Gå til innhold

Anbefalning av ny Kjøler til i2500k?


skogen1

Anbefalte innlegg

I øyeblikket bruker jeg stock kjøler uten overklokking og under spilling av for eksempel battlefield 3 kommer temperaturen opp i 77 grader og ved kjøring av Prime95 i et minutt går den over 80.

 

Derfor tenkte jeg å investere i en ny kjøler da jeg synes dette er for høyt. Hva burde jeg da gå for, og om jeg må kjøpe kjølepasta utenom, hva er da å anbefale?

 

Har lest flere andre har anbefalt Cooler Master Hyper 212 Evo, finnes det bedre alternativer enn denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cooler Master Hyper 412S er nok ganske god til prisen, husk å kjøp til 1155 sokkelen, siden det også finnes rene 2011 sokkel.

 

Noe høyere en det er ikke vits i med mindre man vil overklokke en del, da kan Noctua NH-D14 være noe.

 

De fleste kjølere leveres med enkel kjølepasta, men noen av de er tørre og dårligere så best resultat er nok å kjøpe litt dyrere, men til det bruket her tror jeg ikke det blir stort problem. Skulle du fått tørket kjølepasta er det bare å klage.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for gode tips, det jeg derimot er litt usikker på er om jeg i det hele tatt har plass til for eksempel COOLER MASTER HYPER 612S. Kabinettet mitt er corsair miditower graphite 600t atx og jeg tror det vil være helt i grenseland om jeg har plass eller ikke. Noen som har erfaringer med hvordan det er med å få plass til disse kjølerne?

Lenke til kommentar

Må bare spør ang rammen.

 

Hvilke rambrikker har du ?

 

 

612S følger det med en Silent Mode Adapter :)

 

Sånt at du får et lydnivå på 16dB istendefor 22dB uten :)

 

Så det er jo bare til å prøve deg fram å se om du får nok kjøling med adapteren på eller ikke :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...