Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Snømåking i sameie , vei til bolig og vei fra parkering og ut


tinnsoldaten1

Anbefalte innlegg

Dette gjør meg frustrert , i snart 10 år nå har det vært en hodepine og irritasjon hver vinter når det kommer til snømåking der jeg bor.

 

Jeg har vært den eneste som eide og samtidig bodde i sameie , seksjonert enebolig.

Inntil 2 år siden begynte det å flytte inn nye eiere , først for 2 år siden ,då kom ny eier i kjeller etasjen og for ca et år siden kom det nye eiere i 1 etasje.

 

Vi har en lang vei inn til eiendommen og en stor oppstillingsplass for biler , alle eiere i sameie har bil og bruker det jevnlig.

 

Trenden er at de andre bare kjører og flater ned snøen og gir faen i å måke og jeg må ta dette opp igjen med mye ekstra arbeid og er generelt den som tar seg av måkingen både av veien og tilkomsten opp til huset.

 

Jeg er leggamputert og har mine plager , men får måkingen unnagjort. Min samoer har nettopp født og hun også klarer å karre seg ut å ta litt snømåking. Men måking er heller sjeldent syn hos de andre.Som for enhver normal person vil kunne se at er 100% funksjonsfriske.

 

Jeg har laget et forslag på ordning for å holde det vedlikeholdt på veien og tilkomsten men er fremdeles ikke overbevist om det kommer til å bli noe bedre. Mitt minste krav til brukere av bil er at de måker hjulsporene før de kjører ut. Dårlig tid og nattjobbing er ingen unnskyldning for å ikke måke , skal de nytte bil til og fra eiendommen bør de også ta del i vedlikeholdet av veien .

 

Nå er det stål-is på snuplassen og et mareritt å komme seg til å fra huset uten å gå på ræv.

 

Heldigvis har jeg en nabo som har tomt som grenser våres og jeg har lurt på om å få be om å stå der på vinterstid så kan de slite med veien på egenhånd.

 

Noen som har hatt lignede problem og hva muligheter ligger det for å løse slikt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.']Stell og vedlikehald.

 

§ 8. Ein sameigar skal fara fint med sameigetingen. Etter bruk skal han syta for opprydjing, reingjering og andre ettergjerder som høyrer til.

 

Kvar sameigar har krav på at tingen vert halden forsvarleg ved like. Han kan på eiga hand ta seg av det som trengst til å berga tingen frå skade eller øydelegging, men skal fyrst samrå seg med dei andre så framt det kan gjerast utan fordrying og utan serleg kostnad. Han kan rekna seg ei rimeleg løn for arbeidet, og naudsynlege utlegg har han krav på å få att.

Utgift- og inntektdeling.

 

§ 9. Eigedomsskattar, avgifter, trygdekostnader og liknande faste eller naudsynlege utgifter på tingen ber sameigarane seg imellom etter som dei har part til. Det same gjeld andre vanlege utgifter og ytingar så langt alle eigarane kan få etter måten like stort gagn av dei. Kostnader utanom dette vert utlikna på eigarane etter nytta.

 

Sams inntekt skal delast mellom eigarane etter som dei har part til.

 

Det er to paragrafer som er aktuelle her. Den fyrste er at du som deleigar har rett på at eigendomen blir holdt i forsvarlig stand. Om nødvendig kan du gjere jobben sjølv, då har du rett til å kreve ei fornuftig lønn for arbeidet samt få dekka eventuelle utgifter du har. Enten dette være seg snøskuffle eller anna. Dersom det er ein lang veg og stor plass så kan det kanskje være aktuellt med innkjøp av snøfreser?

 

Den andre paragrafen går på det med å dele utgifter. Når dei andre eigarane ikkje vil ta sin del av arbeidet så kan det lettaste ofte være å leige inn nokon til å gjere jobben. Sidan alle har likestor nytte av framkommelig veg så skal alle være med å betale for godet. Dette gjeld også dersom ein eigar ikkje har bil sidan dei likevel har nytte av at vegen er framkommelig for besøkande, taxi eller i verste fall ambulanse dersom ein er uheldig.

I så tilfelle skal utgiftane delast etter kor stor andel kvar enkelt eig. Dersom nokon eig 30% av sameiget, så skal vedkommande betale 30% av utgiftene for snømåkinga.

 

Fleirtallet kan gjere eit vedtak som binder mindretallet, altså den eller dei som eiger 50% eller meir kan sette ned eit styre eller bestemme korleis noke skal gjerast (kan ikkje bestemme å løyse opp sameiget eller påføre urimelig ulempe for ein part). Dersom det er 50% for og 50% mot skal konflikta løysast med "lutkast" (krone/mynt, terning, loddtrekkning, osv).

 

 

Du kan også bruke § 3 i samme lov som seier at ein deleigar ikkje kan benytte eigendommen på ein slik måte at det er urimelig for andre deleigarar. Det å effektivt sabbotere snømåkinga ved å komprimere snøven og la andre beboere få den vanskelige jobben med å måke er heilt klart til ulempe for dei andre.

 

§ 3. Kvar av sameigarane har rett til å nytta sameigetingen til det han er etla eller vanleg brukt til, og til anna som høver med tida og tilhøva.

 

Ingen må nytta tingen i større mon enn det som svarar til hans part, eller såleis at det uturvande eller urimeleg er til meins for nokon medeigar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja , det har vært oppe til vurdering

 

Men snakket ,med naboen på nabotomten , låner plass av han på vinterstid , så kan de kose seg med snømåking så lenge. Har egen trasse derfra til min bolig så det er midt i blinken .

 

Kanskje det var det som måtte til for å få orden på det... vi får se vinteren er ikke over enda...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...