Gå til innhold

Kommentar: - Ikke revolusjonerende


Anbefalte innlegg

XanderZ:

 

i grunn stemmer jo det du sier. det blir alltid massive diskusjonskriger mellom applesekten og androidfanboysa. trenden jeg ser er at diskusjonene går fra helhetlig produktdiskusjon til nerdete og til dels uvesentlige (ja, dette blir min påstand) spesifikasjonsdiskusjoner som hvermannsen ikke er særlig opptatt av.

 

poenget er at de fleste tråkker ikke feil ved valg av ios - produkter. har man forståelse for litt pc og noenlunde teknisk innsikt så kan på mange måter android være bedre. jeg savner f.eks. en bredere formatstøtte og til dels flashstøtte på min iphone, men innser st dette er en flaskehals jeg må tåle for å få de andre fordelene produktene tilbyr.

 

og sist men ikke minst må jeg påpeke at jeg liker mye fra begge verdner! finnes det ingen andre her på forumet som har samme oppfatning? :)

 

For min egen del unngår jeg apple-produkter som svartedauen.

Jeg synes de er overprisa og ikke så fantastisk på utseende som mange skal ha det til.

Måten apple holder på støtter jeg heller ikke. Det hele minner meg om en viss fyr med en kort svart bart plassert rett under nesen. Jeg får ikke lov å nevne navnet til verken han eller tilhengerne til denne mannen, fordi da får jeg en ny advarsel, og det vil vi vel ikke ha noe av :)

 

Jeg foretrekker å ha full kontroll på hva som foregår på maskina jeg bruker, og vil ha mulighet til å bytte ut og endre konfigurasjoner og komponenter, og da er ikke Mac`s proprioritære boble noe for meg, men jeg synes det er interresant å følge med likevel, da.

Litt ironisk kan man vel si. :)

 

At ikke apple verken vil støtte Flash eller Java er for meg et mysterium.

Godt mulig de har støtte for Flash nå, men de ville iallefall ikke ha det til å begynne med.

 

Tviler sterkt på at flashstøtte kommer på plass. Apple har vel et hatforhold til standarden og satser heller på alternativer. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si jeg falt litt ut i forbifarten her nå, men siden du siterte innlegget mitt så må jeg nesten bare si at jeg ikke forstå så mye av linken? Sikter du til at Apple sine tall for Power-PC ytelsestallene var helt på jordet, regner med at det er det du mener?

Det var ikke svar til deg direkte, men til diskusjonen rundt ytelsestall levert på en Apple-konferanse. Det er sjeldent vits å gjenta de utenfor konferansen siden de ofte er.. mindre nyansert.

 

Og så er den flashen veldig morsom. :)

Lenke til kommentar

Ytelsestall fra uansett produsent er jo svada, i mange mange tilfeller. Nvidia og amd(ati) viser jo bestandig til 30-40-50% økning i forhold til konkurrentene. I seriøse tester etter lansering er plutselig forskjellen ned på 10-20%. Det er i allefall hvordan jeg husker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan lese mer om det her: http://news.cnet.com...ch-report-says/

Jeg finner ikke noe mer om det der.

 

Uansett virker det usannsynlig at LCD-displayet skal slippe gjennom bare halvparten så mye lys som det forrige og at de må doble bakgrunnsbelysningen for å få lysstyrken opp på nivå med ipad2.

 

En annen ting er at bakgrunns-LED-en sannsynligvis har blitt rundt 10% mer effektiv (lumen/watt) siden ipad2 ble lansert.

 

men så påstår Apple at de har måtte fordoble (?) antallet RGB-LED's på den nye iPad modellen for at de skulle klare å oppnå korrekte farger, ønsket kontrast og rik saturering på dette panelet.

Sikker på at de ikke har halvert wattstyrken samtidig slik at lysmengden og strømforbruket forblir omtrent på gammelt nivå? Flere LED betyr i hvert fall jevnere lysstyrke.

Anandtech har analysert specsene nå, og nevner også skjermen og bakgrunnsbelysning som mulige årsaker. Det ser jo også ut som om prosessoren er identisk med A5, bortsett fra to ekstra kjerner på GPUen og dobbelt med minne som trekker mer strøm. LTE-chipsettet trekker jo også mye strøm, men forskjellen mellom wifi og 4G i batterispesifikasjonene er fortsatt 10 vs 9 timer.

Lenke til kommentar

At ikke apple verken vil støtte Flash eller Java er for meg et mysterium.

Godt mulig de har støtte for Flash nå, men de ville iallefall ikke ha det til å begynne med.

Det er ikke noe stort mysterium lenger. Windows 8 på ARM-nettbrett vil verken støtte Java eller Flash. Android har aldri støttet Java, og Flash-støtten er borte i Chrome som skal ta over som standard-nettleser for Browser. Adobe har også sagt at de har stoppet å oppgradere mobilutgaven av Flash.

 

Ikke så rart mtp at både Java og Flash har sin egen seksjon i Microsofts rapport over sikkerhetstrusler: http://www.microsoft.com/security/sir/keyfindings/default.aspx#!section_1

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Tommel opp for denne kommentaren! Apple er ikke gud, og produktene deres kan ikke gjøre vann om til vin! Det er så mange som skryter Apples produkter opp i himmelen. Apple er oppskrytt, Apple er mote og nei, iPad er ikke definisjonen på en type enhet, det er et nettbrett - et produkt på lik linje som Galaxy Tab og resten av flokken! Det er på tide å komme ned på bakken! Appel lager gode produkter og har mange gode detaljer, men konkurrentene tilbyr også i mange tilfeller mer til billigere pris! I tillegg er det flere ting som Apple faktisk er dårlige på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...