Gå til innhold

Android mer stabilt enn iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg påstår ikke at iOS er feilfritt, for det er det på ingen måte. Men det er en fordel å se saken fra begge sider, ikke bare fokusere på det som tjener «din side» best.

 

 

nå har vi måtte høre om hvor stabilt iOs er pga apple har få enheter og full kontroll på hardware og apps..

Har noen her påstått at iOS er feilfritt og 100% stabilt? :)

 

 

Jeg har vel hørt det x antall hundre ganger blitt brukt som hovedargument... at det er 100% stabilt har vel ikke noen påstått, men kom ikke her å si at ikke de fleste som argumenterer for iOs plattformen sin overlegene stabilitet her har fått seg et aldri så lite slag for baugen:-)

Lenke til kommentar

Den nyeste og mest udbredte ver av Android 2.x står for 0.37% av apps som feiler!

2.3.6, du tenker på? Som ble lansert i september 2011?

 

Den nyeste (og den med flest krasj) iOS-versjonen er 5.0.1, som ble lansert 10. november. Jeg aner ikke om denne er mest brukt, da jeg ikke har funnet oppdaterte tall, men det er lite sannsynlig at den troner øverst på listen.

Lenke til kommentar

it just works, NOT

 

 

Nye studier viser at det er langt flere apps som feiler på iOs plattformen vs Android. Hvem ville tro det, en åpen plattform vs en lukket.

 

 

Kilde:

 

http://phandroid.com/2012/02/03/android-vs-ios-which-is-really-more-stable-new-data-may-surprise-you/

 

I samme sekund som jeg leste beskrivelsen "apple fanboys" i artikkelen- forsvant all troverdighet til artikkelen. Så objektiv var den. Beklager. Velger heller å stole på egne erfaringer. :)

 

Hvorfor ikke lese orginal artikkelen da?

 

http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-crash-more-than-android-a-data-dive/

Lenke til kommentar

Den nyeste og mest udbredte ver av Android 2.x står for 0.37% av apps som feiler!

2.3.6, du tenker på? Som ble lansert i september 2011?

 

Den nyeste (og den med flest krasj) iOS-versjonen er 5.0.1, som ble lansert 10. november. Jeg aner ikke om denne er mest brukt, da jeg ikke har funnet oppdaterte tall, men det er lite sannsynlig at den troner øverst på listen.

 

 

Det er uansett et langt stykke fra de eldre ver av iOs om Android ver 2.3.6 er aldri så gammel

 

"For example, iOS 4.2.10 had 12.64% of app crashes, iOS 4.3.3 had 10.66% and iOS 4.1 had 8.24%"

Lenke til kommentar

Det er uansett et langt stykke fra de eldre ver av iOs om Android ver 2.3.6 er aldri så gammel

Du har helt rett.

 

Det hadde forresten vært interessant å se hvilke applikasjoner som krasjer oftest! Jeg har en TV-guideapplikasjon som har krasjet konstant etter at jeg oppdaterte til 5.0. Er dette Apple sin feil, eller utvikleren av TV-guiden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er uansett et langt stykke fra de eldre ver av iOs om Android ver 2.3.6 er aldri så gammel

Du har helt rett.

 

Det hadde forresten vært interessant å se hvilke applikasjoner som krasjer oftest! Jeg har en TV-guideapplikasjon som har krasjet konstant etter at jeg oppdaterte til 5.0. Er dette Apple sin feil, eller utvikleren av TV-guiden?

 

 

Helt enig, hadde vært artig og se hva som ligger til grunn for at en app feiler å en oversikt over de værste:-)

Lenke til kommentar

For å stille et spørsmål relatert til emnet: Tror dere skylden ligger hos Apple og Google, eller hos de som har utviklet applikasjonene (som krasjer)? Litt vanskelig å si sikkert uten å vite hva som krasjer, men ta utgangspunkt i at artikkelen snakker om tredjepartsapplikasjoner.

Lenke til kommentar

Min personlige mening om det er at det rett og slett er litt for mange amatører som har kastet seg på bølgen og blitt app utviklere uten å ha 100% peiling.. Du skal ha litt peiling på det med minnelekkasjer om du ikke skal havne opp med en dårlig kodet app til iOs plattformen.. Androidplattformen er ikke så sårbar pga dalvik garbage collectoren, men denne forklaringen blir selvsagt litt tynn da jeg ikke vet noe om grunnlaget for resultatet av testen:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å stille et spørsmål relatert til emnet: Tror dere skylden ligger hos Apple og Google, eller hos de som har utviklet applikasjonene (som krasjer)? Litt vanskelig å si sikkert uten å vite hva som krasjer, men ta utgangspunkt i at artikkelen snakker om tredjepartsapplikasjoner.

Primært er det nok applikasjonsutviklerne som er skyld i at Appene kræsjer hos begge. Poenget med dette er bare å avlive myter og tåpelige argumenter som at "en lukket plattform er mer stabil"

Lenke til kommentar

Vel, når det er negativt at Apple kun tenker penger og ingenting annet så nytter det lite uansett hvor mye man like Apple eller ikke. For galt er galt uansett.

Du mener selskaper som Samsung og Google tenker mer på kunden enn på seg selv og å tjene penger?

 

Uansett, for å holde oss til emnet:

 

On a basic level, you can see that iOS apps crashed more than Android apps during this time period. But Crittercism’s Levy cautions that this doesn’t necessarily mean that overall iOS apps crash more than Android apps. That’s because Apple had recently released a new version iOS 5 in October. Android’s new Ice Cream Sandwich operating system (Android 4.0), meanwhile, had not been widely released on phones yet at the time of this study. “I expect as Ice Cream Sandwich just launched and the new Nexus S phone launched (during the study), we’ll expect the same situation to occur (with Android) as what happened (with iOS),” Levy says.

Kan ikke dette ha ihvertfall litt å si? Ny versjon av operativsystemet gjør at antall applikasjoner som ikke fungerer øker drastisk. Dette gjelder både iOS og Android.

Jeg tar Samsung som et eksempel her nå. Selvfølgelig tenker Samsung på å tjene penger i bøtter og spann dem også. Men dem har totalt fokus på å lage kvalitets mobiler som faktisk tåler mye kulde og mange knall og fall i alle fall.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Dette blir anekdotisk, men min Samsung Galaxy S er litt uenig. Men der er ikke problemet kræsjende brukerprogrammer, men at telefonen slutter å ta imot samtaler etter lengre oppetid, at batteriet plutselig kan finne på å tømme seg på et eller annet magisk vis, at telefonen rett og slett kræsjer, designfeil på GPS-antenne og generelt varierende responstid på brukergrensesnitt. Det hjelper jo heller ikke at Samsung Kies er en slags programvaremanifestering av søppel.

 

Åjoda, det finnes flere "lag-fixes" og 3.parts systemprogramvare. Men jeg er ikke interessert i å teste ut lurvete ROM-images, når jeg tydeligvis har fått en bootloader som ikke tillater meg å sette telefonen i recoverymodus. Ikke burde det være nødvendig heller.

 

Nå venter jeg bare på at ICS skal komme til Samsung Galaxy S. Jeg tar det som en selvfølge at Samsung sitt tidligere flaggskip får en oppdatert versjon av Android, eller at de i det minste sørger for sikkerhetsoppdateringer.

 

Om neste telefon blir en iPhone er imidlertid litt mer tvilsomt. Jeg er fornøyd med iPad, og da spesielt PDF-leseren GoodReader. Men Apple klarte å sabotere iPhone 3G, gjennom å sørge for at en oppdatering fikk den til å oppføre seg tregt og ubrukelig. Spørsmålet er jo da om det er noen vits å velge en Android-telefon fra en annen produsent slik som HTC, eller satse på at Samsung kanskje har klart å fikse telefonene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...