Gå til innhold

Vice City til XBOX?


vekkreist

Anbefalte innlegg

fra gamezone.no

 

Det går rykter både i spill magasiner og på nettet om at en versjon av Grand Theft Auto er på vei til XBOX, her er det vi vet.

På IGNs sider www.ign.com står det å lese at Rockstars superselger GTA Vice City er under utvikling til XBOX og at spillet muligens vil være i butikkene før jul!

 

Som mange vet er det Sony som innehar alle rettigheter til spillet GTA Vice City på konsoll markedet, men Rockstar har nå funnet ut hvordan de skal kunne gi ut spillet på XBOX. Tittelen på XBOX vil kun være "Vice City", for ved å ta bort "Grand Theft Auto" fra tittelen har de lov til å publisere spillet til andre konsoller.

 

Selve spillet vil være identisk med PC versjonen av spillet og det er meget mulig at XBOX versjonen vil inneholde noen ekstra godbiter.

 

Lanseringsdatoen ikke enda er fastsatt og vi vet ikke mer om spillet enn det vi skriver her.

----------------------------

 

 

stemmer dette er jeg en lykkelig mann!!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, stemmer dette så er det jo veldig bra for Xbox-folket. Spillet er jo glimrende, slik sett er det bra at flere får muligheten til å prøve det.

 

For PS2 derimot er ikke dette veldig bra. Xbox begynner å få svært godt fotfeste, og hvis denne foreløpig eksklusive tittelen også blir tilgjengelig gjennom Microsoft-konsollen så vil nok mange velge den fremfor PS2. Greit nok det, en konsoll dreier seg først og fremst om spillene den kan sporte.

 

Men jeg håper uansett at selve GTA-konseptet forblir en PS2-greie. Det er tross alt et stort salgsargument, og mange kjøpte (kjøper) PS2 kun med tanke på å spille GTA. Uten denne eksklusive giganten vil kanskje færre spillutviklere satse stort på PS2-titler..

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at når man lager en slik ekslusiv avtale mellom en konsoll og et spill, så innebærer det slt innholdet i spillet? 3D-modelleringene, missionene, tekst, karakterer, stemmer, lyder, kildekode osv.

 

Mener å ha hørt noe sånt en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Jaja, stemmer dette så er det jo veldig bra for Xbox-folket. Spillet er jo glimrende, slik sett er det bra at flere får muligheten til å prøve det.

 

For PS2 derimot er ikke dette veldig bra. Xbox begynner å få svært godt fotfeste, og hvis denne foreløpig eksklusive tittelen også blir tilgjengelig gjennom Microsoft-konsollen så vil nok mange velge den fremfor PS2. Greit nok det, en konsoll dreier seg først og fremst om spillene den kan sporte.

 

Men jeg håper uansett at selve GTA-konseptet forblir en PS2-greie. Det er tross alt et stort salgsargument, og mange kjøpte (kjøper) PS2 kun med tanke på å spille GTA. Uten denne eksklusive giganten vil kanskje færre spillutviklere satse stort på PS2-titler..

 

vi forbrukere får det bedre og sony tjener litt mindre penger enn før, jeg ser ikke helt noe problem her.

Lenke til kommentar

Vel gta vice er jo ikke så ekstremt bra, konseptet er bra. Når man kommer til den grafiske siden. Så jeg håper på at Rockstar ikke gjør en ren konvertering ps2 til Xbox utgaven, fordi vc kunne trengt en oppdatering når det gjeller grafikken (ta foreks. strippern i enerommet).

 

:woot:

Lenke til kommentar
Hva er vits med å bytte navn fra GTA:VC til bare VC?

 

 

LES->

"Tittelen på XBOX vil kun være "Vice City", for ved å ta bort "Grand Theft Auto" fra tittelen har de lov til å publisere spillet til andre konsoller"

 

there u go :D

 

Nei, du LES->

 

Jeg spurte:

Er det ikke sånn at når man lager en slik ekslusiv avtale mellom en konsoll og et spill, så innebærer det slt innholdet i spillet? 3D-modelleringene, missionene, tekst, karakterer, stemmer, lyder, kildekode osv.

 

Mener å ha hørt noe sånt en gang i tiden.

Duztey svarte:

ja, men avtalen til sony varer til 2004 eller noe. Da kan rockstar gjøre det de vil med det.

Da hjelper det ikke å bytte navnet da!!

Check the posts; then answer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...