Gå til innhold

Samsung 27" LCD Syncmaster T27A950


jihn

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer med denne?

https://prisguiden.no/produkt/samsung-t27a950-148969

 

Jeg er ikke avhengig av å skaffe meg ny skjerm med en gang, men ser etter å bytte ut min nåværende skjerm om ikke så lenge ihvertfall. Har for øyeblikket en 24" Samsung LCD.

 

Skjermen jeg vil ha blir hovedsakelig brukt for spilling, litt film og vanlig nettbruk. Eller bør jeg heller gå for en annen skjerm en den jeg linket til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sansynelig ikke veldig bra for prisen. Det er en typisk pynteskjerm, og oppløsningen er helt på tryne i forhold til størrelsen for pc bruk.

 

Jeg er iverfall strålende fornøyd med min nye skjerm. Valgte å gå for en Dell U2410.

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mest sansynelig ikke veldig bra for prisen. Det er en typisk pynteskjerm, og oppløsningen er helt på tryne i forhold til størrelsen for pc bruk.

 

Jeg er iverfall strålende fornøyd med min nye skjerm. Valgte å gå for en Dell U2410.

 

Helt enig. Nydelig å se på, men det stopper der. Denne havner under kategorien "dyrere enn det smaker", men for all del...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eneste forskjellen mellom T27A950 og den billigere S27A950 (4500-ish kroner ca) er vel at T-serien har tv-tuner så bare å hoppe på S-serien om du ikke har bruk for tv på skjermen... Det er en dyr tv-tuner.

 

Det er STOR forskjell på nytteverdien av skjermer og det er helt avhengig av hva du skal bruke den til.

Dell U2410 har IPS-panel som gir fantastisk bra bildekvalitet men tregere responstid (6 ms). Hvis du ikke skal game så mye så er dette en fantastisk skjerm men du vil fort oppdage at det blir relativt "blurry" med bevegelser i spill.

 

Å si at Samsungen er en pynteskjerm blir feil. 120hz er glimrende om du gamer mye og etter å ha testet ut en 120hz skjerm nå en liten periode så er jeg ikke i tvil om at jeg skal investere i enten samsung S27A950D eller Asus VG278H.

Og ikke vær bekymret for at 1920x1080 på en 27" blir "helt på trynet", det er faktisk ganske greit at det er litt "oppblåst" når en gamer og det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...