Gå til innhold

Fritak fra førstegangstjeneste


fjantasjell

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var på sesjon idag og ble innkalt til førstegangstjeneste i september i år. jeg har ikke lyst til dette i det hele tatt, i hvert fall ikke enda. heller om noen år i så fall.

Finnes det noen måte å få fritak på ved å sende søknad e.l.? eller er det for sent? finnes det noe?

Kjenne meg ikke klar, og selv synes jeg ikke det burde være tvang å gå inn i militæret.

 

Skjønner greia med at det er en opplevelse for livet og hjelper deg og gir gode venner. men jeg vil ikke bort et år fra alt jeg har av kjæreste, nær familie og nære venner og alt jeg har.

Ikke enda ihvert fall.

 

Går det derfor enda an å sende inn søknad om fritak?

 

Takk for seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha mulighet til å kunne søke om utsettelse iallefall, dersom du har dokumenter på at du har fått skoleplass, må fullføre læretid eller lignende.

 

Ellers så er det jo også en mulighet å søke om siviltjeneste på hjemstedet ditt?

 

Edit: Kan jo nevne at jeg var i samme situasjon som deg. Måtte også forlate venner og kjæreste for å dra inn til førstegangstjeneste. Hadde ikke lyst i det hele tatt. Men når du først er der, så gjelder det bare å gjøre det beste ut av det. "Tvangssosialiseringen" gjør at du får nye venner veldig fort :-)

Endret av v3g4rd
Lenke til kommentar

Søk fritak pga passefisme...

 

 

Går det an å bare søke om fri pga man ikke vil blir trent til å være drapsmaskin? kan man skrive det? at man bare er passifist?

Vil de ikke ha deg lenger da og bare kaster deg ut?

 

og går det an selv etter man var på sesjon to og faktisk er innkalt til tjeneste?

Endret av fjantasjell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...