Gå til innhold

- Ultrabook er ikke noe for oss


Anbefalte innlegg

En ulempe med MacBook Pro (bortsett fra det åpenbare med prisen) er unormal tastaturlayout og manglende numpad, som der er god plass til!

 

Unormal tastaturlayout? dontgetit.gif

 

Har du sett et slikt tastatur? Ctrl, Alt, forskjøvet, Command, delete-knapp ala andre tastatur mangler. Kort sagt kjedelig for oss om ønsker å skrive raskt på flere maskiner når ikke standardlayout blir følgt.

 

Sitter og skriver på et slikt tastatur nå. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i din problemstilling, og jeg bytter ofte mellom MBPen min, Lenovoen min og andre Windows maskiner på skolen.

Klarer å skrive raskt og presist på alle tastaturene, mulig det bare er en vanesak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(nei, sony z serien er for dyr)
Hint: Liten, kraftig og billig - velg to.

 

Poenget er vel at med thunderbolt på vei inn på pcmarkedet, må man ikke nødvendigvis velge. Man har I7 ultraportable til OK priser allerede. Med eksternt skjermkort (dette kan jeg gjerne betale 3-4.000 for i tillegg), så har man mulighet for å game casual når man er hjemme.

 

Intel HD grafikken er en del for dårlig for slikt. (også 4000-serien)

 

For det første, så antar jeg at han snakker om nåtiden når han sier velg to. Og selv når denne løsningen du skisserer kommer, så må man fortsatt velge to. Fordi oppsettet blir dyrt.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
(nei, sony z serien er for dyr)
Hint: Liten, kraftig og billig - velg to.

 

Poenget er vel at med thunderbolt på vei inn på pcmarkedet, må man ikke nødvendigvis velge. Man har I7 ultraportable til OK priser allerede. Med eksternt skjermkort (dette kan jeg gjerne betale 3-4.000 for i tillegg), så har man mulighet for å game casual når man er hjemme.

 

Intel HD grafikken er en del for dårlig for slikt. (også 4000-serien)

 

For det første, så antar jeg at han snakker om nåtiden når han sier velg to. Og selv når denne løsningen du skisserer kommer, så må man fortsatt velge to. Fordi oppsettet blir dyrt.

 

AtW

 

Ja, jeg har nok innsett at denne generasjonen med thunderbolt blir for dårlig.

Jeg tror jeg rett å slett må beholde en stasjonær pc, som jeg heller får lfytte ut av stuen og legge hdmi inn til recieveren->tven. Jeg kan da game på tven, samt jeg kan ha en billig ultraportabel (når jeg sier billig, tenker jeg ca. 10.000 altså). Det blir vel kanskje samsung sin nye 9 serie eller den nye ux31a, får se hva de bringer.. ev. muligens s5'en.. Jeg kan da forsåvidt se vekk i fra grafikken, men vil ha høy oppløsning og god skjerm, godt tastatur. Gamingen kan jeg da gjøre på den stasjonære, som jeg egnetlig ville kvitte meg med, mens jeg kan programmere på den ultraportable.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...