Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når det er brudd... kan det ligge følelser der fortsatt?


Anbefalte innlegg

Jeg har datet en mann, som jeg ble kjempeforelsket i. Han virket svært betatt ut i meg også. Tiltross for at han har vist veldig interesse for meg så var det han som dumpa meg tilslutt.

Grunnen til at han dumpet meg var at jeg var en for aktiv personlighet påstår han, dvs : jeg snakket for mye.... og han følte han trengte mer ro i livet sitt enn det jeg kunne gi han.

 

Han har vært igjennom utrolig mye. Han ble misshandlet da han var liten, kreftsykdommer, ulykker som han ikke skulle ha overlevd, og stor slankeoperasjon - men han klarte faktisk å bli utrolig pen og slank etter operasjonen. Han har mye vondt i magen, og sier at han er veldig sliten, og går på en haug med tabeletter hver dag. Han går også å får psykriatrisk behandling pga det han opplevde da han var liten. I begynnelsen i datingen var han kjempegrei og hyggelig, men etterhvert så begynte han å bli kranglete, og kunne av og til ta helt av i sin oppførsel.. altså bli ganske galen og barnslig. jeg ga han allikevel sjansen til å bli bedre kjent. Andre påstår at de ville ditcha han for lengst.

 

Siste gang vi var sammen , så hadde vi skikkelig sex for første gang. Dvs før hadde vi bare hatt oralsex. Og etter at vi hadde hatt sex så ble han bare enda mer sinna, og irritert på meg for alt mulig. Han fortalte hele tiden så usikker jeg virket ut som, og sa at jeg var helt blåst i hue hele tiden og sa at han synes jeg var for opptatt av min ekser osv.

Og så sa han tross dette at han ville møte meg igjen å finne på noe, og da dagen kom så sa skrev han en melding om at han ikke ville mer pga jeg snakket for mye , og var en for aktiv personlighet.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor han ville dumpe meg... Om han ikke eide noen følelser igjen, for han sa jo siste gang vi var sammen at han hadde veldig fine følelser for meg, og kunne se for seg et forhold med meg.. samt barn... men nå når han begynte å krangle så sier han at han ikke kan få barn pga kreft der nede...

 

Spørsmålet mitt er: kan dere ha følelser for en person dere dumper? Jeg kan ikke forstå at en mister fullstendig følelsene for en person sånn pang. Jeg opplever stadig at de som dumper meg kommer tilbake.... merkelig nok.... og sier at de allikevel har visse følelser for meg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har respektert at han har slått opp med meg. Men samtidig så vet jeg at han var veldig tent på meg foreks i sengen, så noe må han jo føle fortsatt føler jeg... Men vil han tilbake igjen så lar jeg han ta første steget. Men .... de fleste vil vel si at jeg er dum hvis jeg tar han tilbake igjen... når han har ditcha meg som dette.....

 

Jeg vil se videre uansett :) Men har han fortsatt i tankene. Han slo opp med meg i helgen som var, så det er jo litt nytt ennå. Men prøver å tenke positivt tross det som skjedde.. Prøver å ikke la det gå ut på selvtilliten min. Lett for at den går nedover..

 

Jeg har ofte opplevd at mannfolk går, og så griner jeg og er knust sønder og sammen for så at de kommer tilbake...

Lenke til kommentar

ja det var det som irriterte han veldig sa han, .. da han slo opp: han påsto at jeg pratet for mye om mine ekser... Greit jeg gjorde vel det til han... Men jeg følte virkelig for han! Vet at jeg kan lett bli opptatt av fortid, men han pratet også om sine ekser... og var med på det... Men beste er å prøve å finne roen igjen :) Og se seg videre. Kommer han tilbake så kommer han, kommer han ikke så kommer han ikke :)

Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt er: kan dere ha følelser for en person dere dumper? Jeg kan ikke forstå at en mister fullstendig følelsene for en person sånn pang. Jeg opplever stadig at de som dumper meg kommer tilbake.... merkelig nok.... og sier at de allikevel har visse følelser for meg....

Ja, man kan ha følelser for den man dumper. Man kan ha mye følelser også. Men går man ikke sammen, så gjør man ikke det. Tror også endel kommer innom igjen for sex - et godt knull trenger ikke å ha følelser med seg.

 

Tror kanskje du bør ta deg en pause selv fra forhold og bare knull de istedet for å innlede et forhold, for du er alt for ofte knust og griner. Det har jo kommet fram hvor lite selvtillitt du har gjennom alle emnene dine

Lenke til kommentar

Jeg har gått mye på smeller.. møtt ny gutt etter ny gutt... og alle sier de vil noe mer og så viser det seg at de ikke vil annet enn sex - være elskerinnen min, eller så sier de i et øyeblikk at de vil ha forhold og i neste ikke, og så vil de ha forhold igjen osv.

 

Jeg har ikke tatt datene så seriøst heller, men allikevel så blir jeg knust... Følelsene må jo ligge inni meg uansett... Og jeg er ofte knust ja... Jeg kjemper for å våge... våge å finne meg en... og står på... Så jeg er jo flink sånn sett, men .... det tar på helsen min....

 

Noe er positivt da: jeg blir godtatt en stund... og de fleste kommer tilbake igjen selv om det bare er sex :) hehe....

 

Noen ganger faller jeg fullstendig for en mann, og han her... var en mann jeg ble kjempeforelsket i.... tiltross for at jeg nektet meg selv å tro noe om det/ og å falle for dypt, så fallt jeg dypt igjen... Og nå har jeg kjærlighetssorg nok en gang ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror at en del følelser kan ligge der selv om en dumper en person ja. For har en hatt følelser for vedkommende så skal det sterkt til for at de er helt borte.

 

Jeg har gått litt dypere inn i meg selv pga det siste "bruddet" jeg hadde. Datet en fyr, og han sa at jeg var for opptatt av ekser, og derfor orket han ikke mer. Og ja, jeg ble skikkelig forelsket i han her... og var bare han jeg ville ha, ikke eksene mine.... men.... han har et poeng.. i min usikkerhet ble jeg opptatt av å prate om ekser.... Så jeg skjønner han ble lei det. Jeg kunne foreks dumpe en person av samme grunn faktisk.... Og følelser... ja de kan ligge der uansett...

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å ødelegge forholdet jeg har nå tidlig i forholdet pga min usikkerhet. Men jeg snakket hele tiden om hennes ekser da (så litt anderledes, men uansett pga usikkerhet) Merker at forholdet holdt på å gå dundas pga min usikkerhet og tok meg en lang spasetur der jeg tok et oppgjør med meg selv. Enten måtte jeg kutte ut dette tullet og maset om hennes ekser, ellers måtte jeg bare bryte ut av forholdet, for det var destruktivt for oss begge.

Tok riktige valget - det som har vært, har vært og det er historie man glemmer - vi har hatt mange gode år og flere kommer takket være dette valget.

Lenke til kommentar

Ja , er det jeg går rundt å lurer på, om dumpingen var en test, at han egentlig ikke ville dumpe meg, og at han vil komme tilbake.

Jeg prøver å gå videre kjappt og med en gang nå, men det er vanskelig å sitte på nettet å skrive med andre gutter rett etter at han dumper meg uten å ta tiden til hjelp for å bearbeide dette litt..... Vi datet jo bare, møttes en del ganger, både ute, hjemme hos han, og hjemme hos meg... Vi kysset jo, og hadde jo sex .. så jeg tar dette tungt....

Han blokket meg på facebook, det tar jeg litt ille opp og....

Lenke til kommentar

Følelser er der alltid, alt er igrunn følelser. Når jeg tenker tilbake på min første kjæreste, så får jeg følelser i kroppen. Men om du spør om jeg har følelser FOR vedkommede, så blir det vanskelig å si, hva er egentlig følelser, er det de følelsene du får når du tenker på vedkommede, vel når jeg tenker på en eks, så tenker jeg på følelsene jeg har hatt for henne, det er automatisk. Så det er et bizarr spørsmål.

 

Om du spør om jeg har følelser som tilsier at jeg vil gjøre gode ting for henne, så er ikke de spesielle følelsene der lengre, for jeg vet jo at det er slutt for lenge siden.

 

Men når jeg tenker på eksen min så MÅ jeg jo tenke på følelsene vi hadde, det er jo det som definerer henne i mitt hode.

Lenke til kommentar

Sant det. Jeg tror at han her som dumpet meg sist ble litt sur på meg.. og er sur... Skjønner ikke hvorfor, men han var ganske sint da han dumpet meg.... Han påsto at jeg hengte meg oppi eksene mine, og så var jeg såpass aktiv personlighet at han ikke taklet det. Men men, skjønner ikke vitsen med å bli sur og sint på meg selvom :)

 

Men når han er sånn så er det bare å move on.... brukte en uke nå på å bearbeide sorgen. Er ikke helt over sorgen ennå, men er mye bedre og føler meg ganske ovenpå igjen :)!! Før brukte jeg lengre tid, men jeg har lært å takle brudd mye bedre nå!!! :) Så er stolt av meg selv!!!

Lifes goes on! :)Selv om savnet av han er der :) Det er bare å tenke postivt på det beste med kontakten med han, og jeg fikk jo oppleve mye positivt og :)

Lenke til kommentar

Hvis du kjører på i ennå raskere takt, så blir du nok superflink til takle brudd.

Er det ikke bedre å satse på å ta til deg rådene du har fått i x tråder du har laget og slutter å kverne på de samme tingene om og om igjen - du gjør jo det samme her på forumet. DA kanskje du vil bli bedre til å være i et stabilt og godt forhold over lang tid. Hvis det det du virkelig vil da .... *lurer*

 

PS: Ment godt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom over det ganske fort denne gangen. Selv om jeg ble dritforelska i fyren. Og gikk ut og møtte andre etter kort stund, og det hjalp for å få han ut av tankene. Før gikk det evigheter for å komme over noe, nå går det kjappere :) Tar som regel en uke nå før jeg er ovenpå, men før tok det årevis ....

 

Enig i at det ikke er lurt å kverne sånn på ting om igjen og omigjen, men når ting skjer så sliter jeg veldig med å takle det.... Første uken denne gangen var et helt mareritt , jeg visste ikke hvordan jeg skulle klare det... men så kom jeg meg etter en uke :) Og nå har jeg innsett det og ser videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...