Gå til innhold

Nå får du Ubuntu for Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt blir så mye bedre med neste versjon. Har hørt denne setningen hele tiden siden versjon 2.0 av Red Hat som kom i 1995. Kommer sikkert til å høre den setningen de neste 20 årene også. Huff...

Det har vært sant i 20 år også. Alt har blitt bedre i meget raskt tempo. Når det er sagt er jeg litt enig, altfor ofte unnskyldes dagens mangler i en programvare med at det kommer i en nyere versjon. At dette er spesielt for Red Hat, eller linux forøvrig (slik du her ønsker å antyde) er derimot bare tull. Det gjelder i like stor grad for windows og windowsprogramvare.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er to avsnitt ja, men det ene tolker jeg som en slags "det har vi hørt før. Linux skal ingen steder". Det andre er det eneste du presenterer som erfaring. Ikke så vanskelig å missforstå et såpass utydelig innlegg :)

For vel for fremtiden lage flere innlegg, hvis man har mer en en ting å si, så ikke det skal være så lett i bli forvirret.

 

@Del. Nei det er vel mer at Red Hat var den Linux distroen som flest brukte på maskinen da. Rettere sagt så var Red Hat synonymt med Linux på den tiden for hjemmebrukere. Neste Linux distro jeg brukte var Corel Linux. I dag er det vel Ubuntu som er mest populært.

Lenke til kommentar

Påstandene om Gnome 3 er nesten fullstendig basert på misforståelser og videreformidling av kunnskapsmangel. Endringene i Gnome 3 er ikke synlige for brukere. Se for eksempel på denne Gnome 3 desktopen, som svært mange feilaktig kaller Gnome 2:

 

http://ubuntuone.com/1LjAMTsvApITscaUGxWNp1

 

Ja, det finnes nye programmer å velge mellom i Gnome 3 som ikke fantes i Gnome 2 (for eksempel Gnome Shell), men det er jo ikke påbudt å bruke dem. Hvis man liker de gamle programmene bedre, så er det bare å fortsette å bruke dem. De reelle endringene i Gnome 3, er ting vi vet er feil fra Gnome 2. Og da snakker vi ikke om meninger, men om målinger. Gnome 3 er for eksempel veldig mye raskere, fordi antall filer som må åpnes ved oppstart er radikalt redusert. Man behøver ikke å bygge om hele brukergrensesnittet for å veksle mellom vertikal og horisonal orientering, noe som gjør det mye enklere å lage god programvare. I ett av mine programmer kunne jeg redusere antall linjer fra ca 130 i GTK2 til 5 i GTK3. Det er hovedsaklig den typen endringer det er snakk om.

Lenke til kommentar
Dette har vi visst om lenge, og det er kun her Gnome 3 kan brukes og vil skinne.På desktop er den og vil alltid forbli ubrukelig kontra andre skrivebordsmiljø.Canonical har også annonsert at 12.04 LTS vil bli den siste hvor de har mest fokus på desktop, derifra og ut vil nettbrett og telefoner være deres hovedfokus, og det forklarer overgangen til Gnome 3.
Gnome 3 og Unity er ikke det samme. Unity (som jeg antar du refererer til) er i likhet med Gnome-shell og KDE skrivebordsmiljøer.

 

Feil.

 

Når du først skal flisespikke, får du gjøre det rett. Gnome og KDE er skrivebordsmiljøer (Desktop environments). Gnome-shell og Unity er shell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...