1 og 3, 2 og 3. Kræsjet da også. Ellers så har jeg Corsair AX 1200 som burde være mer enn nok.

Men hadde et av skjermkortene vært defekte, burde det vel slå ut på andre spill også?

 

 

Edit: Dette er ifra Event Viewer.

 

Faulting application name: bf3.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x4e9d3315

Faulting module name: nvwgf2um.dll, version: 8.17.12.8562, time stamp: 0x4e992264

Exception code: 0xc0000005

Fault offset: 0x000e09e9

Faulting process id: 0x2354

Faulting application start time: 0x01cc9ca63d904e0f

Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe

Faulting module path: C:\Windows\system32\nvwgf2um.dll

Report Id: f597a74c-0899-11e1-9c21-20cf301de9c0

 

og

 

Faulting module name: bf3.exe, version: 1.0.0.0, time stamp: 0x4e9d3315

Exception code: 0xc0000005

Fault offset: 0x00c6f8a0

Faulting process id: 0x6f8

Faulting application start time: 0x01cc9b5eacd1cfaf

Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe

Faulting module path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 3\bf3.exe

Report Id: 01aff309-0752-11e1-9c21-20cf301de9c0

 

er de som gjentar seg gang på gang når spillet låser seg.

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Husk på at dette må skje i flere spill for at du skal kunne utelukke at det ikke er software (dvs bf3 sin feil).

Ja , Corsair AX 1200 skal være nok, men for ordens skyld så bør man ikke utelukke at den kan ha problemer (brente meg selv på dette og feilsøkte alt for mye når jeg har kunnet funnet ut psu problemer ved å sjekke corsairen etter noen få tester).

 

Hvor fort går det før spillet krasjer?

Har du tatt en ordentlig minnetest? Last ned og kjør via usb thumbdrive eller cd / dvd memtest.org

Lenke til kommentar

Har ikke så veldig mange andre grafikkintensitive spill å teste med, bortsett fra Skyrim med HD texture pack, og der har jeg ingen feil.

 

Har ikke kjørt memtest på en stund, men har ikke usb disk eller cd/dvd tilgjengelig akkurat nå.

 

Forøvrig så tar det vel ca 5 til 30 minutt før det kræsjer. Det hender at jeg noen ganger kan spille i flere timer uten at det kræsjer også, men det er svært sjeldent. Det virker også til at enkelte maps er mer utsatt enn andre. Samt COOP er ganske kræsjfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...