Gå til innhold

Android mer stabilt enn iOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk problemer med å tro på dette (det kan være pga Apple sin PR avdeling :p ).

Man skal ikke alltid stole blindt på en gigantisk propaganda maskin som KUN er ute etter å ha mest mulig innskudd i form av penger.

 

Selvfølgelig er de ute etter penger, hvem er ikke det? Tingen er jo den at jeg ikke er noe fan av iPhone, eller Apple generelt. Vil ikke si at jeg hater iPhone, men jeg kommer aldri til å kjøpe en. Likevel har jeg fått et inntrykk av at iphone er mest stabilt... imponerende

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk problemer med å tro på dette (det kan være pga Apple sin PR avdeling :p ).

Man skal ikke alltid stole blindt på en gigantisk propaganda maskin som KUN er ute etter å ha mest mulig innskudd i form av penger.

 

Selvfølgelig er de ute etter penger, hvem er ikke det? Tingen er jo den at jeg ikke er noe fan av iPhone, eller Apple generelt. Vil ikke si at jeg hater iPhone, men jeg kommer aldri til å kjøpe en. Likevel har jeg fått et inntrykk av at iphone er mest stabilt... imponerende

Igjen, Apple gjør alt i demmes makt for å få mest mulig innskudd, så alt dem sier og gjør er ikke alltid helt sant / rett. Spesielt ordtrykket 'it just works'. For det er ren løgn i fra Apple.

 

Selvfølgelig vil jo dem tjene penger, men er da måte på hvordan dem skal tjene penger på da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg tar alle slike artikler fra android-baserte fanboynettsider med en klype salt. Uansett, jeg sitter litt på gjerdet og er usikker hva jeg tror mest på. Det er jo merkelig at applikasjonene krasjer oftere på et lukked plattform enn et åpent. Jeg tror allikavel at det er noe sannhet i det. Jeg hadde en Desire i 7 mnd og der opplevde jeg aldri krasj på mine apps, ikke på min 4S heller men har sett venner av meg ha problemer med noen apps.

Lenke til kommentar

Jeg tar alle slike artikler fra android-baserte fanboynettsider med en klype salt. Uansett, jeg sitter litt på gjerdet og er usikker hva jeg tror mest på. Det er jo merkelig at applikasjonene krasjer oftere på et lukked plattform enn et åpent. Jeg tror allikavel at det er noe sannhet i det. Jeg hadde en Desire i 7 mnd og der opplevde jeg aldri krasj på mine apps, ikke på min 4S heller men har sett venner av meg ha problemer med noen apps.

Om du leser linken som OP'en linker til, så ser du at det er en Source / Via link neders i linken der som går hit.

 

Så det kommer nok desverre ikke i fra noen Android side.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Man skal ikke alltid stole blindt på en gigantisk propaganda maskin som KUN er ute etter å ha mest mulig innskudd i form av penger.

Man skal heller ikke stole blindt på de mest hardbarkede motstanderne, som ikke lar seg stoppe av noe for å få frem negative sider ved Apple og deres produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal ikke alltid stole blindt på en gigantisk propaganda maskin som KUN er ute etter å ha mest mulig innskudd i form av penger.

Man skal heller ikke stole blindt på de mest hardbarkede motstanderne, som ikke lar seg stoppe av noe for å få frem negative sider ved Apple og deres produkter.

Vel, når det er negativt at Apple kun tenker penger og ingenting annet så nytter det lite uansett hvor mye man liker Apple eller ikke. For galt er galt uansett.

 

For har man for mye fokus på pengene man tjener, så går det utover andre ting.

 

EDIT: OT, men det kommer jo enda flere ting fram om dagen som motbeviser det som var sagt om Apple før :D . Er bare å se her også.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Vel, når det er negativt at Apple kun tenker penger og ingenting annet så nytter det lite uansett hvor mye man like Apple eller ikke. For galt er galt uansett.

Du mener selskaper som Samsung og Google tenker mer på kunden enn på seg selv og å tjene penger?

 

Uansett, for å holde oss til emnet:

 

On a basic level, you can see that iOS apps crashed more than Android apps during this time period. But Crittercism’s Levy cautions that this doesn’t necessarily mean that overall iOS apps crash more than Android apps. That’s because Apple had recently released a new version iOS 5 in October. Android’s new Ice Cream Sandwich operating system (Android 4.0), meanwhile, had not been widely released on phones yet at the time of this study. “I expect as Ice Cream Sandwich just launched and the new Nexus S phone launched (during the study), we’ll expect the same situation to occur (with Android) as what happened (with iOS),” Levy says.

Kan ikke dette ha ihvertfall litt å si? Ny versjon av operativsystemet gjør at antall applikasjoner som ikke fungerer øker drastisk. Dette gjelder både iOS og Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, det er jo bare å se på grafen i samme artikkel over søk på "iphone app crash" som øker markant ved hver nye lansering av et OS...

 

edit: var visst ikke i samme artikell, men i bloggen til selskapet: http://blog.crittercism.com/ios-releases-show-a-spike-in-app-search-crash

 

Jeg vil tro Crittercism, som selv står bak tallene, er best egnet til å tolke dem. Ikke Phandroid.

 

edit2: Hm.. langt mindre bump ved iOS 5

Endret av eisa01
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne er lett. Grunnen er at programmet som samler denne typen feilmeldinger osv også kræsjer på android. Da slettes også alle spor av de siste 100 kræsjene slik at disse ikke er med i statistikken. Hadde de vært med hadde vi sett en økning på ca 10000000%.

 

Fra spøk til alvor, Runar hadde svaret på slutten av hans siste innlegg. Mon tro om statistikken hadde sett annerledes ut om plutselig 60% av android telefonene hadde ny sw som ikke var flere måneder gammel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kunne ikke bry meg mindre om det var en aldri så ny ver av iOs som er skyld i alle feilene.. nå har vi måtte høre om hvor stabilt iOs er pga apple har få enheter og full kontroll på hardware og apps.. nå viser det seg at dette ikke er tilfelle.. bare og inrømme at selv dere hardbarka fangutta er overrasket av resultatet..

 

Skrevet fra min prime med Android 4.x som ikke har feilet en eneste gang siden jeg fikk den:-)

Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at iOS er feilfritt, for det er det på ingen måte. Men det er en fordel å se saken fra begge sider, ikke bare fokusere på det som tjener «din side» best.

 

 

nå har vi måtte høre om hvor stabilt iOs er pga apple har få enheter og full kontroll på hardware og apps..

Har noen her påstått at iOS er feilfritt og 100% stabilt? :)

Lenke til kommentar

Denne er lett. Grunnen er at programmet som samler denne typen feilmeldinger osv også kræsjer på android. Da slettes også alle spor av de siste 100 kræsjene slik at disse ikke er med i statistikken. Hadde de vært med hadde vi sett en økning på ca 10000000%.

 

Fra spøk til alvor, Runar hadde svaret på slutten av hans siste innlegg. Mon tro om statistikken hadde sett annerledes ut om plutselig 60% av android telefonene hadde ny sw som ikke var flere måneder gammel?

 

 

Den nyeste og mest udbredte ver av Android 2.x står for 0.37% av apps som feiler!

Lenke til kommentar

it just works, NOT

 

 

Nye studier viser at det er langt flere apps som feiler på iOs plattformen vs Android. Hvem ville tro det, en åpen plattform vs en lukket.

 

 

Kilde:

 

http://phandroid.com/2012/02/03/android-vs-ios-which-is-really-more-stable-new-data-may-surprise-you/

 

I samme sekund som jeg leste beskrivelsen "apple fanboys" i artikkelen- forsvant all troverdighet til artikkelen. Så objektiv var den. Beklager. Velger heller å stole på egne erfaringer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...