Gå til innhold

Sjekk bildekvaliteten på 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Jeg synes diskusjonen viser mangel på mer fakta. For min del venter jeg med å dele ut ris og ros til Canon før skikkelige tester med ferdige 5D MKIII er fullført. Ser jo b.l.a at det allerde finnes flere oppdateringer gjort på de kameraer som florerer nå.

Uansett kan ingen beskylde Canon for å ikke høre på brukerne av 5D MKII , brukerne ville ha raskere skuddtakt , bedre autofokus , enda litt mindre støy ved høy ISO men beholde samme oppløsning.

De som hyler nå er dem som altid vil ha mer.

Fordi Nikon nå har kommet med et kamera med noen prosent større oppløsning så synes jeg 5D MKIII virker bedre på de fleste punkter , men jeg venter og kommer til å lese testene som kommer med stor interesse , selv om jeg med stor sannsynlighet ikke kommer til å kjøpe verken 5D MIII eller D800.

Canon 7D gir meg valutta i bøtter og spann , om jeg skal snakke om et nytt drømme kamera så må det bli 1D MK IV. Men det var en liten avsporing til slutt :wee:

 

Nettop og så er det noen som ønsker samme af og flere mp, det tror jeg de får i 5Dx da jeg er rimelig overbevist om at dette kommer .

Jer er uansett på det åpne markede akkurat nå, så får vi se hva jeg faller ned på det eneste som er rimelig sikkert er at det blir FF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående DR, så er denne fin http://home.comcast.net/~NikonD70/Charts/PDR.htm Sammenlign gjerne alle versjonene av D800 som er der, D4 og til slutt 5D versjonene. Foreløbig er 5D3 nesten helt likt som 5D2.

 

Setter du D700 opp mot D800, så ser du en klar forbedring. Jeg er landskapsfotograf, så det eneste jeg bryr meg om er fargedybde, dynamisk omfang og oppløsning. Det er derfor jeg prøver å skrape sammen nok penger til mellomformat, men innen den tid så blir det nok D800E.

 

(Jeg eier et ganske dyrt canon objektiv, 24mm TSE MkII og et 5D2. Jeg er ikke fanboy på noen slags måte, men ser at Nikon har flere fordeler enn Canon har for meg på det nåværende tidspunt).

Lenke til kommentar

fredderen: e-en i parantes indikerer estimerte verdier. D800, D800E og 5D3 er alle estimerte.

 

Spørsmålet er: hva forventes av mark III?

Jeg kan bare svare for meg selv. Jeg hadde forventet merkbare forbedringer på samtlige punkter:

 

- ISO-ytelse

- DR

- AF-ytelse

- Seriebildehastighet

- Noen ukjente høydepunkt

 

De tre siste punktene er allerede innfridd. Men ISO-ytelse og DR lover per i dag dårlig. Vi får se om endelig utgave (og kanskje flere firmwareoppgraderinger etter lansering) løser det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Da er det vist til at Canon egen DPP (RAW converter) gir uskarpe bilder (også på LCD skjermen på kameraet).

 

Bruker man Adobes beta RAW converter ser det bedre ut.

 

Dermed faller denne testen litt i grus, men forbeholdene er jo tatt innledningsvis ... Regner med at det går noen firmware oppdateringer og software oppdateringer før alt sitter.

Lenke til kommentar
Angående DR, så er denne fin http://home.comcast..../Charts/PDR.htm Sammenlign gjerne alle versjonene av D800 som er der, D4 og til slutt 5D versjonene. Foreløbig er 5D3 nesten helt likt som 5D2.
fredderen: e-en i parantes indikerer estimerte verdier. D800, D800E og 5D3 er alle estimerte.

Nå har de fått målt D800 og D4 i både FX og DX-format.

 

De har også målt Canon 5D Mark III. Jeg er ikke særlig imponert. Nikon har virkelig lagt gullegget her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...