Gå til innhold

Windows på Mac med BootCamp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

start opp boot camp assistant og lag en ny partisjon du skal installere windows på, reboot og sett inn cden. hold inne "alt" tasten under omstart så får du valg om hvilken disk/cd du skal starte fra, start fra windows cden og installer på den nye partisjonen du har laget. Etter at du har installert windows starter du opp i windows og setter inn cden fra apple som inneholder windows driverene. etter dette er det bare å starte med oppdateringer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-jS6upa

Om man ikke har en windows cd, er det mulig å gjøre det på en annen måte da?

Kjørt boot camp assistent, og får valget mellom å "laste ned den nyeste windows-støtteprogramvaren fra apple" eller "installere windows 7".

Når jeg velger installere windows 7 får jeg beskjed om å "opprette en partisjon for windows", og gir windows 40 GB siden jeg bare skal kjøre et lett program der, men når jeg trykker installer, får jeg opp feilmeldingen "Fant ikke installeringsplaten, sett inn windows-installeringsplaten. "

Noen som har forslag, jeg har skikkelig ikke peiling, så tar imot alle tips med varm takk =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om man ikke har en windows cd, er det mulig å gjøre det på en annen måte da?

Kjørt boot camp assistent, og får valget mellom å "laste ned den nyeste windows-støtteprogramvaren fra apple" eller "installere windows 7".

Når jeg velger installere windows 7 får jeg beskjed om å "opprette en partisjon for windows", og gir windows 40 GB siden jeg bare skal kjøre et lett program der, men når jeg trykker installer, får jeg opp feilmeldingen "Fant ikke installeringsplaten, sett inn windows-installeringsplaten. "

Noen som har forslag, jeg har skikkelig ikke peiling, så tar imot alle tips med varm takk =)

Hva er det du ikke skjønner i den setningen? Det er vel svar på det du lurer på...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

På apple sine support-sider står det en grei oppskrift for hvordan du kan gjøre det om du ikke har CD/DVD-spiller på den maskinen du skal installere på. De guider deg lett gjennom hvordan du lager en W7 USB-pen som du kan installere fra.

 

Jeg er relativt ny med Mac, men fikk det til uten trøbbel.

 

Mac - det bare virker :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Om man ikke har en windows cd, er det mulig å gjøre det på en annen måte da?

Kjørt boot camp assistent, og får valget mellom å "laste ned den nyeste windows-støtteprogramvaren fra apple" eller "installere windows 7".

Når jeg velger installere windows 7 får jeg beskjed om å "opprette en partisjon for windows", og gir windows 40 GB siden jeg bare skal kjøre et lett program der, men når jeg trykker installer, får jeg opp feilmeldingen "Fant ikke installeringsplaten, sett inn windows-installeringsplaten. "

Noen som har forslag, jeg har skikkelig ikke peiling, så tar imot alle tips med varm takk =)

Hva er det du ikke skjønner i den setningen? Det er vel svar på det du lurer på...

 

Enkelte personer synes sikkert det er greit å slenge rundt seg med spydigheter, men om du leser alt jeg skriver, så nei! Fikk ikke svar på det jeg lurte på.

 

På apple sine support-sider står det en grei oppskrift for hvordan du kan gjøre det om du ikke har CD/DVD-spiller på den maskinen du skal installere på. De guider deg lett gjennom hvordan du lager en W7 USB-pen som du kan installere fra.

 

Jeg er relativt ny med Mac, men fikk det til uten trøbbel.

 

Mac - det bare virker :)

 

Takk Serpensis, har søkt litt rundt, men fant ikke guiden, har du link?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

"Fant ikke installeringsplaten, sett inn windows-installeringsplaten." er forøvrig en melding du får i Bootcamp dersom du ikke er logget inn som admin i OSX når du starter installasjonen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Som nevnt tidligere, jeg har skikkelig ikke peiling. Så hvordan gjør jeg det?

Jeg har lagt til Windows 7.iso på en ekstern disk.

Så har jeg åpnet bootcamp på vanlig måte, får ikke noe admin rettigheter eller noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

http://www.tuaw.com/...-and-windows-7/

og

http://support.apple.com/kb/HT4407

og

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows7/installing-windows-7-on-a-netbook

samt

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

 

Dette var det jeg brukte for å legge inn min Win 7 utgave på MacMini, hadde nettopp kjøpt 3 Windows-lisenser, så tilogmed MS svarte høflig når jeg kontaktet support hos dem for å få hjelp med å installere på Mac.

:)

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Nei ikke helt, kjøpte brenne CDer i dag.

Men greier ikke å brenne .iso filen over på CDen.

 

Er det en spesiell type CD man må bruke eller noe ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja, de fleste brenneprogrammer har funksjoner for å brenne iso-filer til CD/DVD.

CD Burner XP er et gratisprogram som lar deg gjøre det.

 

Offisiell side : http://cdburnerxp.se/download

Funker det på Mac?

Hvorfor fortsetter du ikke tråden med å få installert Windows 7 med en minnepinne til bootcamp på Mac'en hans?

Lenke til kommentar

Skal du brenne iso-filer på Mac funker det utmerket å bruke programmet "Diskverktøy". Det finner du under "Verktøy" i dine programmer. Der er det bare å trykke "brenn", så finner du filen du skal brenne og voila!

 

Lykke til. Ellers må jeg si at Windows på BootCamp funker helt topp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Ramlet av, gikk på autopilot - jeg har tidligere beskrevet hvordan han skal legge iso-img på minnepinne, ved å henvise til en guide. Jeg skylder på sangriaen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...