Gå til innhold

Test: Huawei U8860 Honor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, gøt å se sammenligning i Browsermark. Der de beste mobilene har 87 000. Men på min galaxy nexus får jeg 115 000 (google chrome beta).. skjønner ikke hveordan forskjellen kan være så stor. Og så får jeg derimit 76 000 på stock browser til android 4.0... strange

Lenke til kommentar

Jeg tror alle reklamasjonssakene må være pga elendig software. Med offisiell programvare så fungerer ikke engang trådløs nettet skikkelig!

 

 

Men, hardware messig så er telefonen som en murstein og tåler dritmye. Har heller aldri hatt noen problemer med knapper/batteri. Etter at jeg oppgraderte ROM (uoffisiell oppdatering til 4.03) har jeg så og si ingen problemer og telefonen fungerer utrolig godt. Eneste mangel er at den lugger litt i noen store nettsider med flash.

 

 

God eksempel er radio-chip'n i u8800 - Huawei la inn hardware for det men rakk ikke å legge inn offisielle drivers og derfor ble den aldri brukt.

Endret av kalden
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde fra før av en Huawei U8800 som jeg var svært misfornøyd med (elendig batteritid, elendig software med masse bugs osv). Denne kjørte jeg MIUI rom på som gjorde den noenlunde OK, men fortsatt veldig skuffet. Så kjøpte jeg en Samsung Galaxy S2 til dama, og fikla litt med den, og var overbevist om at jeg ville ha en slik en jeg også... helt til jeg kom over Huawei U8860! Telefonen føles like kjapp i bruk som Galaxyen, skjermen er stor og fin, og batteritiden er strålende! Uptime på 5 døgn i skrivende stund, hører en time radio hver dag, 30-45min tale per døgn, samt at jeg tekster en del meldinger og sjekker facebook i ny og ne. U8800 holdt akkurat 5t dersom jeg spilte mp3, så dette er enorm forbedring. Lyden i den innebygde mp3-spilleren er også overraskende bra, på nivå med ipod og minst like brukervennlig. Standard operativsystem er android 2.3 med en stilren Huawei finish, og har enda til gode at noe av programvaren krasjer, og jeg har brukt telefonen daglig i en måneds tid nå. Fikk telefonen for 2000kr, og eneste ankepunkt ift. galaxy må være kamera. Kamera er brukbart til videoopptak og bilder (merkbart bedre enn på U8800, men likevel et stykke i fra galaxy s2) - men til 2000kr mindre gir jeg rett og slett beng i innebygd kamera, og legger heller de 2000kr på sparebøssa til et digitalt speilrefleks :) Knallbra kjøp, anbefales på det sterkeste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hadde fra før av en Huawei U8800 som jeg var svært misfornøyd med (elendig batteritid, elendig software med masse bugs osv). Denne kjørte jeg MIUI rom på som gjorde den noenlunde OK, men fortsatt veldig skuffet. Så kjøpte jeg en Samsung Galaxy S2 til dama, og fikla litt med den, og var overbevist om at jeg ville ha en slik en jeg også... helt til jeg kom over Huawei U8860! Telefonen føles like kjapp i bruk som Galaxyen, skjermen er stor og fin, og batteritiden er strålende! Uptime på 5 døgn i skrivende stund, hører en time radio hver dag, 30-45min tale per døgn, samt at jeg tekster en del meldinger og sjekker facebook i ny og ne. U8800 holdt akkurat 5t dersom jeg spilte mp3, så dette er enorm forbedring. Lyden i den innebygde mp3-spilleren er også overraskende bra, på nivå med ipod og minst like brukervennlig. Standard operativsystem er android 2.3 med en stilren Huawei finish, og har enda til gode at noe av programvaren krasjer, og jeg har brukt telefonen daglig i en måneds tid nå. Fikk telefonen for 2000kr, og eneste ankepunkt ift. galaxy må være kamera. Kamera er brukbart til videoopptak og bilder (merkbart bedre enn på U8800, men likevel et stykke i fra galaxy s2) - men til 2000kr mindre gir jeg rett og slett beng i innebygd kamera, og legger heller de 2000kr på sparebøssa til et digitalt speilrefleks smile.gif Knallbra kjøp, anbefales på det sterkeste!

 

- Er du fortsatt fornøyd med mobilen din? Har 2000,- som jeg skal bruke på mobil, men klarer ikke å bestemme meg. Kjøpte meg Samsung Galaxy S Plus, men den ga jeg til dama for den skuffa meg... Det virker jo som at Honor U8860 gir veldig mye for pengene...?

 

- Hva med signalstyrken til trådløse nettverk? Her hjemme slet jeg med Samsungen ved at signalstyrken varierte kraftig og det var ikke mulig å streame fra nrk eller tv2 sumo appene uten at bildet hang etter lyden.

 

- Er kameramikrofonen like dårlig som i de to videoene i posten over?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde fra før av en Huawei U8800 som jeg var svært misfornøyd med (elendig batteritid, elendig software med masse bugs osv). Denne kjørte jeg MIUI rom på som gjorde den noenlunde OK, men fortsatt veldig skuffet. Så kjøpte jeg en Samsung Galaxy S2 til dama, og fikla litt med den, og var overbevist om at jeg ville ha en slik en jeg også... helt til jeg kom over Huawei U8860! Telefonen føles like kjapp i bruk som Galaxyen, skjermen er stor og fin, og batteritiden er strålende! Uptime på 5 døgn i skrivende stund, hører en time radio hver dag, 30-45min tale per døgn, samt at jeg tekster en del meldinger og sjekker facebook i ny og ne. U8800 holdt akkurat 5t dersom jeg spilte mp3, så dette er enorm forbedring. Lyden i den innebygde mp3-spilleren er også overraskende bra, på nivå med ipod og minst like brukervennlig. Standard operativsystem er android 2.3 med en stilren Huawei finish, og har enda til gode at noe av programvaren krasjer, og jeg har brukt telefonen daglig i en måneds tid nå. Fikk telefonen for 2000kr, og eneste ankepunkt ift. galaxy må være kamera. Kamera er brukbart til videoopptak og bilder (merkbart bedre enn på U8800, men likevel et stykke i fra galaxy s2) - men til 2000kr mindre gir jeg rett og slett beng i innebygd kamera, og legger heller de 2000kr på sparebøssa til et digitalt speilrefleks smile.gif Knallbra kjøp, anbefales på det sterkeste!

 

Er du sikker på at det er U8860 som er så mye bedre? Jeg opplevde også mange av de samme problemene med U8800, dårlig batteritid, trøbbel med WLAN, lite responsiv touch-skjerm og krasjet ofte. Men så oppgraderte jeg til Android 2.3 (Huawei har lagt ut en offisiell versjon for U8800 nå nylig), og da løste alle problemene seg. I tillegg vår man med et helt nytt menysystem som minnet mistenkelig om det som ble omtalt i artikkelen.

 

Generelt fungerer U8800 utrolig mye bedre nå med Android 2.3 (Gingerbread). Det er likevel oppstått et stort problem. Skjermen er nå helt utrolig responsiv, noe som forsåvidt er veldig deilig til vanlig. Men så snart det kommer en dråpe vann på skjermen klikker den helt og er helt umulig å bruke. Det hjelper heller ikke å tørke av vannet sånn at det bare er litt fuktig på skjermen. Den må bli helt tør før man kan bruke den igjen.

 

Er det andre som har hatt samme problem på U8800 etter oppgradering til 2.3? Er dette et softwareproblem som også skjer på U8860?

Endret av JonT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Veldig bra telefon dette her sitter med den i skrivende øyeblikk, veldig rask og responsiv vil si at responsen på den er på høyde med S2 i tilleg så er dette en telefon som nå kjører 4.0.3 rett fra esken =D tastaturet er også utrolig bra de har gjort en del endringer for og si det sånn ;D og til en fantastisk pris på bare 1695 på lefdal så var det jo ikke noe og lure på ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...