Gå til innhold

[Løst] Telenor nettbutikk latterligjør kundene sine ...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit:

Men uansett, send inn telefonen til Telenor, og det kan til og med hende at du får deg en positiv overraskelse. Det er ikke uvanlig at de som sitter på telefonen og de som utfører arbeidet har forskjellige oppfatninger av som skjer og gjøres.

 

Jeg vet at denne saken er sendt vidre opp i Telenor sitt sytem og jeg håper og tror at Telenor er voksne nok til å ta ansvar her, selv om ikke deres nettbutikk er det ,

Men det jeg ønsker aller mest er at Telenor ordner opp og får klare retningslinjer her,(ikke minst med tanke på andre kunder) da jeg regner med de har eierintresser og ikke er intrisert i unødig mye dårlig reklame fordi enkelte lager sine egne regler

Lenke til kommentar

Klarer ikke skjønne at du ikke ser hva de legger til grunn.

Jeg har ikke noe problemer med det jeg. Som sagt så er jeg enig med de beskjedene du har fått fra både Telenor kundeservice og Forbrukerrådet, og jeg er opptatt av at du skal la nettbutikken til Telenor få behandle saken, som de gjør når telefonen kommer i retur. Det er alt.

Lenke til kommentar

Klarer ikke skjønne at du ikke ser hva de legger til grunn.

Jeg har ikke noe problemer med det jeg. Som sagt så er jeg enig med de beskjedene du har fått fra både Telenor kundeservice og Forbrukerrådet, og jeg er opptatt av at du skal la nettbutikken til Telenor få behandle saken, som de gjør når telefonen kommer i retur. Det er alt.

 

Problemet er bare at nettbutikken nekter å ta imot telefonen på angrerett, det blir derfor litt vrient å sende den inn før jeg får tillatelse til det.

De har sagt klart i fra at angrerett ikke er aktuelt og sendes den inn blir den reparert , dette ville ta ca 8-10 dager + ca samme tid i postgang ( fra dem til meg går det ca 4-5 dager en vei) dvs totalt ca 3 uker .

 

Jeg har som sagt tidligere en telefon inne til rep hos dem og jeg mottok på fredag en annen som har vært inne hos dem i 3 uker, denne ble sendt tilbake dagen etter fordi den var værre enn da den ble sendt inn, altså blir det tre uker til å vente på den .

Disse to telefonene ble feilen oppdaget på etter at angreretten var gått ut og jeg har her heller ikke protestert mot at de ønsker å reparere dem, det selv om det er rimelig frustrerende å ha nye produkter på verksted og enda mere frustrerende når de kommer tilbake i dårligere stand enn de var ...

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Problemet er bare at nettbutikken nekter å ta imot telefonen på angrerett, det blir derfor litt vrient å sende den inn før jeg får tillatelse til det.

Det er ikke noe problem, for du trenger ikke å få godkjennelse av Telenor til å benytte deg av angreretten. Det eneste du skal gjøre er å sende telefonen tilbake, og gi beskjed til Telenor om at du benytter deg av angreretten. Først da vil den bli behandlet. Og igjen, om de da skulle avvise angreretten, så har du skriftlig dokumentasjon på dette, og du har benyttet deg av angreretten på korrekt måte.

 

Som jeg sa tidligere så kan saken bli oppfattet annereledes av de som behandler saken når den kommer inn, og de som svarer på henvendelser per telefon og e-post. Det er ikke nødvendigvis de samme personene som utfører disse oppgavene, og dersom du er uheldig og får snakket med noen på telefonen som er ganske fersk, så kan det hende at du får feil eller villedende opplysninger. Det kan også oppstå misforståelser, enten fra forbrukers side, eller fra selgers side. Det er derfor viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge, og via riktige kanaler, spesielt i en sak hvor det skal klages på feil hos forhandler.

Lenke til kommentar

Problemet er bare at nettbutikken nekter å ta imot telefonen på angrerett, det blir derfor litt vrient å sende den inn før jeg får tillatelse til det.

Det er ikke noe problem, for du trenger ikke å få godkjennelse av Telenor til å benytte deg av angreretten. Det eneste du skal gjøre er å sende telefonen tilbake, og gi beskjed til Telenor om at du benytter deg av angreretten. Først da vil den bli behandlet. Og igjen, om de da skulle avvise angreretten, så har du skriftlig dokumentasjon på dette, og du har benyttet deg av angreretten på korrekt måte.

 

Som jeg sa tidligere så kan saken bli oppfattet annereledes av de som behandler saken når den kommer inn, og de som svarer på henvendelser per telefon og e-post. Det er ikke nødvendigvis de samme personene som utfører disse oppgavene, og dersom du er uheldig og får snakket med noen på telefonen som er ganske fersk, så kan det hende at du får feil eller villedende opplysninger. Det kan også oppstå misforståelser, enten fra forbrukers side, eller fra selgers side. Det er derfor viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge, og via riktige kanaler, spesielt i en sak hvor det skal klages på feil hos forhandler.

 

Skjønner hva du mener, men i denne saken er jo selv Telenor oppgitt/frustrert over hvilken kundebehandling butikken gir og jeg tipper på at iallefall han siste jeg snakket med ikke akkurat var en fersking, det var nemmelig Elisabeth som tok saken og hun satte meg over til sjefen på butikken .

jeg avventer telenor sin avgjørelse, jeg har ikke motatt noe angrerettsskjema med telefonen og da gjelder angreretten i 3 mnd, dette har jeg gitt beskjed om både til telenor og til deres nettbutikk .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
jeg har ikke motatt noe angrerettsskjema med telefonen og da gjelder angreretten i 3 mnd

Bare vær obs på at om du mottar denne på e-post, så er det regnet som gyldig, og da har du kun to uker angrerett.

 

Men så lenge du har bedt om å få benytte angrerett innen det har gått to uker, så bortfaller ikke angrerett av den grunn at de velger å krangle på hvilke rettigheter du har selv om det går over to uker før de eventuelt gir deg rett.

Lenke til kommentar
jeg har ikke motatt noe angrerettsskjema med telefonen og da gjelder angreretten i 3 mnd

Bare vær obs på at om du mottar denne på e-post, så er det regnet som gyldig, og da har du kun to uker angrerett.

 

Men så lenge du har bedt om å få benytte angrerett innen det har gått to uker, så bortfaller ikke angrerett av den grunn at de velger å krangle på hvilke rettigheter du har selv om det går over to uker før de eventuelt gir deg rett.

 

Ja er klar over det ,jeg sekket eposten jeg fikk fra dem og der er det kun en bekreftelse på at det var sendt fra dem og at jeg hadde betalt, ingen vedlegg eller noe annet.

Lenke til kommentar

Angrefristskjema hos statlig blankettarkiv

 

Skriv ut, fyll ut, og legg den ved i esken du returnerer. Kast eventuelle andre papirer du har fått tilsendt. Regner med porto allerede er betalt, selv om du strengt tatt ikke har rett på det når du bruker angrerett. Ingen grunn til å ikke bruke frankeringen du forhåpentligvis allerede har fått tilsendt.

 

På angrerettskjema står følgende klart og tydelig:

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde.
Endret av srbz
Lenke til kommentar

Angrefristskjema hos statlig blankettarkiv

 

Skriv ut, fyll ut, og legg den ved i esken du returnerer. Kast eventuelle andre papirer du har fått tilsendt. Regner med porto allerede er betalt, selv om du strengt tatt ikke har rett på det når du bruker angrerett. Ingen grunn til å ikke bruke frankeringen du forhåpentligvis allerede har fått tilsendt.

 

På angrerettskjema står følgende klart og tydelig:

Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde.

 

Har lastet ned angrerettskjema , men jeg blir vel uansett å vente til tirsdag før jeg sender noe inn,.

Dette fordi Telenor har lovet å ta kontakt på Mandag , forhåpentligvis følger de opp sine ord og rydder opp i denne saken da , for det er ikke tvil om at nettbutikken her lager sine egne regler og ikke bryr seg med hva som står i regelverket.

Jeg håper da at Telenor gir klare retningslinjer til denne butikken slik at andre kunder slipper å oppleve det samme marerittet , for en ting kan vi vel være enige om og det er at slik kundebehandling ikke hører hjemme i en buttikk ann 2012 . Man aviser ikke kunder , man lager ikke sine egne regler og sist men ikke minst, man latterligjør ikke sine kunder ..

Lenke til kommentar

Jeg satt og bladde litt her :

 

 

Og da fant jeg følgende :https://nettbutikk.telenor.no/mobil/samsungi9000#!

 

Se så under vilkår.

 

 

Virket ikke mobiltelefonen da du mottok den?

I ytterst få tilfeller er telefonen defekt når kunden mottar den. Du vil da kunne få tilsendt en ny telefon ved å kontakte vår support. Vi forutsetter at det ikke har gått mer enn 7 dager siden du mottok telefonen, samt at emballasje og innhold i telefonesken er komplett, og kan leveres tilbake i samme stand. Du må ha kontaktet support før du sender mobilen tilbake. (Support- telefon 09000)

 

 

det var jo nettop 09000 jeg ringte :wallbash::wallbash::wallbash:

 

Jeg annser telefonen som defekt når en ikke får brukt den, jeg annser den like defekt selv om en kan slå den på sålenge den ikke fungerer slik den skal .

 

 

Ser også at dette står under REKLAMASJON .

Eventuelle feil og mangler ved produktet skal meldes til Telenor innen rimelig tid etter at kunden har oppdaget samme. Slik melding kan gis skriftlig eller muntlig. Dersom produktene har en feil eller mangel har Telenor rett til å søke å utbedre feil.

 

Det er vel dette telebutikken bruker som argument, men min sak handlet ikke om at jeg reklamerte på produktet, jeg anngret på kjøpet og det er en viss forskjell..

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det Telenor snakker om her er produsentens DOA-rutiner. DOA er en fin bil, men det trumfer ikke angrerett og er således ikke relevant så lenge DOA er kortere enn angrefristen.

 

Den er 7 dager altså innenfor den fristen jeg tok kontakt med dem.

Det merkelige her er at dette ikke ble nevnt av dem, det enda jeg lurte på om det istedenfor angrerett var mulig å få erstattet produktet med et nytt, dette fikk jeg beskjed om at ikke var mulig .

Men her står det altså svart på hvitt at det er det.

 

OBS , Denne samtalen var med 09000 og ikke de ansatte på telebutikken, altså til det nr det står at en skal ta kontakt ....

Lenke til kommentar

Ikke overraskende. Jeg mottok en defekt iPhone i 2010, og fikk beskjed om at siden dette var Apple, så gjaldt ikke 7-dagers greia. Håpløst å se at de fortsatt tuller. Telenor eier vel 50% av Kjedehuset. Det stod også at man fikk service hos Telekiosken, men når jeg gikk dit sa de at de ikke kunne ta imot telefonen, jeg måtte sende den inn selv...

 

Jeg prøvde og å få refundert telefonutgifter (tok over 2 mnd å få ny telefon), men nei, det var ikke dekket. (AFAIK skal reklamasjon var kostnadsfritt for forbruker, men mulig jeg tar feil her)

 

edit: Du kan melde fra til Forbrukerombudet at de driver med ulovlig markedsføring (opplyser om ting som ikke er fakta): http://www.forbrukerombudet.no/2007/07/klager-tips-spoersmaal

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

DOA er produsentspesifikk, og ikke lovfestet. Samsung har 7 dager for mobiltelefoner, andre har kanskje 14 eller til og med 30 dager.

Apple har ikke DOA, men til gjengjeld så byttes vel alt av iPhones og iPods på verksted. Jeg har fremdeles til gode å se en iPod eller iPhone bli reparert.

 

Telekiosken tar reklamasjonsoppdrag på vegne av Telenor nettbutikk. Det innebærer at du kan levere produktet i Telekiosken, så sender de til verksted, og så kan du hente det igjen i Telekiosken når reparasjonen er ferdig. Skal du bruke angreretten må du fremdeles forholde deg til butikken du kjøpte produktet hos.

 

Reklamasjon skal være kostnadsfritt for forbruker. At selger/selgers representant ikke foretar ombytte på stedet, men velger å reparere produktet (eller i ditt tilfelle sende produktet til verksted og få mangelen godkjent av autorisert tekniker) er ikke noe som skal direkte påføre kunden kostnader så lenge kunden blir tilbudt låneprodukt i mellomtiden.

 

Poenget er at denne tråden handler ikke om reklamasjon, men at angreretten verken trumfes av at 1) bruker har åpnet emballasjen eller 2) produktet har mangel iht. forbrukerkjøpsloven. Så lenge bruker ikke har vært uaktsom og påført produktet skade eller slitasje som forringer produktet, så gjelder angreretten i 14 dager ved handel på nett.

Altså skulle også du i 2010 kunne ha returnert din iPhone innenfor de 14 dagene angreretten er fastsatt til å være, på tross av at den hadde en mangel.

Lenke til kommentar

Telekiosken tar imot telefoner kjøpt gjennom telenor, har som tidligere nevnt 2 stk inne til rep , den ene for andre gang , lånetelefon var det værre med, da jeg var med den første hadde de ikke og når jeg var med nr 2 fikk jeg en liten veldig gammel Nokia klapptelefon, men de hadde ikke lader til den :-))

 

 

 

12937-9-1323016321055.jpg

 

 

 

jeg tror ikke Telenor er verre en andre levrandører og i dette tilfellet så har Telenor til nå støttet mitt krav, mens deres nettbutikk har avvist dette .

Så får vi se om Telenor stiller opp og rydder opp i saken, det er egentlig så enkelt som å hive en ny telefon i posten til meg og ta tilbake den det er feil på, værrre er det ikke ..

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det er en Nokia 2760, og tar siste generasjon proprietær Nokialader (den veldig tynne pluggen).

 

Lånetelefonutvalget rundt blant de fleste butikker er i dag et sørgelig kapittel, min egen arbeidsplass inkludert. Stadig flere kjøper mer avanserte smarttelefoner, og da sier det seg selv at en telefon som kun kan ringe og sende SMS ikke dekker kundens behov. Basisbehov kanskje, men om man kjøper en telefon som man kan bruke på internett fordi man bruker telefonen på internett, duger ikke en 2760. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Det er en Nokia 2760, og tar siste generasjon proprietær Nokialader (den veldig tynne pluggen).

 

Lånetelefonutvalget rundt blant de fleste butikker er i dag et sørgelig kapittel, min egen arbeidsplass inkludert. Stadig flere kjøper mer avanserte smarttelefoner, og da sier det seg selv at en telefon som kun kan ringe og sende SMS ikke dekker kundens behov. Basisbehov kanskje, men om man kjøper en telefon som man kan bruke på internett fordi man bruker telefonen på internett, duger ikke en 2760. Men det er en annen diskusjon.

 

Riktig,når en kjøper abb med binding og fri bruk de første 3 mnd så blir det ikke mye fri bruk med telefonen på verksted i ca 6 -7 uker ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...