Gå til innhold

Beste snusen?


jonna96

Anbefalte innlegg

Hey! Gutt på 15 år, starta å snuse for ca. 2 uker sia men hakke peiling på snus. Tenkt å dra til byen og kjøpe imorra men noen som har noe å anbefale? Kun fått fra venner som snuser. Tenkte å starte litt mildt, og sjekka Mocca snusen "jentesnus" men den virka ikke ut som den ga noe særlig effekt og hva et vitsen da..

 

Men uansett noen bokser å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er obligatorisk å anbefale deg å slutte med det tullet før du sitter dypt i det. Det er veldig vanskelig å slutte, og om et år så kan du se på deg selv bruke 70kr*2 (140kr) per uke på tobakk.

 

Når jeg var dum og snuste, så var Lucky Strike Bold den absolutte favoritten, rett bak så var det General Ekstra Sterk løs.

 

Spør deg selv om det er verdt det. Husk at du er 16 år og skal leve med dette dyre (og helseskadelige) valget lenge!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, ikke veldig lurt å snuse men man lever bare en gang så ja. Noen svake du vet om? sånn 2 på skalaen av 4? Sånn passe lissom.

 

Det er forsåvidt et greit argument, men så kommer du til å leve et mye fattigere liv denne ene gangen. ~140kr i uken * 52 uker i et år = ~7280kr i året.

 

Om du vil være kjedelig så kan du gå for vanlig General, om du liker lakris så er det Nick & Johnny som er favoritten blant mellomsterk snus. Onico er også veldig god.

Lenke til kommentar

Negativ du er maiaha, tenkt til å snuse sånn en gang per dag eller mindre ;)

 

Der har vi problemet! :)

 

Jeg kan sverge på at det ikke kommer til å bli slik. Nikotin er fysisk avhengighet, og det krever initiativ å ikke følge den naturlige økningen.

 

Det begynner med en til dagen, så blir det to, så blir det tre, og så ender du opp med å konstant ha noe under leppa.

 

Stol på meg, jeg har vært der du er og gått hele veien. Jeg kjenner at jeg ikke har kommet helt over avhengigheten, så jeg "lider" enda. :)

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare tenkt å kjøre svakt, først gang jeg prøvde snus ble jeg kvalm, men de neste gangene ble jeg minde kvalm og jeg begynnte å like det.

Trur jeg skal gå for å snuse kun i helgene.

 

Du blir kvalm fordi du propper blodet ditt med gift, og kroppen prøver å kvitte seg med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klarte å holde meg til et par i uka før. Når jeg dro på tur i norge alene i en uke, begynte det for alvor. Lite å gjøre, sparsom økonomi, så benyttet meg av tårnet jeg fikk med av en kompis. I dag er det en snus i timen. En snus ferdig, en ny inn med en gang. Skrev om det her på diskusjon, der blant annet Gavekort var vitne til dette. Men fornøyd med at jeg klarte 4 år med et par i uka. Viljesterkt til meg å være. Går omtrent 3-4 bokser i uka nå. I norske priser er det ca 70*3 eller 70*4 som er 210 eller 280kr uka. Bor heldigvis i sverige, så er nærmere halv pris.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette vil hjelpe, men man kan i alle fall gjøre et forsøk på å få deg til å endre tankegang.

 

Nå er du 15. Midt i tenårene. Tiden for damer starter nå, og har sikkert allerede startet.

Jeg skal fortelle deg en ting, unge mann. Jenter liker ikke snus!

 

Jeg drev selv på med en fyr som snuser noe vanvittig mye, og tenkte først at dette ikke var noe problem. Greia er den at han tok seg friheter til å kysse meg MED snusen i munnen, og jeg kan melde om at det var en utrivelig affære. Selv uten snusen kjenner man smaken, og særlig da ei som aldri har snusa før i sitt liv.

 

Snusing er udelikat og vondt. Det gir deg brune tenner og dårlig helse i lengden. Er det noe du virkelig ønsker?

Selv om du kanskje tøffer deg for de andre, og vil snuse for å være kul, så kan jeg fortelle at jeg ikke kjenner en eneste person som noen gang har gitt respekt til en annen på grunn av snus. Det gir faktisk stikk motsatt virkning.

Lenke til kommentar

Yes da, snus var kjempetøft når jeg begynte for 10 år siden.

 

Får sette opp et regnestykke for deg:

 

Snuser omtrentlig en boks på 2 dager, så si 5 bokser i uken. En boks koster ca. 75kr.

52 uker i året. I 10 år.

 

5*75=375kr

 

375*52=19500kr

 

19500*10=195000kr

 

Da kan du spørre deg selv igjen, er du villig til å kaste vekk BSU-pengene dine på noe som er ganske idiotisk, helseskadelig og strengt tatt lite sexy?

 

Større mulighet til å skaffe deg bolig når du endelig kan flytte ut, eller snuse og ødlegge tannkjøttet ditt?

 

Isåfall, begynn med Catch det er en pinglesnus som du helt sikkert greier å holde i kjeften i lengre enn 5 min uten å bli dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...