Gå til innhold

Vi synes mobilskjermene er for små


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvorfor skal dem alltid holde på noe bare fordi det går fint slikt dem har det?

 

Fordi det ligger mer bak Apples produkter enn du er villig til å forstå. Jeg er ikke så flink med ord at jeg tør forsøke å forklare, og «kildene» mine hadde blitt avvist for å være partiske, men se om du kan gi dette sitatet en sjanse:

 

«People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all. It means saying ‘no’ to the hundred other good ideas that there are. You have to pick carefully. I’m actually as proud of the things we haven’t done as the things I have done. Innovation is saying ‘no’ to 1000 things.»

 

Ti poeng hvis du gjetter hvem som står bak.

Lenke til kommentar

Og hvorfor skal dem alltid holde på noe bare fordi det går fint slikt dem har det?

 

Fordi det ligger mer bak Apples produkter enn du er villig til å forstå. Jeg er ikke så flink med ord at jeg tør forsøke å forklare, og «kildene» mine hadde blitt avvist for å være partiske, men se om du kan gi dette sitatet en sjanse:

 

«People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all. It means saying ‘no’ to the hundred other good ideas that there are. You have to pick carefully. I’m actually as proud of the things we haven’t done as the things I have done. Innovation is saying ‘no’ to 1000 things.»

 

Ti poeng hvis du gjetter hvem som står bak.

Steve Jobs.

 

Men han lever ikke i dag og selv om jeg ser hvor han vil med det der, så er det fortsatt negative sider med å kun gå den veien.

Lenke til kommentar

Er ingenting som hindrer Apple i å satse på noe annet enn 3,5". Likevel har de satset på 3,5" i 5 telefonmodeller på rad nå. Hva de satser på i neste modell er ikke godt å si, men det vil ikke overraske meg om det nok en gang blir 3,5".

 

Så får man spørre seg om hvorfor de har satset på akkurat 3,5" såpass lenge. Er det et bevisst valg for å irritere brukerne, eller ligger det faktisk litt research bak valget de har tatt? Kan det faktisk være slik at gjennomsnittsbrukeren i følge researchen Apple har gjort er mer fornøyde med 3,5" sammenliknet med større skjermer? Kan det være at undersøkelsen amobil skriver om overhodet ikke er representativ for hva gjennomsnittsbrukerne vil ha?

 

Personlig hadde jeg nok foretrukket det om de hadde kommet med noe litt større på neste iPhone-modell, kanskje noe på opptil 4". Men er ikke dermed sagt at gjennomsnittsbrukeren vil foretrekke det samme som meg.

 

Tror nok Apple vet hva de driver med (de har tross alt lykkes latterlig godt i markedet kombinert med at iPhone-brukerne er svært fornøyde), og at de har langt bedre forutsetninger for å ta avgjørelser rundt hva som er ideell skjermstørrelse etc på telefonene sine sammenliknet med oss i nerdegjengen her i forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes min SGS2 har en grei størrelse; når man har blitt vant til det ekstra arealet i forhold til telefoner med mindre skjermer tror jeg det er vanskelig å gå tilbake.

 

Skulle jeg kjøpt telefon i dag hadde jeg nok gått for Galaxy Note, men jeg avventer nok til SGS3 (forhåpentligvis med en liten bump i skjermstørrelse) dukker opp, eventuelt Note 2 hvis den kommer tidlig på høsten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...