Gå til innhold

Verdi på PC med kraftig prosessor samt andre bra deler


Anbefalte innlegg

Vil nå tro du værtfall kunne få 4 tusen for den, med OS i såfall.

Trenger ikke mye oppdatering på den før den kjører omtrent alt av spill.

 

Så forresten finn annonsen din, rimelig bra i grunn.

 

Lykke til!

 

Hmmmm.... Du ble medlem 18:03 idag og skriver positivt om pcen. Samtidig som du anbefaler pcen til en annen bruker på forumet og fremstiller den som et kupp for 4000 kr. Virker veldig som dette er en opprettet bruker fra Scyper. Isåfall helt latterlig!! Den pcen hadde jeg aldri gitt 4000 for.

 

Skjerp deg!

 

Er det mulig............

 

Tosken linker til annonsen "sin" i en annen tråd også, smålig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det folk ikke later til å tenke over er at slikt utstyr sjelden går for oppgitt pris. Selv legger jeg meg alltid et hakk over hva jeg selv anser som rimelig om jeg skal selge elektronikk på Finn, det ender uansett alltid med at produktet går endel under den prisen. Da er det bedre å legge listen litt høyt, så kan kjøperne heller dytte den nedover. "Pris kan diskuteres ved hurtig avgjørelse" er ofte fint å slenge inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste potensielle kjøpere av brukte eletriske artikler er ute etter enkeltdeler, eksempelvis et nytt kabinett til en case-mod, en ekstra HD om budjsettet er stramt eller et ekstra skjermkort.

 

Mener å ha sett det samme skjermkortet bli solgt rimelig raskt da det var annonsert til 1000 kr, når det er sagt vet jeg ikke hva kortet tilslutt gikk for.

 

Salg av komplette, brukte PCer medfører alltid endel tap for selgeren. Jeg ville heller forsøkt å selge den i deler. Det vil kanskje ta deg lengre tid, men i værste fall sitter du igjen med fullt brukbare deler du kan ha nytte av i framtiden samt noen kroner ifra de delene du klarte å selge.

Lenke til kommentar

Hvor mye koster det å kjøpe det tilsvarende idag?

 

Kabinett : Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort ca. 800

Strømforsyning : Chieftec Super Series 650W PSU ca. 600

Hovedkort : Gigabyte GA-P55-USB3, P55, Socket-1156 ca. 1000

Prosessor : Intel Core i5 Quad Processor i5-750 ca. 1500

Minne : Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 ca. 400

Skjermkort : Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 ca. 1200

Lagring : Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 ca. 500

CD/DVD : Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 ca. 200

Windows 64 bit er pre-installed ca. 800

___________________________________________________________________

= Nypris (7000) / (brukt) 2 = 3500kr

 

Så jeg ville nok ha sagt at en grei pris for pc'en du vil selge er 3000kr, eller ta vare på den til senere anledninger. En pc er som regel ikke en gjenstand en kjøper og selger videre når man vil ha noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du troller, toweret koster jo omtrent 1k...

Ny maskin med bedre ytelse til 5k, sett opp for meg er du grei... Skulle likt og se i5, 8gb ram, bra nok skjermkort for bf3... og med den prisen på harddiskene ATM...

Nice try

Kan kaste meg på flamebålet her:

Antec Nine Hundred Two er, ærlig talt, elendig. Du må ned i Cooler Master Elite-kabinetter for å finne verre.

i5-750 er på ingen måte en kraftig prosessor, men den sparker bra nok fra seg for spill.

HD 5850 er verdt mest for overklokkere på budsjett, stock i en PC er det ikke voldsomt bra.

Hovedkortet du har er ikke særlig spennende og har få oppgraderingsmuligheter.

500GB HDD er så lite at det knapt er verdt å ta med i prisvurderingen.

Minnet er tregt og egner seg ikke til overklokking.

Strømforsyningen er fin, men ingen som kjøper en total pakke brukt gidder å betale ekstra for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...