Gå til innhold

Kom med dine ting "du aldri trodde du kom til å klare" :)


Anbefalte innlegg

Okay, folkens :) Vi som har alle klart ettellerannet vi aldri trodde vi skulle få til, men som av en fantastisk grunn gikk seg til, enten det er i jobb, kjærlighet eller noe annet, så kom med det :) Her er det lov til å skryte litt.

 

Jeg kan begynne; Jeg skulle gjerne sagt noe med litt mer prestisje over, men jeg lærte meg hele "one" med soloer og hele pakka på gitar :) Så håper jeg å vinne nm-gull i Muay Thai til neste år, pluss å få meg en kjæreste !

 

Bring it on !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk ut VGS med en blanding av seksere og uten-karakter i noen fag pga 150 (tihi) dager med fravær. Fra dette gikk jeg til å ta opp masse fag for å komme inn på univ. Så, 90 studiepoeng (tilsvarer tre semestre) innen et prestisjestudium på ett semester med kun A, samtidig som jeg hadde barn og kjerring å ta meg av. Kreativitet med smarte løsninger! Hvor veien går videre vet jeg ikke, men barneombud er kanskje målet hvis jeg fortsetter den veien. Ev. ønsker jeg å jobbe videre med bedrifter, og ta kurs ved INSEAD.

 

Kudos til RWS!! Å ta karriere når du er 28 er jammen meg en kraftig prestasjon. Da har du virkelig tatt tak i deg selv. Og jeg startet min som 22-åring og synes jeg var gammel! Tok det opp med en kompis som bedriver headhunting, han lo av meg og sa at i dagens verden skal folk selvrealisere seg så mye (bl.a. gjennom uttalige utenlandsreiser) at de er nærmest 30 før de starter på karrieren...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gikk ut VGS med en blanding av seksere og uten-karakter i noen fag pga 150 (tihi) dager med fravær. Fra dette gikk jeg til å ta opp masse fag for å komme inn på univ. Så, 90 studiepoeng (tilsvarer tre semestre) innen et prestisjestudium på ett semester med kun A, samtidig som jeg hadde barn og kjerring å ta meg av. Kreativitet med smarte løsninger! Hvor veien går videre vet jeg ikke, men barneombud er kanskje målet hvis jeg fortsetter den veien. Ev. ønsker jeg å jobbe videre med bedrifter, og ta kurs ved INSEAD.

 

Hva er hemmeligheten? :)

 

Mine "ting jeg aldri trodde jeg kom til å klare" er å oppnå mye bedre karakterer enn forventet på slutten av VGS og på universitetet, siden jeg alltid tidligere har vært middelmådig. Nå går det i A-er og B-er, dog ikke 90 studiepoeng per semester

Lenke til kommentar

Klare teoriprøven for bil med bare en feil på første forsøk.

Klare oppkjøringen så bra som jeg gjorde.

Vinne over han folkehøgskolelæreren jeg spiller mot i Wordfeud. Det var hvertfall en periode jeg trodde jeg aldri kom til å klare det.

Få 5er på en matteprøve.

Lenke til kommentar

I starten kom jeg ikke på noe spesielt, men det var faktisk to ting jeg aldri trodde jeg skulle greie. Jeg er ikke spesielt stolt av disse, i og med at de kommer av ren trynefaktor:

 

Å få 6-er i fransk i 10. klasse. Det kom som et sjokk på meg, i og med at jeg ikke hadde hatt en eneste franskprøve det halvåret, og fått 4 og 5 på de prøvene jeg hadde halvåret før det. Eneste grunnen til at jeg fikk den karakteren var at jeg var aktiv i timene, spurte læreren ut om hvordan man skulle uttrykke ditt og datt, og så videre. Verden er sinnsykt urettferdig, må jeg si... Jeg fortjente ikke den karakteren i det hele tatt.

 

Omtrent det samme skjedde med meg i 2.-klasse på vgs. Jeg hadde vel fått noe rundt to 5, en 6 og en 5/6, i tillegg til 5 på tentamen. Men læreren ga meg sekser for det...

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid hardt arbeid er utslags givende på skolen mei...

 

Jeg klarte å få en sterk femmer i gymnastikk i åttende klasse uten å ha vært i en eneste gym time det året.... Grunnen til at jeg ikke var der var at vi hadde det som den gangen kaltes valgfag og siden jeg ikke fikk innvilget et eneste av de valgene jeg hadde satt opp endte jeg opp med 4 timer med ballspill som "valgfag" isteden og det gadd jeg rett og slett ikke (pluss en time i vanlig gym....), så jeg velgte å drite i det hele... Jeg var jo SIKKER på at de ville oppdage dette en eller annen gang da, men de gjorde faktisk ikke det, merkelig nok....

 

Til gym lærerens forsvar kan jeg jo si at han hadde bortimot 70 elever der noen gikk og noen kom og det derfor var så og si umulig å vite hvem som var der og ikke.... Men jeg syntes jeg ser ham når karakterene skulle gis... "Hmmm, RWS ja, hvordan har innsatsen hans vært???". "Tja, den må ha vært bra siden jeg ikke kommer på at jeg engang har sett fyren, så han får en femmer..."

 

 

Når jeg forteller dette til folk i dag er det ofte at de ikke tror meg, men det er faktisk helt sant. Jeg fikk en femmer for ikke å være der.... :) 4 timer ballspill PLUSS vanlig gym ble rett og slett for mye for meg og siden klaging ikke hjalp bestemte jeg med for å demonstrere ved å la være å dukke opp... Det virket gitt, men litt anderledes enn jeg nok hadja.....

Lenke til kommentar

RWS, bare fortsett å vær god og søt så går alt på skinner, men hvis du hevder deg og viser deg for en mann så får du mer konkurranse.

Hæ...?

 

Mer konkuranse? Hva skal jeg med det og i hvilken forbinnelse? Tror du har noe å forklare her...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

-At jeg kom til å klare løsningen på Rubiks kube fortere enn han folkehøgskolelæreren som gjorde til at jeg lærte meg den.

-Da jeg var helt framme ved det glødende kullet jeg skulle gå over, sånn for å kjenne hvordan det var, ble jeg litt i tvil om jeg egentlig kom til å gjøre det. Men det gjorde jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...