Gå til innhold

hardcore game pc 30k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

allround harcore game pc..

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1059093&su=C9CB5F4F-A1B7-4A3B-B57A-C758DBAB376E

 

 

 

Er den bra?

 

liker mye lys, noen forbredninger? liker å multitaske, vil kjøre spill som bf3 på ultra

 

 

trenger mye hdd

 

Om du vil ha en pc som kommer til å se ut som et kinesisk juletre, so be my guest. Det kommer til å se grusomt ut, i tillegg til at det blir nærmest umulig å ha et ryddig kabinett fordi det er så mye ledninger, bare så du vet det :p

 

1. Hva i svarte skal du med en 1250w PSU? En god 650 eller 750w holder lenge til dette oppsettet, 850w om du har planer om å kjøre to grafikkort i fremtiden

 

2. Kjøp et billigere hovedkort, det hovedkortet der er utrolig overkill for dette oppsettet. Om du skulle hatt 3 grafikkort, så hadde det vært et godt kjøp, men med kun ett ser jeg ikke poenget. Kjøp noe annet som støtter crossfire (se etter 2xPCIe x16(2.0) eller mer)

 

3. 8 gb ram holder egentlig lenge dersom pcen skal brukes til spill.

 

4. En i5 2500k kommer til å yte like bra i spill som en i7 2600k, så du kan bytte til den. Du vil nok få litt høyere FPS av en 2600k, men ytelsen er umulig å spotte med det kvite auget.

 

5. Lydkort til 1400 kr er virkelig ikke nødvendig med mindre du er en sinnsyk lydfreak, de integrerte lydkortene på hovedkortene har blitt drastisk bedre de siste åra.

 

6. Spør deg selv - trenger du virkelig en blurayskriver?

 

7. Kjøp en god luftkjøler (Noctua NH-D14) istedetfor en H80, noctuan er både billigere og bedre (i tillegg til at den tar mindre plass og du sparer penger)

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hmmm, hvor skal jeg starte

 

førs og fremst ville jeg handlet hos Dustinhome.no dette her ville kanskje vært 2-3 tusen kroner billigere der

 

blu-ray er greit hvis du faktisk bruker det, mange kjøper blu-ray bare for å ha det, men bruker det aldri

 

ROG hovedkort er for de som bencher med ekstrem kjøling, ikke for vanlige gamere, du klarer deg fint med ett Asus P8Z68-V/P8Z68-V Pro

 

H80 kjøler dårligere og bråker mer enn ett phanteks kjøletårn, phanteks koster også en god del mindre

 

800D er ett massivt kabinett, jeg ville heller gått for lillebroren 650D som er litt mindre men har bedre kjøling, 800D er for folk som skal ha custom vannkjøling

 

hvis du skal ha kjøletårn på prosessoren må du også ha lav profil RAM, du trenger strengt talt ikke 16GB heller, 8GB holder i massevis

 

jeg ville byttet ut SSDen med en Intel 520

 

i7 vil ikke hjelpe deg i spill, i5 2500K er billigere og er like bra

 

Razer er ikke kjent for å ha den beste kvaliteten på produktene sine, dog jeg er ikke en ekspert på datamus

 

kjøp heller ett HD 7970 eller vent på Nvidia

 

massiv overkill på PSU... jeg ville kjøpt en Corsair AX 850W, holder til 2. stk HD 7970 + overklokk på hele systemet

Lenke til kommentar

lag oppsett til meg? Skal ha mye lys, det er meninga..

 

tenkte å ha 2 7950 om 1-2 måneder

 

skal også drive med bilde videoredigering

 

er 8 gb nok til å kjøre 10 ++ programmer samtidig? (photoshop, sony vegas 9.0, spill, internett, og små programmer?

 

Hva er bra med 3930k ?

Lenke til kommentar

Kjøp heller LED på digitalimpuls

 

En enkelt

WEB_Image%20Sharkoon%20Kald%20Katode%2030cm%20R%C3%B8d%20Gr%C3%B8nn%20Bl%C3%A5%20-1441731469.Png

Sharkoon Kald Katode 30cm Rød/Grønn/Blå

 

burde være mere en nok, hvis du har pexiglass i sidedøren.

 

Er enig med de fleste her, å kjøpe slik strømforsyning er bortkastet.

Corsair TX 750W V2 burde være grei nok. Angående multitasking er det fordel med mye ram 16/32 GB, da kan man kjøpe sokkel 2011 oppsett og 3930k.

 

3930k er en dyr 6 kjerne prosessor. Angående ram er de billigste 4 GB 1333 mhz mere en bra nok, da får du 4 channel om du har 4/8 rambrikker så det er lite poeng å gå for raskere en det med mindre prisen er billigere for 1600 hz ram.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
vil kjøre spill som bf3 på ultra

 

Da må du ha mest mulig skjermkort. Kanskje 3x7950. Eller kanskje 3x7970

 

For å få råd til dette, kan du kutte ned på tastatur, lydkort, lys, den dyre musa og blueraybrenneren.

 

Pc'en blir ikkje hardcore med ting som ikkje forfremmer ytelse ;)

 

Ville også sett på s2011 og 3930k for 6 kjerner. Dette er veldig greitt nå man har flere skjermkort. Ved mye multitasking og nytteprogrammer som du skal kjøre, vil 6 kjerner og 16gb ram gjøre nytten sin.

 

Hva

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-84679-0-33308300-1331811899_thumb.png

 

Merk, dette er totalt bortkastet og overkill 99% av tiden. Jeg hadde aldri kjøpt noe slikt og anbefaler på det sterkeste at du revurderer pengebruken din.

 

Eneste måten jeg kunne forsvart noe slikt som dette er dersom du hadde planer om å kjøpe vannkjøling til hele systemet.

 

Edit: Glemt PSU, :facepalm:

 

AX 850, NZXT HALE etc er gode valg.

Endret av SWAT dude...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som om du bare har plukket ut de dyreste delene du fant.

Du kunne nok gått ned 15k uten å merke noe forskjell i ytelse :)

 

Ikkje noe hardcore for 15k nei... Raidkontrolleren min koster 15k jo :p

Den blir nok ikke like hardcore til 15k, men tror ikke trådstarter hadde merket forskjell på en maskin til 15k og en til 30k. Virker som han bare vil sløse mest mulig penger.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...