Gå til innhold

Høyfrekvent lyd fra PSU (Corsair CX500W)


Anbefalte innlegg

Sliter med at PSUen gir fra seg vedvarende og pulserende høyfrekvente pip når maskinen er avslått.

 

Er dette man kan forvente fra denne modellen/merke, eller er dette noe jeg kan reklamere på?

 

Regner med at lyden kommer fra en spole, eller kondensator ettersom lyden slukkner sakte bort(ca.15sek) etter at jeg har skrudd av strømmen.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det er kondensator lekk ja. Typisk noe dårlig greier.

 

Nå kan man forsøke å høre med butikken, men i de tilfellene der er vel ikke manglen vesentlig.

Men skal det være noe trøst er sansynligheten lagt større for strømforsyningen ryker med tiden.

 

Nå skal jeg ikke akkurat anbefale å belaste den hardere, men etter hvert vil du nok oppleve strømforsyningen svekkes. Og maskinen begynner å slå seg av en gang i blant som strømkabelen skulle være løs. Til slutt ryker den og da er det på tide med bytte, hvor langt tid det tar er vanskelig å si.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Glemte å nevne at den er helt ny, 4 dager gammel..

 

Har også vært i kontakt med butikken, og de har foreslått at jeg sender den inn for en sjekk(på deres regning), men vil nødig pelle den ut av kabinettet om det er lav sannsynlighet for at denne ulyden resulterer i ny PSU?

Lenke til kommentar

Hadde nylig en gammal server der hovedkortet røk. Det viste seg å være sprengte kondensatorer som var årsaken. Se om de buler ut på toppen (men ikke ta på, da du kan få støt)

 

[edit]

Jaggu kom oppdaterinene raskt på. I så fall er det neppe kondensatorne som er problemet. Sprengte kondensatorer er feil som bygger seg opp over tid.

post-87910-0-00773100-1328810579_thumb.jpg

post-87910-0-36044600-1328810585_thumb.jpg

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...