Gå til innhold

Opp i vekt uten treningsstudio?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om det er noen som har lyst til å hjelpe meg med å gå opp i vekt?

 

Plassen jeg bor på har ikke noe treningssenter, det eneste blir vanlige øvelser (situps, push-ups osv). Så det eneste blir egentrening hjemme med slike vanlige øvelser og noen få manualer som finnes her hjemme. Har lyst til å gå opp i vekt, men vet ikke hvordan jeg skal klare det med en laget kostholdsplan når det ikke finnes noe treningssenter i nærheten.

 

Et annet problem er at jeg ikke har og følger en kostholdsplan for å gå opp i vekt. Vet ikke hvordan jeg skal lage det og klare å følge det.

 

Noen som kanskje har noe tips, spørsmål, råd, hjelpe meg med kostholdsplan og dvs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regn ut din BMR (søk etter kalkulator på google) da får du vite hvor mye kalorier du må ha i deg. Så begynner du å telle kalorier på alt du spiser, og sørger for å få i deg 2-300 kcal mer enn du trenger ifølge din BMR hver dag.

Les på maten hva det inneholder av kcal, og vei så hvor mye mat du spiser. På denne måten lager du automatisk fokus på ditt kosthold, og vet hele tiden om du spiser nok mat.

 

Skal du bygge opp litt muskler er det viktig å også få i seg nok proteiner. 1,5-2 ganger din egen kroppsvekt i gram er en god pekefingerregel.

 

Massevis av øvelser du kan gjøre som ikke krever så mye mer enn din egen kropp, men har du mulighet til å kjøpe inn litt vekter osv så er dette å foretrekke.

 

Sliter du med å få i deg nok kalorier, er helmelk en meget god måte å få i seg kalorier på.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt denne planen, men hell.

 

Frokost:

100g havregryn og 1 liter helmelk.

Lunsj:

3-4 brødskiver med egg, kjøttpålegg og ost + en halvliter helmelk.

mellommåltid:

Nøtter, frukt, eller en boks med tunfisk

Middag:

middag, ikke så nøye hva det er.

Kveldsmat:

100g havregryn med helmelk

men da trener du samtidig styrke? du trener vell kanskje på treningsstudio, det som jeg ikke har anledning til her..

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat laget en plan som får deg opp i vekt, er vel rivende likegyldig om du trener eller ikke?

Uansett om du trener eller ei, så må du gjøre som jeg skrev tidligere i tråden, få i deg mer kalorier enn du forbrenner. Hvis du ikke skal trene, men bare gå opp i vekt, kan du spise akkurat hva du vil, bare du får i deg litt mer enn nok.

 

Den dietten jeg laget her inneholder ca 3000kcal. hvor mye veier du og hvor høy er du?

Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å hjelpe meg i å lage en kostholdsplan? Jeg liker nesten alt. Kylling, pasta, havregryn, nøtter, kjeks, fisk, poteter osv.. Hadde jeg satt UTROLIG stor pris på, ettersom jeg er nybegynner på dette!

Om du berre starter, ikkje ver SÅ super nøye. Få i deg nokk kcal og protein.

 

Tren push-ups, hang-ups, dips, sit-ups, det vil holde i alle fall for 6-8 månader.

Så kan du kanskje investere ein 1000-lapp i benk og noen vekter som du kan bruke heime.

 

Når det gjelder kosthold, søk på "kcal calculator" og rekn ut kor mye kcal du trenger. Plus på 500kcal, vis du vil gå opp i vekt.

Så kan du kjøre ca 35% protein, 25% feitt og 40% carb i dietten.

Protein og carb har 4kcal pr gram.

Feitt har 9 kcal pr gram.

 

Søk på nett "kcal in biff" "nutrition in egg" osv osv, så finner du ut kva og kor mye du skal spise;)

 

Det er noe du greier selv med litt arbeid:)

 

Noen tips:

- Spiss masse grønsaker, det er sunt! Kcal frå grønsaker tells ikkje.

- Kjøp proteinpulever, det er mye billigare enn kjøtt/fisk/kylling

- ta deg tid til å sette opp diett. Du kommer til å bruke noen timer på det, men det er kun første gong. Etter det så har du kunnskap for resten av livet.

Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å hjelpe meg i å lage en kostholdsplan? Jeg liker nesten alt. Kylling, pasta, havregryn, nøtter, kjeks, fisk, poteter osv.. Hadde jeg satt UTROLIG stor pris på, ettersom jeg er nybegynner på dette!

Om du berre starter, ikkje ver SÅ super nøye. Få i deg nokk kcal og protein.

 

Tren push-ups, hang-ups, dips, sit-ups, det vil holde i alle fall for 6-8 månader.

Så kan du kanskje investere ein 1000-lapp i benk og noen vekter som du kan bruke heime.

 

Når det gjelder kosthold, søk på "kcal calculator" og rekn ut kor mye kcal du trenger. Plus på 500kcal, vis du vil gå opp i vekt.

Så kan du kjøre ca 35% protein, 25% feitt og 40% carb i dietten.

Protein og carb har 4kcal pr gram.

Feitt har 9 kcal pr gram.

 

Søk på nett "kcal in biff" "nutrition in egg" osv osv, så finner du ut kva og kor mye du skal spise;)

 

Det er noe du greier selv med litt arbeid:)

 

Noen tips:

- Spiss masse grønsaker, det er sunt! Kcal frå grønsaker tells ikkje.

- Kjøp proteinpulever, det er mye billigare enn kjøtt/fisk/kylling

- ta deg tid til å sette opp diett. Du kommer til å bruke noen timer på det, men det er kun første gong. Etter det så har du kunnskap for resten av livet.

 

Takk for hjelpen, jeg skal prøve å se om jeg får til å laget en kostholdsplan :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/mutant-mass-limited-77-kg

 

Jeg bruker denne, ville dog ligget unna den som har smak av "cookies & Cream" da den faktisk inneholder knust kjeks som ikke er behagelig å drikke...

 

En gainer kan være greit å bruke, da det er mange kalorier pr porsjon. Kan være greit å kjøpe en del kg med en gang. Den typen du linker til kun inneholder 8 porsjoner.

Lenke til kommentar

Du må rett og slett begynne å lese deg opp om trening og kosthold. For det første sier du ingenting om hva du ønsker å oppnå. Man går opp i vekt ved å spise mer enn det kroppen klarer å forbrenne. Om du ikke bryr deg om muskelmasse og bare vil opp i vekt kan du spise hva du vil, bare du spiser over ditt daglige vedlikeholdsbehov i kalorier. Om du vil opp i muskelmasse må du ha et proteinrikt kosthold, samtidig som du sørger for å ikke spise altfor mange kalorier.

 

Jeg vil anbefale deg et godt treningsprogram for nybegynner. Gå f.eks på TN.no og last ned treningsprogrammet RYP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...