Gå til innhold

[Løst] Telenor nettbutikk latterligjør kundene sine ...


Anbefalte innlegg

Nå er jeg rimelig frustert over Telenor.

Vi har i løpet av 2 mnd kjøpt 3 telefoner fra deres nettbutikk og ALLE tre er det feil med.

Telefon nr 1 ble sendt inn til rep og kom tilbake etter 3UKER med SAMME feil som den hadde da den ble sendt inn.

Telefon 2 er inne til reprasjon.

Telefon 3 er nylig kjøpt og jeg kontaktet derfor nettbutikken for å heve kjøpet, dette ble jeg nektet fordi jeg hadde slått på tlf.

At en måtte slå på telefonen for å finne feilen var for dem uintresangt.

Jeg sa da at jeg kom til å prøve dette for en forbrukerinnstans og DA LO VEDKOMMENDE HØYT OG SA LYKKE TIL ...

Dette er så ille service at jeg vil be alle om å styre langt unna telenors nettbutikk.

Selv vurdeerer jeg å si opp mine 5 mobilabb her da dette er så ille at det er latterlig..

Endret av Snekker`n
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hva som står i angrerettsdokumentet på telenor sin side:

 

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Det medfølger angrerettskjema som kan benyttes til dette formålet. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen er mottatt. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til Telenor innen rimelig tid. Telenor er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra tidspunktet Telenor mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til Telenors rådighet. Telenor kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

 

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Så fremt det er mulig skal kjøperen returnere varen i originalemballasjen.

 

 

Altaså står det ingenting om at du ikke kan slå på telefonen og prøve denne, alikevel hevder telenor nettbutikk at en da har mistet angreretten ...

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Fyll ut angreskjema du fikk med, ta en kopi og send dritten tilbake.

Denne saken vinner du.

 

Jeg akter å vinne denne saken uten tvil, jeg har ringt telenor klageavd og de sier dette er uhørt,men at de ikke kan gjøre noe og setter meg over til nettbutikken som igjen avslår å ta imot telefonen på angrerett fordi jeg har prøvd denne :wallbash:

 

Jeg vurderer nå å ta denne saken gjennom en rettslig innstans uansett hvor lang tid dette måtte ta ...

 

PS: Fikk ikke med angrerettskjema heller, så dermed har jeg 3 mnd angrerett ..

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har nå sendt en henvendelse til TV2 hjelper deg så får vi se om de kan være intrisert i å belyse saken ...

 

 

Og der var det sendt klage til Forbrukerrådet

 

Da er det bare å vente på svar da jeg ikke har tenkt å gi meg i denne saken .

Det her er ikke penger som er viktig, men arroganse fra kundebehandlere som tolker loven etter hva som tjener dem best er ikke holdbart verken for meg eller andre kunder ...

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Telefon 3 er nylig kjøpt og jeg kontaktet derfor nettbutikken for å heve kjøpet, dette ble jeg nektet fordi jeg hadde slått på tlf.

Dersom du kontaktet Telenor, gjorde de oppmerksom på at telefonen var defekt, og med bakgrunn i dette krevde å få hevet kjøpet, så er svaret du fikk strengt tatt ikke feil. Hadde du derimot pakket ned telefonen, fyllt ut angreskjemaet, og sendt telefonen i retur, så hadde de trolig ikke nektet deg dette.

 

Men de burde naturligvis holdt seg for god til å le og komme med flåsete kommentarer.

Lenke til kommentar

Er Moobi med i bildet i Telenors nettbutikk også? For de har jo ikke akkurat ry på seg for å være spesielt serviceinnstilte (får masse negativ omtale på nettet), og en kollega måtte streve ganske lenge før hun fikk det hun hadde krav på. De hadde enten null kunnskap om forbrukerkjøpsloven, eller så var de ikke interessert i å følge den.

 

Ettersom både Netcom og Tele 2 ihvertfall bruker Moobi, så handler man rett og slett ikke mobil direkte fra en av disse leverandørene. Hvis Telenor også bruker Moobi, så innskrenkes mulighetene enda mer.

 

Men et tips til Snekker'n; Hold deg LANGT unna underholdningsprogrammene TV 2 Hjelper deg og Forbrukerinspektørene på NRK. Du risikerer å rasere saken din fullstendig om du overlater den i hendene til fullstendig ukyndige folk.

 

Bedre å la Forbrukerrådet og FTU ta seg av saken.

Lenke til kommentar

Telefon 3 er nylig kjøpt og jeg kontaktet derfor nettbutikken for å heve kjøpet, dette ble jeg nektet fordi jeg hadde slått på tlf.

Dersom du kontaktet Telenor, gjorde de oppmerksom på at telefonen var defekt, og med bakgrunn i dette krevde å få hevet kjøpet, så er svaret du fikk strengt tatt ikke feil. Hadde du derimot pakket ned telefonen, fyllt ut angreskjemaet, og sendt telefonen i retur, så hadde de trolig ikke nektet deg dette.

 

Men de burde naturligvis holdt seg for god til å le og komme med flåsete kommentarer.

 

Telenor sier at angrerett er helt ok, men nettbutikken deres nekter, de sier at om tlf sendes inn så sjekker de den og har den vært påslått nektes angrerett, så dette spiller ingen rolle om du sier det eller ei.

Uansett har de ikke lov til å nekte å ta den tilbake på angrerett, da det er fullt lovlig å prøve ethvert produkt du kjøper, untatt cder og programmvarer ..

Lenke til kommentar

Uansett har de ikke lov til å nekte å ta den tilbake på angrerett, da det er fullt lovlig å prøve ethvert produkt du kjøper, untatt cder og programmvarer ..

Det sier jeg ikke noe på.

 

Har du forsøkt å returnere telefonen? I beste fall så blir da returen godkjent. I verste fall så nekter de, og sender telefonen tilbake til deg. Da er du i så fall på samme stedet som nå, men da har du i alle fall dokumentasjon på saken din.

Lenke til kommentar

Uansett har de ikke lov til å nekte å ta den tilbake på angrerett, da det er fullt lovlig å prøve ethvert produkt du kjøper, untatt cder og programmvarer ..

Det sier jeg ikke noe på.

 

Har du forsøkt å returnere telefonen? I beste fall så blir da returen godkjent. I verste fall så nekter de, og sender telefonen tilbake til deg. Da er du i så fall på samme stedet som nå, men da har du i alle fall dokumentasjon på saken din.

 

Har ikke forsøkt nei, jeg har snakket med de to ganger i dag og snakket da med to forskjellige personer. Begge avviser retur på angrerett og sier jeg gjerne kan sende den inn men at den vil bli avvist .

 

Når det gjelder skifte av mobiloppratør, hvordan er da Tele2 , jeg har pr i dag 5 mobilabb, ett Internett abb og et mobilt bredbåndabb hos telenor som jeg sannsyneligvis kommer til å si opp etter dette ..

Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt nei, jeg har snakket med de to ganger i dag og snakket da med to forskjellige personer. Begge avviser retur på angrerett og sier jeg gjerne kan sende den inn men at den vil bli avvist.

Da vil jeg som sagt anbefale at du sender telefonen til de. Én av to ting kommer til å skje, og uansett hva som skjer så har du kommet et skritt videre. Da har de enten godtatt returen, eller så har du fått skriftlig bekreftelse på at de ikke godtar returen, og hva som er årsaken til dette. Dette brukes som dokumentasjon i saken senere.

Lenke til kommentar

Har ikke forsøkt nei, jeg har snakket med de to ganger i dag og snakket da med to forskjellige personer. Begge avviser retur på angrerett og sier jeg gjerne kan sende den inn men at den vil bli avvist.

Da vil jeg som sagt anbefale at du sender telefonen til de. Én av to ting kommer til å skje, og uansett hva som skjer så har du kommet et skritt videre. Da har de enten godtatt returen, eller så har du fått skriftlig bekreftelse på at de ikke godtar returen, og hva som er årsaken til dette. Dette brukes som dokumentasjon i saken senere.

 

Ja telefonen blir uansett sendt innog jeg blir å sende den som angrerett .

Lenke til kommentar

Dersom du kontaktet Telenor, gjorde de oppmerksom på at telefonen var defekt, og med bakgrunn i dette krevde å få hevet kjøpet, så er svaret du fikk strengt tatt ikke feil.

Hvordan det?

 

TS: Hvilken telefon er det snakk om, og hvilken feil?

 

Det er snakk om en galaxy Sll som det er en feil på slik at det ikke kan brukes headset, har du dette tilkoblet og beveger på tlf så kobler den seg ut , har prøvd med et annet org headset uten at det ble bedre.

Lenke til kommentar

Samsung mener jeg har like lang DOA som angrerett. Hvorfor i all verden Telenor setter seg på bakbeina her forstår jeg ikke. Såfremt dette er en garantifeil (noe alt peker mot) får de jo dekket dette av produsent uansett. De vil jo ikke tape et øre her annet enn på det tapte salget, men der har du jo angreretten uansett. Her er Telenor bare vanskelige.

Lenke til kommentar

Samsung mener jeg har like lang DOA som angrerett. Hvorfor i all verden Telenor setter seg på bakbeina her forstår jeg ikke. Såfremt dette er en garantifeil (noe alt peker mot) får de jo dekket dette av produsent uansett. De vil jo ikke tape et øre her annet enn på det tapte salget, men der har du jo angreretten uansett. Her er Telenor bare vanskelige.

 

La meg pressisere at Telenor ikke er vanskelig, de er faktisk enige med meg , men telenor sin nettbutikk nekter meg angrerett og det er jo de som den skal sendes til.

Dog forventer jeg at Telenor som eier av denne nettbutikken ordner opp i dette...

Lenke til kommentar

Om det er feil på telefonen har du ikke krav på å få heve kjøpet på angrerett, men derimot kreve å få reparert eller omlevert telefonen i henhold til retningslinjene for produsentens garanti og Forbrukerkjøpsloven.

 

Forutsetningen på å få benytte angreretten er at produktet leveres tilbake i samme stand og mengdde som du mottok det i, samtidig som du ikke har tatt det i bruk som din egen. Når produktet er defekt er det ikke samme stand, og da er det ikke angrerett som er riktig krav å fremstille.

 

Krav om heving av kjøpet vil være mer riktig i dette tilfellet om feilen oppstod innen kort tid etter produktet ble levert, eventuelt om feilen var tilstede fra dag en og du meldte fra om det innen rimelig tid.

Lenke til kommentar

Forutsetningen på å få benytte angreretten er at produktet leveres tilbake i samme stand og mengdde som du mottok det i, samtidig som du ikke har tatt det i bruk som din egen. Når produktet er defekt er det ikke samme stand, og da er det ikke angrerett som er riktig krav å fremstille.

Her følger jeg ikke logikken din. Om kunden mottar et defekt produkt, og returnerer et nøyaktig like defekt produkt, hvordan er det da ikke i samme stand?

Lenke til kommentar

Nettopp. Å fjerne angrerett på bakgrunn av forhold som ikke beror på brukeren selv blir urimelig. Angrerett er en ordning som er der for å gi forbrukeren trygghet i de tilfeller der man ikke har anledning til å prøve ut produktet på forhånd. Man kan ikke miste denne angreretten fordi produktet som ble tilsendt var defekt.

 

Fra angrerettloven:

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

 

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake

c) varer som raskt forringes fysisk.

 

Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen.

 

Står temmelig spesifikt der at bortfall av angrerett som følge av forringelse må være kundens egen skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...