Gå til innhold

Hackergruppe forrådt av egen leder


Anbefalte innlegg

Må si jeg er overrasket over hvordan mange her inne på generelt grunnlag innbiller seg at hackere er en form for frihetskjempere eller noe slikt som beskytter oss mot et ondsinnet system...

 

MÅ VELGE!? Hva slags verden lever folk i egentlig???

Livstid i fengsel for kriminalitet på internett?? Lovbrudd i en virtuell verden som leder til livstid i fengsel? Dette gir bare enda større grunnlag for enda hardere kamp fra hackermiljøet og egentlig en ekstrem provokasjon til en såkalt "Cyberwar" mot FBI ! The good are the bad, and the bad are the good! The world is really wrong!

 

Du vet kanskje ikke at LulSec selv ble angrepet av andre hackere nettopp fordi de mener de gikk langt utover den "gode hackers" etiske retningslinger, og flere av LulSecs medlemmer skal angivelig ha blitt avslørt til poletiet.

 

Mange av disse angrepene har enorme økonomiske konsekvenser og berører svært mange. Samtidig er etterforskning og arreastasjoner svært vanskelig. De aller fleste hackere av betydning i dag jobber etter økonomisk gevinst, og det er svære penger å hente. Bare på å etablere et botnet og drive klikk-svindel kan man håve inn millioner.

 

Denne kombinasjonen av store konsekvenser for de berørte, store inntekter for de bak, og liten sjanse for å bli tatt nødvendiggjør også strengere straffer.

 

Det folkevennlige hackermiljøet med kompisene på gutterommet som kjemper mot systemet er i kraftig mindretall. Og selv disse må tåle smekken som står til den skaden de eventuelt utretter. Å kalle arestasjoner av kriminelle for provokasjoner er latterlig.

 

Her må vi skille mellom hva som er hva.

Endret av serpentbane666
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at vi må ha slike folk er for eksempel å få slutt på den dårlige uvanen med å lagre passord i klartekst eller MD5.

Og få bort uvaner som root passordet på StratFor hvor passordet var: "stratfor"...

 

Problemet er ikke at det blir lagret i klartekst. Problemet er at noen utnytter dette.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi må ha slike folk er for eksempel å få slutt på den dårlige uvanen med å lagre passord i klartekst eller MD5.

Og få bort uvaner som root passordet på StratFor hvor passordet var: "stratfor"...

 

Problemet er ikke at det blir lagret i klartekst. Problemet er at noen utnytter dette.

Da kan du like godt si at det bare er å drite i passord og sikkerhet.. og stole på at folk ikke logger seg inn med andres ID. Hvis så skjer er jo problemet at folk logger seg inn med andres ID... ?

 

Nei, takke meg til et visst nivå av sikkerhet. Og jeg foretrekker at en gruppe som gjør det for "the lulz" hacker meg fremfor at organisert russisk mafia gjør det.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi må ha slike folk er for eksempel å få slutt på den dårlige uvanen med å lagre passord i klartekst eller MD5.

Og få bort uvaner som root passordet på StratFor hvor passordet var: "stratfor"...

 

Problemet er ikke at det blir lagret i klartekst. Problemet er at noen utnytter dette.

Da kan du like godt si at det bare er å drite i passord og sikkerhet.. og stole på at folk ikke logger seg inn med andres ID. Hvis så skjer er jo problemet at folk logger seg inn med andres ID... ?

 

Nei, takke meg til et visst nivå av sikkerhet. Og jeg foretrekker at en gruppe som gjør det for "the lulz" hacker meg fremfor at organisert russisk mafia gjør det.

 

Det er det jeg mener. Passord hadde vært unødvendig hvis mennesker hadde vært bedre skapninger enn vi er. Synd vi er så svake at vi utnytter andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...