Gå til innhold

[Løst] Ser telefonen min fuktskadet ut?


Anbefalte innlegg

Hei. Fikk beskjed fra verksted at min Galaxy S2 var fuktskadet (den ville ikke skru seg på), og reprasjonen var ikke dekt av garanti. Jeg betalte rundt 360 kr og bestemte meg for å ta saken i egene hender.

 

Nå når jeg har åpnet telefonen, ser jeg aboslutt ingenting som ser galt ut, jeg er overhode ingen ekspert på området, men litt peiling har jeg.

 

 

Edit: nytt bilde.

post-250711-0-43500400-1330024054_thumb.jpg

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Det var et lite klistermerke som var litt lilla der.

 

Hva burde jeg gjøre nå? Jeg så på YouTube at en fyr bytta laderporten da han hadde vannskade på sin S2. Burde jeg gjøre det samme? Koster kun 30-40 kr inkl frakt på eBay.

 

Den dagen telefonen min døde rebootet den seg noen ganger, og til slutt gikk den tom for strøm, og ville ikke lade (hvis det har noe å si ang reparasjon.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nå har jeg skiftet laderingan-delen, og nå funker telefonen, iallefall sånn hallveis, utenom:

 

Lyd funker ikke, kun med headset.

Tar lang tid å lade.

Sliter med dekningsforbindelsen.

 

Edit: nå vet jeg hvorfor høytalleren ikke funker; de på verkstedet har fjernet den for å se om det var fukt i tlf.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Tøft at du tar saken i egne henger. Stoler ikke en eneste promille på reperasjonsverkstedene.

Men i og med at høytaleren er fjernet, så har vel egentlig de gitt deg et ødelagt produkt? Usikker på rettighetene dine her, men du betalte de for å gjøre en jobb, og for å returnere mobilen. Som nå fungerer dårligere enn den tilstanden du sendte den inn for. Noe å ta til ettertanke. Håper du skriver litt om prosessen og hva du tenker på å gjøre videre.

Lenke til kommentar

Høres ut som du har hatt telefonen hos Moobi..

Mest tafatte mobilverkstedet i verden!

 

Ofte ser man fukt-skadene i kontaktene og under metalldeksler, og de er jo ikke synlige på bildet siden kontaktene er koblet på og dekslene også sitter på.

Uansett: Hovedkortet ser ellers helt fint ut.

 

Har selv jobbet på mobilverksted, og vi registrerte aldri mobiler som væskeskadet uten at det syntes, og vi kunne ta bilde av det - uansett hvor rød væskeindikatoren var. (Eller hvor mye de lilla prikkene hadde flyti ut).

 

Nå som du har skrudd på den er det litt seint, men neste gang bør du be om bildebevis før du kjøper tilbake telefonen.

 

Når det kommer til høyttaleren er dette interessant.. Her bør du ta kontakt med de. Venter i spenning på resultatet. Du bør som et minimum få ny høyttaler i posten.

 

Ang. dekninga: Prøv å rense alle kontakter og kontakt-punkter med børste og isopropanol. Tannbørste f.eks. fungerer fint. (Q-tips funker på kontaktpunkter/kontaktflater, men på kontaktene bør du bruke børste.)

Har du en tannlegepirk eller lignende kan du prøve å dytte den inn i kontakten for ekstern antenne og se om signalet booster opp da. (krever fri tilgang til hovedkortet. Ser ut som denne kontakten på din tlf befinner seg like ved minnekort-slot'en, like overfor den hvite coax-kabelen.)

Se også til at alt av coax-kabler ser i god stand ut. Prøv også å rekonnekte disse. Rekonekte hjalp meg mot dårlig wifi-dekning for senest en time siden på en HTC jeg fiksa. Signalet gikk fra en til fem streker, selv om kontaktene så ut til å sitte fint fra før av.

 

Ang. ladinga: Metalldekslene kan du ta av og se etter fuktskade. Ser du noe prøv å børste med en børste tilført isopropanol. Ellers er tapping av batteri og treg lading en feil det er vanskelig å finne. Kommer ofte med væskeskader. Gjerne en kortslutning et sted. Blir batteriet unormalt varmt? Tapper batteriet seg fort når den først har ladet seg opp?

 

EDIT: Lader du fra PC eller veggkontakt når det går tregt?

For fra PC lader mobilen halvparten av hva den gjør fra veggkontakt.

Endret av idny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, tusen takk for utfyllende svar, +++.

 

Telefonen har vært på service hos Deltaservice, jeg har sendt mail til de.

 

I sta søkte jeg på Galaxy S2 antenna på eBay, og da så det ut som om antennen og høyralleren er i en og samme del. http://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-S-II-i9100-Buzzer-Loud-Speaker-Ringer-Antenna-Replacement-/260879044366?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbd9a4f0e#ht_3621wt_956

 

"Samsung Galaxy S II i9100 Buzzer Loud Speaker Ringer With Antenna Replacement"

 

 

Ja, telefonen har blitt ladet via en PC (Mac :p), er kanskje det som er problemet.

 

Igjen, tusen takk for svaret.

Lenke til kommentar

Det som er merkelig ang. dekninga, er at jeg ringte til faren min med en gang jeg fikk liv i den igjen, og da funket det, dog hørte ikke jeg han, men han hørte meg.

 

Er det så merkelig da når du sier høyttaleren din ikke fungerer?

 

Mikrofonen fungerer så han hører deg, men høyttaleren fungerer ikke så du kan ikke høre han.

Endret av potteper
Lenke til kommentar

Det var ikke sånn ment.

 

Hvis antenna og høtalleren er i samme del, så er det ganske merkelig at jeg fikk ringt med telefonen.

 

Kan det ikke godt hende at høyttaleren er defekt, men antennen fungerer, uansett om de er i samme del?

 

Du må vell uansett skifte hele delen hvis bare en av de er defekt.

Endret av potteper
Lenke til kommentar

Har du lest hele tråden?

 

Verkstedet (Deltaservice) har fjernet høytalleren.

 

Unnskyld gikk glipp av den detaljen. Men kan jeg spørre hvorfor du spurte hvorfor du ikke kunne høre faren din når du visste deltaservicen hadde fjernet høyttaleren? Gir jo ikke mening å spørre om det da.

 

Håper vi tenker på samme høyttaler, den øverste med øret.

Endret av potteper
Lenke til kommentar

Jeg spurte ikke hvorfor jeg ikke kunne høre faren min, jeg syntes det var rart at vi i det hele tatt kunne ringe hverandre hvis høytalleren var fjernet.

 

Nå har jeg rotet skikkelig. Antenna har ikke funket da den ene delen av dekselet ikke har vært på telefonen (ikke batteridekselet btw.), som mest sansynelig antenna sitter på. Jeg har brukt telefonen en del uten dekselet på.

 

Altså: Antenna funker, nå har jeg skrudd telefonen sammen, og jeg får fult utslag på signalet. eneste problemet nå er høytalleren som Deltaservice har fjernet.

 

Ingen av høytallerne funker, verken den bak eller den oppe ved Samsung logoen.

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Folkens: Nå når jeg har fått telefonen komplett og dekselet 100% rett på funker alt!

Det er en del som er ubeskrivelig nå, jeg har sett på YouTube at en del på dekselet på en annens telefon som jeg ikke har hatt, og derfor tolket det slik at høytalleren er fjernet. I allefall, telefonen funker konge nå, 100%. Både dekingen og begge høytallerne.

 

Dette er ekstremt merkelig, tusen takk for all hjelp i denne tråden! LØST.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...