Gå til innhold

[Løst] rimelig oppgradering - spilling av WoT


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ettersom det siste bygget mitt ble bygd for bruk med battlefield 1942/vietnam i 2004 eller n oe sånt, er det på tide med en aldri så liten oppgradering.

Jeg spiller ikke mye, men det jeg spiller er World of Tanks, og jeg har blitt lei av enten lang lastetid (på stasjonær) eller håpløs fps på laptop (7-15 fps).

 

Jeg har kikket litt rundt og kommet fram til følgende handleliste:

i5 2500k opgr. pakke http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=649116 3200 kr

AMD 6870 skjermkort http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=617187 1300 kr

Samsung 64gb SSD http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=648570

 

Jeg ble anbefalt den samsungdisken av en kollega siden den skulle være av de mer holdbare SSD'ene (alternativet var Kingston)

 

Skjermortet virker ok nok. Det sto mellom det og det litt fyrere 560Ti, men pris pluss det at jeg bare har et 400W PSU gjorde at jeg endte på AMD-kortet. (PSUcalc sier 375W med AMD og 425W med nvidia...)

i5 2500k virker som en mest for pengene-deal?? gode overklokkingsmuligheter også..

 

Skjerm, tast, mus optiske drev etc har jeg nok av... Hvordan er forresten mulighetene å koble opp CD og DVD med PATA-kobling på disse nye hovedkortene?? Jeg har jo noen gamle PATA HDD også, men de blir vel værre å få koblet opp?

Kjører de store datamengdene på eksterne disker.

 

Jeg tar imot alle kommentarer og innspill. Jeg ønsker mest mulig for en rimelig penge. orld of tanks er ikke så krevende, og jeg er ikke bortskjemt med å spille spill i full HD likevel så..

 

Jer er åpen for for1slag med AMD cpu også, dersom det er lurere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat som jeg skulle gjort det selv!

 

Delene du har funnet gir deg veldig mye ytelse for pengene og jeg er sikker på at du blir fornøyd med de.

 

Ang de gamle diskene dine kan de egentlig bare kastes. Dagens hovedkort har ikke IDE, siden dette er gammelt og tregt. Du kan evt kjøpe et harddiskkabinett med IDE slik at du kan bruke de som eksterne disker.

 

Ville ikke endret på noe :)

Endret av Bibow
Lenke til kommentar

Alt mottatt, og montert. wow dagens gamere er heldige når det komemr til grafikk... Fyrte opp WoT og det foreslo very high på grafikk. Starta spillet, og kjente det nesten ikke igjen.. En helt ny verden å gå fra very low med spesielle tweaks og 800x400 til very high i 1600x1200.. OG 70-80 fps. Verdt hver ei krone. OG montering av CPU er jo mye enklere nå enn i Socket A-dagene.. Det er bra verden går fremover.

 

Fant foresten ut at det Sata PCI kortet jeg har for å modde XBOX med hadde en P-ATA port på seg, så det er bare å koble opp DVD og gammel disk der.. (hvis jeg vil...)

 

HAr også bestilt et PATA til SATA adapter på dealexteme. 6 dollar... :)

 

Anyways, veldig fornøyd. :) anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...