Gå til innhold

The Witcher 2 kommer snart på Xbox 360 (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Vel som nevnt mange ganger før, PC støtter håndkontrollere helt fint, faktisk også 360-kontrolleren, om det er din favoritt. Forsåvidt også å koble den til en TV om man ønsker det.

 

Ellers er det sikkert noen som har en ustabil PC som sliter med det. Personlig synes jeg nesten det er mindre trøbbel, det patches mer, man har console-kommandoer osv om ting allikevel skulle gå galt. Se feks på andre RPGs som Fallout og skyrim.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns også Pc menneskene er veldig defensive, personlig likte jeg veldig godt The Witcher 2 på pc, men om ikke mennesker vil spytte ut penger for å få oppleve et produkt her og der, så er det jo greit at utvikleren bringer til konsoll så flere kan få oppleve det. Vi er vel alle enige om at The wticher 2 er et spill de fleste burde spill. Så why the hate!?

Lenke til kommentar

Hvordan det er å spille er jo grunnen til at så mange velger en konsoll, ikke pga navnet på boksen en kjører spillet på. wink.gif

Og jeg som trodde man valgte konsoll fordi det var billigere og enklere å bruke. Vel, så feil kan man ta ;)

 

 

Er nok flere en 1 grunn til at mange velger konsoll eller pc for den saks skyld til å spille på :)

Lenke til kommentar

Hvordan det er å spille er jo grunnen til at så mange velger en konsoll, ikke pga navnet på boksen en kjører spillet på. wink.gif

Og jeg som trodde man valgte konsoll fordi det var billigere og enklere å bruke. Vel, så feil kan man ta ;)

 

Det er jo stort sett de eneste grunnene til å velge det, rent objetivt sett, om man ikke er uvitende (utenom ett annet spillutvalg). Det er ikke noe galt med det dog, det kan være gode grunner det.

 

AtW

 

Syns også Pc menneskene er veldig defensive, personlig likte jeg veldig godt The Witcher 2 på pc, men om ikke mennesker vil spytte ut penger for å få oppleve et produkt her og der, så er det jo greit at utvikleren bringer til konsoll så flere kan få oppleve det. Vi er vel alle enige om at The wticher 2 er et spill de fleste burde spill. Så why the hate!?

 

Er det noen som har sagt det ikke bør gies ut på x360?

 

AtW

Lenke til kommentar

Syns også Pc menneskene er veldig defensive, personlig likte jeg veldig godt The Witcher 2 på pc, men om ikke mennesker vil spytte ut penger for å få oppleve et produkt her og der, så er det jo greit at utvikleren bringer til konsoll så flere kan få oppleve det. Vi er vel alle enige om at The wticher 2 er et spill de fleste burde spill. Så why the hate!?

 

Er det noen som har sagt det ikke bør gies ut på x360?

 

AtW

 

Han mener nok at om noen gir uttrykk for at en foretrekker konsoll istedenfor pc så går endel pc eiere i totalt forsvars modus og virker ikke helt i stand til å forstå at selv med bedre grafikk,bedre presisjon via mus&tastatur og andre fordeler så velger endel heller konsoll opplevelsen da dem foretrekker dette.

Lenke til kommentar

 

 

Han mener nok at om noen gir uttrykk for at en foretrekker konsoll istedenfor pc så går endel pc eiere i totalt forsvars modus og virker ikke helt i stand til å forstå at selv med bedre grafikk,bedre presisjon via mus&tastatur og andre fordeler så velger endel heller konsoll opplevelsen da dem foretrekker dette.

 

Forsvarsmodus? Det var da voldsomt. Jeg tipper de fleste av oss eier både PCer og konsoller. Men jeg er dog litt lei av argumenter for konsoll som er ikke-eksisterende. Som feks at man kan bruke en kontroller. Det er ikke ett argument. Konsoller har tre fordeler, boksen er billigere, det enklere i oppsett, det finnes andre spill. Thats it. Det er ikke noe galt med å bruke konsoll basert på disse fordelene, men når folk sprer desinformasjon så forholder jeg meg retten til å kommentere det.

 

AtW

Lenke til kommentar

TW2 er såpass konsollifisert at jeg skjønner godt at de som har flere plattformer vil prioritere det på konsoll. Forundrer meg ikke om det vil gi en bedre spilloplevelse der.

 

På hvilken måte tror du det vil gi en bedre spillopplevelse?

 

AtW

Spesielt på grunn av at QTE passer bedre for konsoll, samt at konsoll-spillere generelt virker mindre irritert på QTE enn pc-spillere. Også styring av figuren i kamp vil jeg anta er bedre med kontroller, da den suger på tastatur/mus. Jeg vet at det funker med kontroller også for oss som bruker pc, men jeg liker å bruke tastatur og mus. For øvrig har jeg også inntrykk av at konsoll-spillere stort sett liker lettere spill enn pc-spillere, og der er jo også TW2 i målgruppen (det var vel kun litt vanskelig helt i starten, og så ble det latterlig enkelt utover.

Jeg vet jeg generaliserer her, du finner selvfølgelig begge kategorier spillere på alle plattformer, men jeg mener det er ganske så korrekt på generelt grunnlag og regner derfor med at konsoll-spillere vil bli særlig fornøyd med TW2 (forutsatt at det ikke flopper med mye bugs eller annet surr på konsoll).

 

Det vil kanskje gi en bedre spillopplevelse for de som liker QTE bedre, men spillopplevelsen på maskinen blir jo hverken bedre eller dårlgiere i så måte. Og som du selv er inne på, kontroller kan man jo helt fint bruke på PC om man synes det er bedre. At en gruppe spillere vil like spillet bedre, er ikek det samme som at det gir en bedre spillopplevelse på en gitt maskin.

AtW

Jeg uttrykte meg muligens litt uklart, men tror de fleste skjønte hva jeg mente - også du. Jeg mener ikke at spillopplevelsen i seg selv blir bedre på konsoll, men at spillet kanskje passer den gruppen bedre. Eller QTE er faktisk bedre på konsoll eller rettere sagt på stor tv-skjerm, da de knappene blir vel små på pc-skjermen. For de som spiller med pc på tv-skjerm er sikkert dette ingen forskjell. På konsolll er trolig tillegg og forbedringer allerede lagt til når det kommer ut. For meg som har spilt pc-versjonen da TW2 kom ut, så er det helt uaktuelt å ta opp igjen spillet bare pga litt nytt innhold og forbedringer. Så bra var ikke det spillet, så det frister ikke i det hele tatt.

 

Ser noen her synes at styringen var helt ok, men for meg var den ingen god opplevelse, Det var som å styre en gammel tante med alzheimer (men som kunne slå kollbøtte, merkelig nok), han var hele tiden på etterskudd og hadde ikke refleksive bevegelser. Jeg fikk assosiasjoner til gamle Tomb Raider som også var ekstremt treg på dette - og det gir for meg begrensning i innlevelsen sammen med QTE og de latterlige filmsekvensene som tar over og avgjør kamper du i utgangspunktet føler du har vunnet og så brått taper likevel fordi det er scriptet på forhånd at så skal skje. Alt for lineært var spillet også, og med masse usynlige vegger og små hindringer som denne figuren ikke er i stand til å hoppe over. TW2 var et spill som kunne hatt veldig potensiale, men som ble en flau og tannløs sak for å tekkes et bredere og mindre dedikert publikum som liker å bli leid rundt og slippe mest mulig utfordringer. Grafikken var bra den, men ikke noe å bli lamslått av så lenge spillet er like lineært og lite som singelplayer-delen av et middels multiplayer skytespill. Jeg hadde forventninger til TW2 og Skyrim, som ingen av de var i nærheten av å innfri. Det er vel en del av oss som er der, men det er nok enda flere som synes at disse spillene er helt topp.

 

Og der skrev jeg meg helt bort igjen gitt..

Lenke til kommentar

 

Jeg uttrykte meg muligens litt uklart, men tror de fleste skjønte hva jeg mente - også du. Jeg mener ikke at spillopplevelsen i seg selv blir bedre på konsoll, men at spillet kanskje passer den gruppen bedre. Eller QTE er faktisk bedre på konsoll eller rettere sagt på stor tv-skjerm, da de knappene blir vel små på pc-skjermen. For de som spiller med pc på tv-skjerm er sikkert dette ingen forskjell. På konsolll er trolig tillegg og forbedringer allerede lagt til når det kommer ut. For meg som har spilt pc-versjonen da TW2 kom ut, så er det helt uaktuelt å ta opp igjen spillet bare pga litt nytt innhold og forbedringer. Så bra var ikke det spillet, så det frister ikke i det hele tatt.

 

Små knapper? De aller fleste har PC-skjermer som dekker ett større synsfelt enn en gjennomsnittlig TV gjør, knappene ser nok for de aller fleste mindre ut på TV enn de gjør på skjerm (noe man forøvrig ganske tydelig kan se på hvordan PC_ekslusive vs konsollekslusive spill designes, det er ikke på førstnevnte ting forstørres opp for at det skal synes ihvertfall). Selvsagt er tillegg og forbedringer allerede lagt til på konsollen, men de tilleggene og forbedringene finnnes jo allerede på PC på det tidspunktet, skal du spille det etter 17. april er det likt, og før 17 april har du valget mellom dagens PC-versjon, eller ingenenting. I tillegg har man ting som modding osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Han stusser vel heller på at noen vil velge et underlegent kontrollsystem (kontroller vs keyboard/mus), samt dårligere ytelse og svakere UI (igjen pga de begrensede kontrollmulighetene).

 

Aner ikke om det er noen innholdsmessige forskjeller på de to versjonene som har noe å si den ene eller andre veien.

Men det er også dem som synes kontroll systemet på Pc ikke er noe spesielt bra og heller foretrekker en kontroller i hånden enten det er på konsoll eller Pc for den saks skyld. Noe dedikerte Pc spillere ikke klarer å akseptere eller forstå i endel tillfeller virker det som.

 

Jeg så live sendingen til Cdproject og dem sa at kontroll og kamp mekanismen til X360 sin håndkontroller skulle få en stor oppussing, om dette vil følge med til Pc utgaven om en bruker en kontroller skulle en jo tro. Om det vil bli forbedringer om du bruker mus&tastatur sa dem ikke noe om. Men det er mer nye ting i X360 utgaven som skal bli avslørt nærmere lansering. Men det meste kommer nok til Pc patchen som alle får gratis også.

 

Mange som sikkert er som meg som har en "dugans" Pc pga noen få spill som ikke er til konsoll eller som i mitt tilfelle spiller endel mmo spill. Jeg velger nok heller å spille det på X360 om jeg skal spille det. Foretrekker bare en konsoll opplevelse mer en Pc, pluss at TW2 får en gedigen overhall av kontroll og kamp mekanismen til X360 for å gjøre det hele en bedre opplevelse.

 

EDIT: Artig at du må "forsvare" pc egentlig, liker ikke at andre mener noe annet en deg? nupe2.gif

 

Det kan jo selvfølgelig hende overhalingen av kontrollere ikke vil gjelde begge systemer, men det virker lite sannsynlig. Det vanlige er at man har samme kontrollmuligheter, pluss endel ekstra på PC.

 

Grunnen til at jeg endel ganger "forsvarer" PC er vel at folk sier så mye rart, det kommer så mange underlige påstander om spilling på PC som rett og slett er feil. Folk kan gjerne mene noe annet, men om argumentene er dårlig, så påpeker jeg gjerne det. Feks er jo "å foretrekke en konsollopplevelse" et ren subjektiv påstand, som ikke er underbygd av noe objektivt i det hele tatt. Men det er jo folk som bryr seg om hva slags boks man har koblet seg til mer enn hvordan det er å spille.

 

AtW

 

Ja en skulle tro det vil bli likt, men det jeg fikk med meg på live sendingen til Cdproject var at det var håndkontrolleren som hadde fått en oppussing i kamp. Men kommer nok mer info rundt dette i dagene fremover.

 

"Men det er jo folk som bryr seg om hva slags boks man har koblet seg til mer enn hvordan det er å spille. "

 

Hvordan det er å spille er jo grunnen til at så mange velger en konsoll, ikke pga navnet på boksen en kjører spillet på. wink.gif

 

Er ikke noe problem å bruke en 360-kontroll på PC. Samt at man kan finne mange andre gode kontrollere fra bla.a. logitech. PC kan så kobles til TV via HDMI. Har man en god PC vil grafikken selvsagt være klart bedre enn seks år gamle 360, så dette oppsettet vil nok gi den beste versjonen av spillet.

 

Når det er sagt er det selvsagt mye enklere og billigere med konsoll, samtidig som spillet er optimalisert for enheten og dermed vil se meget bra ut.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

 

Jeg uttrykte meg muligens litt uklart, men tror de fleste skjønte hva jeg mente - også du. Jeg mener ikke at spillopplevelsen i seg selv blir bedre på konsoll, men at spillet kanskje passer den gruppen bedre. Eller QTE er faktisk bedre på konsoll eller rettere sagt på stor tv-skjerm, da de knappene blir vel små på pc-skjermen. For de som spiller med pc på tv-skjerm er sikkert dette ingen forskjell. På konsolll er trolig tillegg og forbedringer allerede lagt til når det kommer ut. For meg som har spilt pc-versjonen da TW2 kom ut, så er det helt uaktuelt å ta opp igjen spillet bare pga litt nytt innhold og forbedringer. Så bra var ikke det spillet, så det frister ikke i det hele tatt.

 

Små knapper? De aller fleste har PC-skjermer som dekker ett større synsfelt enn en gjennomsnittlig TV gjør, knappene ser nok for de aller fleste mindre ut på TV enn de gjør på skjerm (noe man forøvrig ganske tydelig kan se på hvordan PC_ekslusive vs konsollekslusive spill designes, det er ikke på førstnevnte ting forstørres opp for at det skal synes ihvertfall). Selvsagt er tillegg og forbedringer allerede lagt til på konsollen, men de tilleggene og forbedringene finnnes jo allerede på PC på det tidspunktet, skal du spille det etter 17. april er det likt, og før 17 april har du valget mellom dagens PC-versjon, eller ingenenting. I tillegg har man ting som modding osv.

AtW

l

Vel, på min full hd pc-skjerm ble disse veldig små i TW2. Har sett slikt se større ut når andre har spilt andre spill med konsoll på tv. Men dette her blir en veldig kverulantisk og lite interessant diskusjon. Mitt hovedpoeng er at jeg tror dette spillet vil passe bedre for konsollspillere flest og gir egentlig beng i resten av diskusjonen. Min antagelse går på hva jeg erfarer at de enkelte her på forumet skriver om diverse spill og det gir meg et visst grunnlag å synse på som har stemt rimelig bra hittil. Diskusjon ferdig fra min side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gled dere. Fantastisk spill, utrolig vanskelig, men givende hvis man spiller på Dark Mode Difficulty. Vil advare dere på forhånd; det er vanskelig. :) Var spesielt et sted tidlig i spillet hvor man skal drepe noen mennesker ute i en gård rett før du slipper inn de andre på laget ditt som tok meg ganske mange forsøk. Gøy når man endelig klarer det, da.

Lenke til kommentar

Vel som nevnt mange ganger før, PC støtter håndkontrollere helt fint, faktisk også 360-kontrolleren, om det er din favoritt. Forsåvidt også å koble den til en TV om man ønsker det.

 

Ellers er det sikkert noen som har en ustabil PC som sliter med det. Personlig synes jeg nesten det er mindre trøbbel, det patches mer, man har console-kommandoer osv om ting allikevel skulle gå galt. Se feks på andre RPGs som Fallout og skyrim.

 

AtW

 

La oss se på argumentene (jeg er helt enig i det du sier) som konsollspillere drar fram:

 

- Det er bedre å spille med kontroller og slappe av i sofaen.

 

PC:

 

- Kontrollermuligheter: PS3 kontroller, Xbox 360 kontroller, tastatur, mus, joystick, alt som kan plugges inn med USB.

- Man kan plugge PC'en til TV'en via HDMI som du nevnte.

- Man har muligheten til å laste ned, og ikke minst lage dine egne mods, extensions, configs, scripts og endringer i spill som man selv måtte ønske.

- Langt bedre grafikk, langt mer mulighet for bedre grafikk.

- En datamaskin med nyeste prosessorgenerasjon klokket til f.eks 4.8ghz, 16GB RAM, 2-3GB Skjermkort og mye raskere harddisk ved hjelp av Solid State Disk.

- EyEFinity; 3 ganger oppløsning, som i tilegg gir deg mye mer innlevelse i spillet.

 

Det eneste jeg kan trekke fram som konsoller har til fordel er at i enkelte spill opererer ikke PC versjonen så veldig bra, på grunn av porting. Utenom det så er PC bedre på _alle_ punkter. De som prøver å motbevise det er bare konsollfanatikere som ikke har råd til en ordentlig PC slik som entusiastene har. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan trekke fram som konsoller har til fordel er at i enkelte spill opererer ikke PC versjonen så veldig bra, på grunn av porting. Utenom det så er PC bedre på _alle_ punkter. De som prøver å motbevise det er bare konsollfanatikere som ikke har råd til en ordentlig PC slik som entusiastene har. :)

 

Må være helt unik jeg da...siden jeg er pc entusiast med en selvbygget dedikert spill maskin men som fortsatt liker konsoll bedre...ja ja...du får skrive det bakers i manualen over hvordan ting er Romis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...