Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Ja, men han svarer i det meste i hvert fall! XD

 

Bort sett fra alt man ønsker å vite, som f.eks noen spesifikasjoner, selvsagt...

 

Vet ikke om man skal gråte eller le. Er det en "svindler" som prøver å holde seg på lovens side som lokker med blå LED-lys i håp at noen vil gi over fullpris uten å vite hva man får?

 

Eller en blottet for kunnskap, som rett og slett har rotet seg opp i et marked man ikke helt fortstår. (Pc-verden og bruktmarked)

 

Uansett, hvem ville kjøpt en gammel bruktbil til ny-pris, og det uten å få vite hvilken modell, sepcs, merke eller utstyr. Eneste er at det har blå LED-lys.

Tror det er en pjokk som selger eg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi skal prøve å gjette på specs og verdi på den 10k-pcen, så skal vi se:

Kabinett: Vet ikke, men maks verdt 300.

PSU: TX750, tja, maks 500.

HK: P5N-D sli, maks 150.

CPU: Hvis vi skal håpe på det beste, er det en Q9750 (men mer sannsynlig noe slikt som Q6600, som Andrull sa), så 400 for en Q9750.

RAM: I beste fall 2*2gb 1066 cl5 eller 800 CL4, maks 250.

GPU: Ser ut som i 200-serien, og det kan ikke være 295 pga vifteplasserigen, så maks 285, da, med verdi maks 400.

HDD: Hvis vi igjen skal håpe på det beste, så er det en 120gb ssd og en 2tb lagringsdisk, og de blir vel til sammen 1-1,5k.

 

Og sum blir da (hvis han har de beste mulige komponentene ut i fra bildene) absolutt maks verdi blir da 3-3,5k. Sannsynlig verdi er vel heller 1,5-2k, som.

Lenke til kommentar

Synes det er godt gjort for det HKet å vare så lenge. Synes akkurat den modellen døde i flust. :p

Så ja, maks 150kr i verdi for det. ^^

Hehe. Jeg kjøpte et sånt kort inkl E6700, cm GeminII og 6gb ram for 400 for et år eller to siden, solgte kortet videre for 100 eller 150, og så vidt jeg vet funker det fortsatt :D Så da har vi to registrerte tilfeller av at P5N-D har overlevd :w00t:

(Kanskje det er aftermarket chipsetvifta som gjør at det holder koken (eller rettere sagt ikke holder koken)...)

Endret av Magnus L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jan Hunt er en selger som går igjen på Finn. Akkurat nå har han 7 annonser ute med gamingmaskiner til relativt gode priser. Noen som vet noe om hvorfor han selger så himla mange maskiner?

Har sett navnet dukke opp med ujamne mellomrom på finn siste årene.

Han bygger vist mange maskiner, han har kjøpt deler av meg tidligere og virker seriøs nok. Har aldri kjøpt maskin av han eller sett annonsene hans da.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47542262&searchclickthrough=true

 

5999kr for denne må sies å være relavtivt hyggelig.

I hvert fall i forhold til det meste i denne tråden. Men slo sammen prisene, og nytt så kommer det på 7000kr. Mulig det var noe jeg hadde glemt, men av det som ble oppgitt så var det ikke akkurat noe voldsomt avslag. 1000kr er jo ikke all verdens, men er ganske nytt i det minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, får håpe han ikke tar pengene dine også, som en ekstra "aprilsnar-bonus". ^^

 

Ville kanskje vært merkverdig om Nvidia ikke bruker deres mer effektive GK-110-300-B1 brikker kontra, deres gamle A1-revisjon i et nytt kort. Samt at de "tilfeldigvis" har brukt GTX 690 sitt PCB, samt nedgradert bussen fra 384-bit til 256-bit. Ja, for ikke å snakke om at GPUene ikke står riktig orientert (er nødt til å vinkles 90 grader for at lederene fra minnebrikkene skal kunne kobles til). :rofl:

Skikkelig dårlig-photoshoping gitt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...