Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bør jeg ha nytt kabelmodem fra Avidi?


Anbefalte innlegg

Hei,

Snakket med Telenor Avidi er om dagen, og de fortalte at jeg normalt sett skulle fått et brev om utskifting av kabelmodem, men det har jeg ikke fått. Fyren mente jeg bare kunne ta med mitt gamle modem ned og bytte det selv, når jeg fikk tid. Det nye modemet skulle visstnok gi bedre upload og bedre stabilitet.

Jeg har det gamle NeMo modemet fra før. bør jeg skifte? Jeg mener stabiliteten har vært helt ok. Jeg har forresten Maxi abonnement fra Avidi: downl:1024, upl:256. Noen som har erfaringer å dele med meg om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at Avidi skal bytte ut alle modemene sine er at de skal bytte til nytt system, noe som vil bedre retur kapasiteten 6-10 ganger etter hva jeg har hørt. de starter først i oslo og deretter utover i landet.

 

har selv hatt avidi i over 2 år og er rimelig fornøyd med de, har vært svært lite nedetid, eneste som jeg begynner å bli misfornøyd med er at hastigheten inn og ut begynner å for dårlig i forhold til hva man betaler, i forhold til konkurrentene..

 

vurderer sterkt ADSL fra Nextgentel jeg for tiden...

Lenke til kommentar

Ok, godt å høre!

Til deg dolbyac3: Jeg har selv vært fornøyd med Avidi, lite nedetid (og når det har vært noe så er det ordnet på noen timer), bra hastighet (nedlasting) som har ligget godt over det jeg har betalt, når jeg har målt med Itavisens speedometer. Jeg valgte Avidi nettopp fordi jeg hadde valgt Nextgentel først! Men fra NGT måtte jeg vente i 3 mnd før jeg omsider fikk beskjed om at det måtte en oppgradering av linjen til før jeg kunne få nettaksess fra dem (bor midt i Oslo!). De var umulig å nå på telefon og heller ikke særlig raske til å svare på mail (tok 2 virkedager!). Jeg takket derfor for meg og valgte Avidi istedet og var på nett 2 uker etter! Siden det har jeg gått over til Maxi abonnement og er lykkelig med over 1 mb/s i nedlasting! Prisen for dette abonnementet er det samme som for tilsvarende med NGT.

Lenke til kommentar

Jepp, bytt modem. Jeg har selv Avidi og byttet modem. Jeg har faktisk fått betraktelig bedre ytelse på download og upload etter dette. I tillegg er stabiliteten og blitt bedre. Tidligere hadde jeg problemer med min gamle linux firewall som mistet connection på linja etterhvert (jeg som antagelig droppet noen "viktige" pakker fra Avidi). Etter at jeg installerte det nye kabelmodemet (2 måneder siden, muligens lengre) har brannmuren stått og gåt tuten noen som helst problemer. Uten tvil en bedring :smile:

Lenke til kommentar

Ok, jeg er overbevist og skal bytte så snart jeg får anledning!

 

Men jeg har et annet spørsmål i den forbindelse til dere andre som har kabelmodem fra Avidi. Jeg har tidligere hørt i forumet at Avidi blokkerer for fildelingsprogrammer. Dette mener jeg selv må være noe bullshit, siden jeg selv har brukt både Kazaa Lite og Bit Torrent (kun til å laste ned lovlige anime filmer selvsagt! :lol: ). Men jeg begynner nesten å lure på om det er noe i dette, siden hastighetene på KL og BT har vært svært lave i det siste. På KL har jeg f.eks hatt hastigheter som har ligget stabilt under 10 kb/s, noe som er svært tregt, siden jeg har hatt hastigheter oppe i 120 kb/s! Skiftet nylig til nyeste versjon av KL 2.4.1 - vet ikke om det har noe med saken å gjøre? Noen kommentarer til dette?

Lenke til kommentar

etter hva jeg har hørt (rykter vel og merke) så struper avidi for fildelings programmer (hvilke porter de bruker), de stenger de ikke, men gjør de VELDIG trege..

 

visstnok skal årsaken være at det er så mange som gjør det og det dreper retur kapasiteten hos avidi (kanskje derfor den oppgraderingen nå?)

Lenke til kommentar
vel å merke at fildelings problemet noen har med avidi er et pilot prosjekt... dette gjelder da ikke for alle avidi brukere.. kan bruke fildelingstjenester helt fint på linja mi

 

 

Har heller ingen problem med å bruke fildelings program på min avidi linje. funker som bare det. :woot:

 

Btw: lurte på om jeg også må/bør bytte modem? Har et Coresma modem... Noen som vet hva de nye heter? Evt er det bare å ringe avidi?

 

EDIT; Lagt til litt ;)

Lenke til kommentar

Med hvilken rett har Avidi til å strupe fildelingstjenester? Jeg gir vel omtrent blaffen i upload, det er jo bare interessant om du skal sende noe til andre og det gjør jeg ikke hver dag uansett. Jeg vil heller ha best mulig download fra KL og Bit Torrent! Dette har Avidi ikke rett til om det er det de gjør! Hvis det er tilfelle, så stikker jeg til andre leverandører så fort bindingstiden er omme.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...